Laatikkovian alkua??

Sebring vm. 1995-2000 (pre-facelift), 2001-2006 (Facelift)
pikkuvojaker
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 104
Liittynyt: To Loka 30, 2014 11:12 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.3 V6
Varustetaso: SE

#1

Viesti Kirjoittaja pikkuvojaker »

Noniin, selvityksen alaisena olisi orastava vika laatikossa :cry: Ajoittaisena oireena ollut esim. risteykseen tultaessa vauhdin hidastuessa ja laatikon vaihtaessa alaspäin, ollut tunne, että vaihde ei ole päällä. Esim. kun autoa ei tarvitsekaan stopata, vaan voikin jatkaa vaikka liikenneympyrään menoa, niin kaasua painettaessa lyökin "tyhjää". Eli ei olekaan 2 vaihde päällä vaan menee pienellä viiveellä vasta päälle? Tämä ei tapahdu läheskään aina ja osaan jo varoakin nopeampaa kaasun painallusta. Se nyt lienee sanomattakin selvää, että jotain vikaa on olemassa. Mitään muita ongelmia vaihtamisen suhteen ei ole. Toimii ja vaihtaa kyllä muuten moitteettomasti. Josko tähän joku autom. laatikoista tietävä osaisi jotain sanoa. Esim. alkaako turbiini oireileen vastaavalla tavalla. Auto on siis 2.7 - 06 ja laatikon öljyt vaihdettu muutama tonni sitten. Tietäisi vähän miettiä mitä birssin kanssa teen kun tässä on 7kk omistamisen aikana mennyt remppoihin 1800 ja etupään klonksutukset ja kolinat on menossa tällä viikolla syyniin..
CHRYSLER
VOYAGER 3.3 V6 2005
joksa
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 151
Liittynyt: To Loka 13, 2016 12:42 pm

#2

Viesti Kirjoittaja joksa »

Tarkistellaas ne perinteiset ensin eli mitä öljyä lootassa ja onhan sitä oikea määrä? Ei välttämättä turbiinivika vaan solenoiditkin jumitellessaan voivat mielenkiintoisia oireita aiheuttaa. Ehtiikö kierrokset nousta ylös ja meneekö vaihde jysähtäen päälle kaasua polkaistaessa?

Klonksuvat osat on sitten rock-autossa edukkaampia kuin suomessa.
Tousta
Ylläpito
Ylläpito
Viestit: 208
Liittynyt: To Syys 25, 2014 12:25 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2005

#3

Viesti Kirjoittaja Tousta »

Itsellä oli aikoinaan samaa vikaa ja ajattelin sen johtuvan siitä, että halusin samaan aikaan jatkaa menoa, kun laatikko halusi vaihtaa pienemmälle. Aika harvoin tuo vaivasi, useimmiten liikenneympyrään tultaessa.

En tehnyt asialle mitään, vaikka häiritsi kyllä tuo "tyhjän lyönti" :D
2.4 L 2005 Sebring
pikkuvojaker
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 104
Liittynyt: To Loka 30, 2014 11:12 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.3 V6
Varustetaso: SE

#4

Viesti Kirjoittaja pikkuvojaker »

joksa kirjoitti: Ma Touko 14, 2018 6:26 pm Tarkistellaas ne perinteiset ensin eli mitä öljyä lootassa ja onhan sitä oikea määrä? Ei välttämättä turbiinivika vaan solenoiditkin jumitellessaan voivat mielenkiintoisia oireita aiheuttaa. Ehtiikö kierrokset nousta ylös ja meneekö vaihde jysähtäen päälle kaasua polkaistaessa?

Klonksuvat osat on sitten rock-autossa edukkaampia kuin suomessa.
Laatikossa on Mag 1 -öljyt. Ja sitä oon käyttänyt "menestyksekkäästi" voikuissanikin :D Ja kyllä ihan ok määrä on öljyä laatikossa. (Eikä nyt enään oo mitään vuotojakaan ilmestynyt kun oon tässä keväällä jo vaihdattanut tehostimen paineletkun ja laatikon lauhdutusputket.) No sillälailla saattaa joskus kierrokset käydä muuten pikaseen1300-1500rpm kun oon hiljentänyt esim. vauhdin jo lähes nollaan risteykseen tultaessa. Eikä sitäkään tee aina. Todella ärsyttävän kuuloista kun kiekat nousee vaikka jalka on vielä tavallaan jarrulla :shock: Kyllä se muutaman kerran on kuulostanut siltä kun olisi todellakin vaihde jysähtänyt päälle.. Pitäisköhän huolestua?
Tousta kirjoitti: Ma Touko 14, 2018 6:51 pm Itsellä oli aikoinaan samaa vikaa ja ajattelin sen johtuvan siitä, että halusin samaan aikaan jatkaa menoa, kun laatikko halusi vaihtaa pienemmälle. Aika harvoin tuo vaivasi, useimmiten liikenneympyrään tultaessa.

En tehnyt asialle mitään, vaikka häiritsi kyllä tuo "tyhjän lyönti" :D
Toikin on tosi hyvin sanottu muuten. Toltahan se tosiaan tuntuu ja juurikin liikenneympyrään tultaessa :D Sentakia nää sebun ongelmat huolettaa kun voikuissani ei oo koskaan ollut vastaavanlaisia ongelmia mitä jo ton sebun kanssa tullut koettua :? Tässä Sebussa tuntuu kyllä olleen tosi paskat moparin osat :D :D
CHRYSLER
VOYAGER 3.3 V6 2005
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa