Mittarivalot sebu 2.7 -04

Sebring vm. 1995-2000 (pre-facelift), 2001-2006 (Facelift)
sebriina
Jäsen
Jäsen
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Loka 14, 2014 10:52 am

#1

Viesti Kirjoittaja sebriina »

Vanhassa foorumissa oli melko kattava korjausselostus aiheesta,mutta ilmeisesti ovat menneet taivaan tuuliin.
Eli pimeni mittarin valot ja olen ymmärtänyt ,että voi olla kylmäjuotos vika tai luminenssi invertterissä vika.
Minkähän lainen tämä invertteri on arvoiltaan ja mistä niitä ostettu.
Sulakekotelon vieressä on kiinnitys ruuvi ja radiokehyksen alla on muutama,onko muuallakin ,ensin tietysti akunkenkä irti.
Ulkomaan foorumeilla on juttuja,muttei lontoo oikein hyvin käänny.
Tousta
Ylläpito
Ylläpito
Viestit: 208
Liittynyt: To Syys 25, 2014 12:25 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2005

#2

Viesti Kirjoittaja Tousta »

Muistaakseni peilin säätimen koristelistan alla oli (lähtee vetämällä) yksi ja polvien yläpuolella olevan mustan muovin takana pari. Konsoli lähtee ruuvien irrottamisen jälkeen pois vetämällä. Ajotietokoneen liittimen saa taskuruuvarilla irti kun konsoli on irti.

Mittaristo itsessään on kiinni 4 ruuvilla, jos oikein muistan. EL invertteri on yleisin vika noissa. Kannattaa panostaa osan laatuun, kuulemma huono invertteri (äänekäs) voi tuhota koko EL kalvon.
2.4 L 2005 Sebring
sebriina
Jäsen
Jäsen
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Loka 14, 2014 10:52 am

#3

Viesti Kirjoittaja sebriina »

Joo sitä voisi ensin itse katsoa onko juotoksissa vikaa,ellei niin voi olla parempi viedä viisaammalle tsekattavaksi ettei tee lisää vahinkoa.
Lahdessa jokin firma ottaa 250e mielestäni paljon. Ja ite kun oon Tampereen seudulla.
Aapeli1
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 282
Liittynyt: Pe Loka 17, 2014 3:33 pm
Merkki: CHRYSLER
Malli: 300M
Iskutilavuus: 3.5 V6

#4

Viesti Kirjoittaja Aapeli1 »

Ohessa/alla pikainen ohje >
SEBRING INVENTTERIN VAIHTO Mittaristoon

Tarvittavat työkalut:
-Talttapäinen ruuvimeisseli>mielellään kokomuovinen.Paneelien irroitukseen.
-Ristipäinen meisseli>mahdollisimman ohut.
-TORX-avain mittaristoon.
-Tarvittavat työkalut johtoliitoksiin.Sekä teippiä / kaksipuoliteippiä.Ja kolvi/tinaa...

HAYNES suosittelee akunkengän irroitusta.
Soittimen jos alkuperäinen menee muisti eli ota koodi talteen. Samoin vaihteisto unohtaa vaihtosyklin mutta palautuu pian takaisin kun ajaa.

Kaikki ristipääruuvit saman mittaisia/kokoisia joten ei tarvetta erotella mutta pussiin talteen.
1.Irroitus ”jalopuupaneeli” jossa kiinni ilmastoinnin katkaisijat.Lähtee sormivoimin alhaalta.Tämän alta paljastuu muiden jalopuupaneeli osien ruuvit(1ruuvi/paneeli).Vasemman puoleinen lähtee vetämällä>käytä kokomuovista tähän.Myös ajotieokoneen / katkaisijat voi irroittaa johdoistaan mutta ei välttämätöntä kun jättää hyvin tuettuna ”roikkuun”.
2.Mittariston kehys irti>alarivissä ruuvit irti,yksi ruuvi sijaitsee sulakeboksin alapuolella.Nyt kun ruuvit irti niin ratin säätö niin alas kun tulee.Huom:kehys ylhäältä kiinni samanlaisilla klipsuilla kiini kun paneelitkin.
3.Mittaristo lähtee nyt vetämällä pois(johtonippu nipsuista irti).Nyt on parasta viedä koko mittaristo sisätilohin purettavaksi.
4.Mittaristossa kaksi sähköliitäntää (keskimmäinen on se INVENTTERI-liitin) takana ja niitä ei voi asentaa väärin päin ja kumpikin pitää irroittaa.
Sitten vain mittariston takaa kaikki TORX-ruuvit (nämäkin ruuvit kaikki saman kokoisia) auki ja mittaristo osiksi.Mittariston takana on INVENTTERI kiinni kahdella TORX-ruuvilla.INVENTTERI löytyy helposti jo koonkin puolesta.Vanhan INVENTTERIn TORXt irti ja EL-paneelin menevät mustat johdot ja virtajohdot poikki.HUOM:jätä EL-paneelin menevät johdot mahdollisimman pitkiksi(Jos joutuu myöhemmin samaan puuhaan).
Virtajohdot on ainoa missä voi mennä väärin eli tarkkana kun liittää uudet.Mustat johdot ei ole väliä kumminpäin menevät.
5.Eli mustat johdot kiinni ja virtajohdot alkuperäisestä aukosta ulos ja INVENTTERI kaksipuoliteipillä kiinni vanhaan paikkaan ja osat kasaan päinvastaisessa järjestyksessä.
TÄMÄ KUULOSTAA ”VAIKEALTA” MUTTA EI OLE.
Nämä ohjeet sain aikanaan ”vanhan” CCOF jäseneltä.. nimeä en nyt muista...

:geek:
sebriina
Jäsen
Jäsen
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Loka 14, 2014 10:52 am

#5

Viesti Kirjoittaja sebriina »

Ihan hyvä,että kirjoitit ohjeen. Niistä on varmaan hyötyä muillekin ja ehkä minullekin joskus.
Omani sain toimii vahingossa kun tutkin autoa katsastusta varten huomasin sumuvalojenkin olevan pimeenä mittarin lisäksi.

Aloitin helpoimmasta eli kun summareita ja mittarin himmennystä en juurikaan ole käyttänyt,niin olivat ilmeisesti hapettuneet tai jotain.
Sumutin kunnolla crc:tä viikseen niistä rakosista ja ohjaustolppaan sisällekin niin aikani sitä räplättyä alkoi sekä summarit,että mittarin valot pelaa.

Ainakin vielä on toimineet,että oliko näin hyvä säkä,että pääsi näin helpolla.
kk65
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Joulu 12, 2014 9:22 pm

#6

Viesti Kirjoittaja kk65 »

Apua kaipailisin. Mulla on -06 mallin 2.7 Sebring ja mittarin valot pimenänä. Päteekö tuo ylä oleva ohje myös mun autoon ja mistä saisin hankittua tarvittavan invertterin?
Pexi77
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 92
Liittynyt: To Syys 25, 2014 6:45 pm

#7

Viesti Kirjoittaja Pexi77 »

Kyllä pätee sulle tuo ohje,itse aikoinaan tilasin ebayn kautta uuden invertterin.
Tuurilla voit löytää täältäkin jos joku tilannut useamman kappaleen.
Supercharged V8
kk65
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Joulu 12, 2014 9:22 pm

#8

Viesti Kirjoittaja kk65 »

Kiitos tiedosta, pitääpä alkaa etsimään kyseistä osaa verkosta. Jos jollain on myytävänä sopiva invertteri, tai on linkkiä jonkun hyväksi havaitun kauppiaan sivuille, niin apu otetaan kiitollisena vastaan.
Aapeli1
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 282
Liittynyt: Pe Loka 17, 2014 3:33 pm
Merkki: CHRYSLER
Malli: 300M
Iskutilavuus: 3.5 V6

#9

Viesti Kirjoittaja Aapeli1 »

Ohessa linkki josta ainakin ennen sai inventterin.
https://www.elfaelektroniikka.fi/elfa3~ ... &toc=18945
Veli
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 42
Liittynyt: Pe Loka 24, 2014 11:49 pm

#10

Viesti Kirjoittaja Veli »

Onko 2.0 -04 Sebringissä erilainen mittariston valaistus? Näyttäisi olevan 4 lamppua. Vasemmalla bensamittarin valo palaa, oikealla lämpömittarin valo pimeenä ja keskimmäiset isojen mittarien valot toimii yleensä, mutta joskus pimeenä. Onko erilliset polttimot? Pystyykö vaihtamaan itse helposti?
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa