Mittarivalot sebu 2.7 -04

Sebring vm. 1995-2000 (pre-facelift), 2001-2006 (Facelift)
Pexi77
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 92
Liittynyt: To Syys 25, 2014 6:45 pm

#11

Viesti Kirjoittaja Pexi77 »

Joo,tuossa on polttimoilla toteutettu valaistus.
Yllä olevan ohjeen mukaan mittaristo irti ja polttimot vaihtoon.
Polttimon tyyppiä en muista tähän hätään,mutta otat mallin kun mittaristo irti.
Supercharged V8
kk65
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Joulu 12, 2014 9:22 pm

#12

Viesti Kirjoittaja kk65 »

Olisiko tässä sopiva invertteri? http://www.glowhut.com/12-volt-dc-inver ... l-pan.html
Paljonko tuosta alkuperäisestä tulee hertsejä ulos?
vootilaane
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2014 11:05 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 2,7 V6
Varustetaso: Luxury

#13

Viesti Kirjoittaja vootilaane »

Onkos tuossa 2,7 -02. Polttimoilla vai tuolla inventteri systeemillä? Sillä kyselen hieman ettei turhaan tarvitsis aukasta mittaristoo. "ennen kuin inventteri ostettu"
Ja jos on Inventteri, Nii miks mittaristoissa viisareitten keskellä palaa TODELLA himmeästi valo?
Chrysler Sebring LX 2,7 V6 vm. 2002 (isännän)
Chrysler voyager LX 3.3 V6 vm. 2007 (emännän)
Chrysler Neon 2,0 Vm. 2001 (ex)
Chrysler Grand Voyager LX 3,3 V6 vm.1996 (EX)
Pete The Finn
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 33
Liittynyt: To Syys 25, 2014 9:42 pm

#14

Viesti Kirjoittaja Pete The Finn »

vootilaane kirjoitti:Onkos tuossa 2,7 -02. Polttimoilla vai tuolla inventteri systeemillä?
Tuon ikäisessä, jos on LE (kangaspenkit jne.), niin polttimoilla, jos taas LX (nahkapenkit, ajotietokone ym.), niin on elektroluminenssimittaristo eli invertterillä.

Siis jos kyseessä ei ole muuttoauto tms. (esim. domestic-jenkkimalleissa menee eri tavalla).
vootilaane
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2014 11:05 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 2,7 V6
Varustetaso: Luxury

#15

Viesti Kirjoittaja vootilaane »

Eli mulla Kun tuo LX malli nii siinä tuo erittäin hieno inventoi mittaristo?

Mut miks mittariston viisareiden ympärillä palaa halogeenit tapainen valo?
Joka reakoi himmennykseen mutta muualla ei?
Chrysler Sebring LX 2,7 V6 vm. 2002 (isännän)
Chrysler voyager LX 3.3 V6 vm. 2007 (emännän)
Chrysler Neon 2,0 Vm. 2001 (ex)
Chrysler Grand Voyager LX 3,3 V6 vm.1996 (EX)
gw97
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 77
Liittynyt: La Syys 27, 2014 10:06 pm

#16

Viesti Kirjoittaja gw97 »

VintageSpeed
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 45
Liittynyt: Ma Huhti 27, 2015 1:56 pm

#17

Viesti Kirjoittaja VintageSpeed »

https://www.youtube.com/watch?v=5LsMRNZAhuA

Tuossa on hyvä opetusvideo miten kojelauta puretaan ja mittariston saa irti.
Trasseli
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Joulu 09, 2015 10:35 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2.7 V6
Varustetaso: LX

#18

Viesti Kirjoittaja Trasseli »

Samaa oiretta on ollut myös omassa. Yleensä välkkyminen on asettunut kun mittariston valonsäädintä on renkannut edestakaisin. Ruiskutinkin viikseen nyt WD-40:stä kuten joku tuossa aiemmin mainitsi. Täytyy seurata tilannetta. Pari kertaa kuitenkin pimentynyt täysin eikä renkkaaminen ole auttanut, eli taitaa olla täälläkin invertterin hankinta edessä?

Onkos kukaan viimeaikoina moista tilannut ja jos, niin mistä? ebaystä näyttää saavaan kiinalaisia muutaman euron hintaan, mutta noista on foorumeja selatessa kuullut vähän huonoa. Eivät tahdo kestää ja olipa jollakin tuollainen kärähtänyt ja polttanut jotain muutakin mittaristosta.

Stratuksessakin oli aikanaan mittaristomurheita, mutta ne korjaantui vähän kolvia näyttämällä tehovastuksille.
Chrysler Sebring 2.7 V6 LX autom. 2004
Honda CR-V 2.0 i-vtec autom. 2003
ex-Chrysler Stratus 2.5 V6 LX autom. 1996
jorkale
Jäsen
Jäsen
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Elo 29, 2018 12:01 pm

#19

Viesti Kirjoittaja jorkale »

https://www.elfadistrelec.fi/fi/led-val ... &simi=95.2

Siinä linkki suoraan mittarivaloihin sopivaan EL-invertteriin. Maksaa kotiovelle toimitettuna n.50€. Sen vertta pienet liitos "dyplet" ettei kannata koittaa juotoshommaa, jos on tullu hankittua kunnon mandoliinikrapula :D Niin ja mun autossa 2.7-01 inputissa (+) = oranssi/musta ja (-) =musta. Outputissa ei oo joo tosiaan napasuuden väliä, kun on vaihtovirtaskaa.
jorkale
Jäsen
Jäsen
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Elo 29, 2018 12:01 pm

#20

Viesti Kirjoittaja jorkale »

Lisäyksenä tohon EL- invertterin asennushommaan, että toi 130VAC on jo senverran napakka jännite, että kynsille tulee jos räplää jännitteisenä outputinpuolen napoja :lol:
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa