5 pytyn tulppa sebring 2,7
-
- CCoF-Addikti
- Viestit: 104
- Liittynyt: To Loka 30, 2014 11:12 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Voyager
- Vuosimalli: 2005
- Iskutilavuus: 3.3 V6
- Varustetaso: SE
#1
Onko kenelläkään ideaa, miten 2.7 L vitos-sylinterin virranjakajatuubin saa taittumaan pois kolostaan?? On kovaa muovia eikä täten taivu, ja ottaa tulipeltiin? kiinni. Loppuosa on pari senttiä taipuisaa kumia, mutta en onnistunut saamaan nousemaan ihan siihen asti! Onko tohon jotai kikka kolmosta? Mulla on jo imusarjakin pois. Jossain videoissa kun juutubesta katoin, niin se tuubi oli sellasta taipuisaa muovia. Mutta mun kaarassa ei ollut sellaista
CHRYSLER
VOYAGER 3.3 V6 2005
VOYAGER 3.3 V6 2005
-
- CCoF-Pro
- Viestit: 80
- Liittynyt: La Helmi 18, 2017 9:55 am
- Merkki: Chrysler
- Malli: Sebring
- Vuosimalli: 2004
- Iskutilavuus: 2,7 V6
#2
Ne on hankalat vaihtaa ne takatulpat, mulla olis sitten ilmeisesti taipuisampaa tavaraa nuo putket, sillä ei niiden kanssa ollut ongelmaa lainkaan. Toisin sitten oli niiden tulppien ja räikkien ujuttelu palanen kerrallaan paikoilleen. Laitoin iridium -tulpat jos vaikka kestäisivät kauemmin.
'
Onkohan ne tuubit kovettuneet vuosien saatossa, vai onko vain tämä yksi?
'
Onkohan ne tuubit kovettuneet vuosien saatossa, vai onko vain tämä yksi?
-
- CCoF-Addikti
- Viestit: 104
- Liittynyt: To Loka 30, 2014 11:12 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Voyager
- Vuosimalli: 2005
- Iskutilavuus: 3.3 V6
- Varustetaso: SE
#3
Joo, ne tuubit vaihtuivat noihin kovempiin versioihin ilmeisesti 2005-mallissa. Se pelti menee ikävästi "paksummaksi" juuri siinä vitostulpan kohdalla, että ei onnistunut millään nousemaan tarpeeksi, että sillä lopun taipuisammalla kumiosalla olisi pystynyt taittamaan tulpan ulos kolostaan. Ykkös- ja kolmostulpat onnistui helposti, varsinkin kun imusarja oli tieltä pois. Ei tarvinnut olla "gynekologin" kädet Olisi se varmaan onnistunut moottoria laskemalla, mutta en alkanut sitten enempää kikkaileen, kun auto piti saada aamusta ajoon.. Vaihdatan sen yhden tulpan pajalla tälläviikolla
Autossa oli Championin 3132 (RE10PM5) platinatulpat. Olin jo reilu vuosi sitten tilannut tulpat US-Centeristä, ja sieltä sain Championin 3032 (RE10PMC5) platinatulpat, jotka oli myös korjausoppaassa suositeltu 2.7 koneeseen ( muistaakseni mallit 2005-06 asti). Tiedä häntä sitten, miksi on vaihtunut. Rock-autossakin on toi Champion 3132 myynnissä vuosimallit 2002-2006 ja ainoastaan vuosimalliin 2001 on toi Champion 3032 joka minulle myytiin siis yli vuosi sitten 2006 mallin Sebuun.
Eipä noissa ole päällepäin mitään eroa. Aivan millilleen saman pituiset. Katotaan nyt kuinka sitten pelaa. Viidellä uudella ja yhdellä vanhalla pelasi ihan ok, ja paremminkin kuin aiemmin
Autossa oli Championin 3132 (RE10PM5) platinatulpat. Olin jo reilu vuosi sitten tilannut tulpat US-Centeristä, ja sieltä sain Championin 3032 (RE10PMC5) platinatulpat, jotka oli myös korjausoppaassa suositeltu 2.7 koneeseen ( muistaakseni mallit 2005-06 asti). Tiedä häntä sitten, miksi on vaihtunut. Rock-autossakin on toi Champion 3132 myynnissä vuosimallit 2002-2006 ja ainoastaan vuosimalliin 2001 on toi Champion 3032 joka minulle myytiin siis yli vuosi sitten 2006 mallin Sebuun.
Eipä noissa ole päällepäin mitään eroa. Aivan millilleen saman pituiset. Katotaan nyt kuinka sitten pelaa. Viidellä uudella ja yhdellä vanhalla pelasi ihan ok, ja paremminkin kuin aiemmin
CHRYSLER
VOYAGER 3.3 V6 2005
VOYAGER 3.3 V6 2005
-
- CCoF-Addikti
- Viestit: 104
- Liittynyt: To Loka 30, 2014 11:12 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Voyager
- Vuosimalli: 2005
- Iskutilavuus: 3.3 V6
- Varustetaso: SE
#5
Tänään piti ottaman pajalta yhteyttä, että ehtiivätkö vaihtamaan sen vitostulpan. Olivat tainneet unohtaa tai ei kiinnostanut. No minä vaihdoin sen sitten itse Otin vasemman puolen moottorin kannekkeen pultit pois ja laskin moottoria pari senttiä. Riitti mainiosti ja sain vaihdettua itse sen vimpan tulpan. Olihan se vähän kikkailua kun imusarjakin oli tiellä ja samoin EGR:n putket. Parilla 5cm jatkovarrella onnistui suht kivuttomasti.
Vasen käsi kärsi hieman "vaurioita" kun se hieraantui siihen tulipellin eristeeseen kokoajan. Siellä on sellaista todella ikävän oloista eristettä ja meni sellaisten asentajan hanskojen läpi aika helposti Punottaa ja pistelee mukavasti. Samaa puhjua putosi varmaan myös männän päälle ja venttiilikopan ympäristöön. Kun kävin koeajolla, niin koeajon jälkeen konehuoneesta tuli vähän outoa pistävää hajua. Ajattelin että olisi juurikin sitä eristepuhjua joka kärventyi kuumien osien päällä. Eiköhän se muutaman ajon jälkeen lopu kärtsäämästä...Seuraavalla kerralla homma hoituu nopeammin, jos auto on enää silloin edes minulla
Vasen käsi kärsi hieman "vaurioita" kun se hieraantui siihen tulipellin eristeeseen kokoajan. Siellä on sellaista todella ikävän oloista eristettä ja meni sellaisten asentajan hanskojen läpi aika helposti Punottaa ja pistelee mukavasti. Samaa puhjua putosi varmaan myös männän päälle ja venttiilikopan ympäristöön. Kun kävin koeajolla, niin koeajon jälkeen konehuoneesta tuli vähän outoa pistävää hajua. Ajattelin että olisi juurikin sitä eristepuhjua joka kärventyi kuumien osien päällä. Eiköhän se muutaman ajon jälkeen lopu kärtsäämästä...Seuraavalla kerralla homma hoituu nopeammin, jos auto on enää silloin edes minulla
CHRYSLER
VOYAGER 3.3 V6 2005
VOYAGER 3.3 V6 2005
-
- CCoF-Addikti
- Viestit: 104
- Liittynyt: To Loka 30, 2014 11:12 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Voyager
- Vuosimalli: 2005
- Iskutilavuus: 3.3 V6
- Varustetaso: SE
#7
Näinhän se taitaa olla, kun kahden Chryslerin kanssa yrittää tulla toimeen. Pitää vaan olla suututtamatta niitä huoltaa usein ja ennakoida joidenkin osien vaihto, niin hyvä tulee
CHRYSLER
VOYAGER 3.3 V6 2005
VOYAGER 3.3 V6 2005
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa