Sebring JR 2001 ohjaus takertelee ja napsuu

Sebring vm. 1995-2000 (pre-facelift), 2001-2006 (Facelift)
osamikak
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Tammi 16, 2015 11:47 pm

#1

Viesti Kirjoittaja osamikak »

Moro.

158tkm ajetussa autossa ollut ongelma ohjauksen kanssa jo pitkään. Kylmänä kun alkaa kääntää ohjauspyörää, niin se napsahtaa liikkeelle kuin olisi hiukan jumissa. Tämä on joka asennossa. Moottorin (ja tehostajan öljyn lämmettyä) vika lievenee. Tehostajan öljyt vaihdettu ja lisätty Forten power steering treatment.

Onko ollut samanlaisia oireita?
Pexi77
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 92
Liittynyt: To Syys 25, 2014 6:45 pm

#2

Viesti Kirjoittaja Pexi77 »

Mulla oli joskus vähän samanlaista vikaa,vaihdoin ohjaustehostimen hihnan ja ohjainrullan.ei ole takerrellut sen jälkeen.
Supercharged V8
osamikak
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Tammi 16, 2015 11:47 pm

#3

Viesti Kirjoittaja osamikak »

Pexi77 kirjoitti:Mulla oli joskus vähän samanlaista vikaa,vaihdoin ohjaustehostimen hihnan ja ohjainrullan.ei ole takerrellut sen jälkeen.
Ei tuo kyllä hihnan luistosta johdu. Hammastangosta kun pitelee kädellä kiinni, niin napse tuntuu siinä. Se, että onko se syy vai seuraus esim. heikkotehoisesta tehostimen pumpusta, sen haluaisin selvittää, ettei turhaan osia vaihtele. Jos olis vaikka tyyppivikaa tai muita kokemuksia.
PTGT
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Loka 24, 2014 4:00 pm
Merkki: Chrysler
Malli: PT Cruiser
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2.4

#4

Viesti Kirjoittaja PTGT »

Jos hihna luistaa se "hakkaa" käsille...
Pexi77
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 92
Liittynyt: To Syys 25, 2014 6:45 pm

#5

Viesti Kirjoittaja Pexi77 »

osamikak kirjoitti:
Pexi77 kirjoitti:Mulla oli joskus vähän samanlaista vikaa,vaihdoin ohjaustehostimen hihnan ja ohjainrullan.ei ole takerrellut sen jälkeen.
Ei tuo kyllä hihnan luistosta johdu. Hammastangosta kun pitelee kädellä kiinni, niin napse tuntuu siinä. Se, että onko se syy vai seuraus esim. heikkotehoisesta tehostimen pumpusta, sen haluaisin selvittää, ettei turhaan osia vaihtele. Jos olis vaikka tyyppivikaa tai muita kokemuksia.
Juu ei välttämättä ole hihnassa vikaa,kunhan kerroin kokemuksia...
Supercharged V8
Veli
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 42
Liittynyt: Pe Loka 24, 2014 11:49 pm

#6

Viesti Kirjoittaja Veli »

Minulla on ollut samaa vikaa muutaman viikon. Kylmänä kun lähtee aamulla kovemmalla pakkasella, niin heti ekassa ratin käännössä tuntuu mikrosekunnin ajan, että onko ratti jumissa. Kääntyy kyllä sitten heti, mutta tuntuu kuin olisi "pykäliä" kääntäessä. Pihasta ulos ajaessa on jo ihan normaali. Seuraava huolto parin tuhannen päästä ja siellä sitten katsotaan.
Rumalisto
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: La Loka 29, 2016 8:00 am

#7

Viesti Kirjoittaja Rumalisto »

Itellä oli sama jonkin ajan päästä hihnan vaihdon jälkeen, ja loppu kun säädin hihnaa hieman kireemmälle.
*Sebring 2.7 -01* *Jeep Cherokee XJ 4.0*
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa