jarruneste

Sebring vm. 1995-2000 (pre-facelift), 2001-2006 (Facelift)
ville.eerola
Jäsen
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: Pe Loka 02, 2020 9:27 pm

#1

Viesti Kirjoittaja ville.eerola »

Katsastus sano että neste liian mustaa, paljon tarvii eli tilavuus vaihtoon, ja onko väliä mitä,.
rantpe
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 383
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2016 5:37 pm

#2

Viesti Kirjoittaja rantpe »

Dot4 tai Dot5 jarruneste luokitus, aloitat takaa ja sen jälkeen etujarrut. Ihan ensimmäiseksi imet jarruneste säiliön tyhjäksi ja täytät sen jälkeen ja aloitat pyöräsylintereistä nesteen vaihdon. Noin litra niin riittää ja vahdi ettei jarruneste säiliö pääse tyhjäksi muuten imee sen kautta ilmaa järjestelmään. Imet niin kauan että likainen jarruneste muuttuu kirkkaaksi. Lopuksi tarkista että säiliössä on oikea määrä nestettä ja ilmaus ruuveihin laitat kumitulpat suojaksi. Ym.
tommi
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: Pe Huhti 03, 2020 12:52 pm

#3

Viesti Kirjoittaja tommi »

Empä ole aiemmin kuullut että katsastuksesssa tarkastetaan jarrunesteen laatu .
ville.eerola
Jäsen
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: Pe Loka 02, 2020 9:27 pm

#4

Viesti Kirjoittaja ville.eerola »

Oli uudet määräykset, itleläkin eka kerta
Mopadi
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#5

Viesti Kirjoittaja Mopadi »

Silmämääräisestikö sen toteavat? Vaiko jollakin testerillä. Maistamalla?.. :D
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
ville.eerola
Jäsen
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: Pe Loka 02, 2020 9:27 pm

#6

Viesti Kirjoittaja ville.eerola »

Silmämäärällä,
ville.eerola
Jäsen
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: Pe Loka 02, 2020 9:27 pm

#7

Viesti Kirjoittaja ville.eerola »

Silmämääräinen
masiina80
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 47
Liittynyt: Pe Elo 27, 2021 10:20 pm

#8

Viesti Kirjoittaja masiina80 »

Olisi tarkotus vaihtaa jarrunesteet tässä " lähiaikoina ". Lueskelin että dot 3,4 ja 5.1 on keskenään sopivia, mutta dot 5 on silaripohjainen

eikä sitä saa missään tapauksessa sekoittaa keskenään noiden kanssa. Taitaa siis aikalailla varmin ja lienee yleisin toi dot 4 mikä riittänee hyvin

vanhempaan perus autoon. Kiehumispiste tossa 5,1 korkeampi, mutta ei tolla kisaa ajeta :lol: Onko kokemuksia eri merkeistä? Sen verran työläs

homma että vois tehdä ykkösellä. Ja mitä mieltä, painetaanko männät joka nurkasta ensin sisään niin että kaikki vanhat nesteet tulee välistä pois

( ilmausruuvin kautta ) vai " huuhtoutuuko " kaikki kun alipainepumpulla nipasta ryystää?
Coco
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 80
Liittynyt: La Helmi 18, 2017 9:55 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2,7 V6

#9

Viesti Kirjoittaja Coco »

Itse en ole painellut mäntiä vaan imenyt ensin pääsylinterin tyhjäksi ja lisännyt täyteen uutta jarrunestettä. Tämän jälkeen alipainepumpulla nurkka kerrallaan ja tarkasti vahtien ettei pääsäiliöstä pääse liemi loppumaan.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija