sebu -04 2,7 lootaöljy

Sebring vm. 1995-2000 (pre-facelift), 2001-2006 (Facelift)
sebriina
Jäsen
Jäsen
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Loka 14, 2014 10:52 am

#1

Viesti Kirjoittaja sebriina »

Vuotaa hieman lauhduttimen letku ja on öljy vähissä.Sisällä on Mobarin öljyt,niin onko kellään kokemusta tai tietoa,että voiko lisätä Mag 1:stä sekaan,kun sitä Mobaria on nopeesti vaikea saada.
Coco
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 80
Liittynyt: La Helmi 18, 2017 9:55 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2,7 V6

#2

Viesti Kirjoittaja Coco »

Mag 1 ATF+4 ainakin täyttää normit. Ei kai se kauheasti voi poiketa Moparin öljystä.
rantpe
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 383
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2016 5:37 pm

#3

Viesti Kirjoittaja rantpe »

Olen vaihtanut Mag öljyt vaihteisoon,Toimii .Minulla 300M 2.7l.
sebriina
Jäsen
Jäsen
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Loka 14, 2014 10:52 am

#4

Viesti Kirjoittaja sebriina »

Niin oletin,että ei pieni määrä haittaa,koska jos päättää vaihtaa Mag1:een,niin ei sieltä kotikonstein kaikkea vanhaa pois saa.Ei sitä vajausta paljoa ole kerinnyt tulla,vaihteetkin toimi ihan ok,mutta pitäähän se normaalitasoon saada.Eikä varmaan ole järkevääkään vaihtaa kaikkea kerralla,sillä muutos on liian suuri vaihteiston ymmärrettäväksi.En ainakaan Tampereen seudulta ole mistään löytänut Mobaria joten lisätään Mag1;stä,jos tulee ongelmia niin tehdään öljynvaihto.
Coco
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 80
Liittynyt: La Helmi 18, 2017 9:55 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2,7 V6

#5

Viesti Kirjoittaja Coco »

Normaalissa vaihteistoöljynvaihdossa tulee vanhaa öljyä n.4-4,5 litraa ulos. Koko öljymäärä lienee 8-9 litraa (9,2quarts).
sebriina
Jäsen
Jäsen
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Loka 14, 2014 10:52 am

#6

Viesti Kirjoittaja sebriina »

Tulikin mieleen,että kannattaa katsoa niitä liitoksia,tuli minullekinihan puun takaa.Oli koneen päällä hiiren ulostetta ja etsin näkyykö pesää,niin siinä vaiheessa huomasin öljyä lauhduttimen kyljessä.Ainakin tässä mallissa on normaalit letkukiristimet,aika hankalassa paikassa vain.
sebriina
Jäsen
Jäsen
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Loka 14, 2014 10:52 am

#7

Viesti Kirjoittaja sebriina »

Teinkin jo niin,oli senverran huonot klemmarit,että pitää uusia kaikki ja varmaan ensi öölinvaihdossa letkutkin.Kun poistin kotelon ,alta löytyi pari hiirenpesää vlaatikon päältä,aika mielenkiintoista.Täytyy ilmeisesti ensi vaihdossa vaihtaa vaikka Mag 1:een,koska tuntuvat toimivan silläkin ja on halvempaa ja saatavissa läheltä.
sebriina
Jäsen
Jäsen
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Loka 14, 2014 10:52 am

#8

Viesti Kirjoittaja sebriina »

En tee uutta otsikkoa,kysyisin kun haluaisin vaihtaa Mobarit Mag1:een,niin riittääkö,että vaihtaa normaalin vaihdon vai pitäisikö saada Mobaria enemmän pois ja miten opetus sen jälkeen toimii.Miten ootte tehneet?
joksa
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 151
Liittynyt: To Loka 13, 2016 12:42 pm

#9

Viesti Kirjoittaja joksa »

Normi vaihtoja on tullut stratukseen ja nykyiseen sebringiin tehtyä, mag1:set lootaan kera uuden suodattimen ilman tietoa mitä öljyä aiemmin on käytetty. Koskaan ei ole opetuksia/sopeutuksia tehty ja hyvin on pelannut.
sebriina
Jäsen
Jäsen
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Loka 14, 2014 10:52 am

#10

Viesti Kirjoittaja sebriina »

Okei pitää kesällä tehdä vaihto,ilmeisesti ovat riittävän samanlaisia öljyjä,jos alkaa nikotteleen,niin voi vaikka tehdä uuden vaihdon hetken kuluttua,tulee sittenkin halvemmaksi kuin Mobarin vaihto.
Kiitti vastauksesta.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija