Pcm päivitys

Uudempikorinen Sebring, vm. 2007 eteenpäin
Lepsuparooni
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: Su Elo 05, 2018 9:34 am
Merkki: Chrysler
Malli: LEbaron
Vuosimalli: 1990
Iskutilavuus: 2.5 ei turboa
Varustetaso: convertible

#1

Viesti Kirjoittaja Lepsuparooni » Su Tammi 05, 2020 12:34 pm

Minkälaisia kokemuksia löytyy Pcm päivityksistä. 08 2,7 ajettu 216000 km. kylmäkäynnistyksessä joutuu käyttää vähän kaasua että pysyy käynnissä. Noin 100km ajon jälkeen syttyy pikkukierroksilla moottorivalo ja koodit P0172 ja P0175, eli seos rikkaalla. Ja joskus vaihtaa pikkuvaihteita nykäisemällä. Muuten toimi moitteetta ja normikulutus. Pcv ja map sekä tulpat uusittu. Ei alipainevuotoja ja muutenkin kaikki näyttää hyvältä.
PCM päivityksellä kyseisiä ongelmia pitäisi voida poistaa. Ja optimoida arvot enemmän ajetulle koneelle. Mutta onko kokemuksia ja kuka tekee ja mitä maksaa?

pikkuvojaker
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 82
Liittynyt: To Loka 30, 2014 11:12 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.3 V6
Varustetaso: SE

#2

Viesti Kirjoittaja pikkuvojaker » Su Tammi 12, 2020 8:08 pm

Omassa -06 Sebussa vaihdettiin Pcm 1.5 vuotta sitten. Syynä, että herjasi öljyjen ylikuumenemista ja laatikko tosiaan käyttäytyikin niin kuin se olisi ylikuumentenut. Vika korjaantui Pcm vaihdolla. Jotain tarinaa siitä löytyy tuolta Seb 1 gen puolelta.

Mutta pääpiirteissään niin, että otat vanhasta peeceeämmästä koodin joka on seuraavan kaltainen: MODULE P/N P05094312AG (siis omassasi on tietysti hieman erilainen numerosarja, heh) Sitten metsästät suomalaisia romuttamoita josko löytyy vastaavalla koodilla oleva Pcm. Toi on se numero mikä ratkaisee, että sopii autoosi. Jos ei löydy, niin sitten kannatta tsekata ruotsista. Mulla kävi tuuri kun löysin heti suomesta. Käytetty Pcm maksoi muistakseni 267 euroa. Sen jälkeen vein auton liikkeeseen jossa tehdään Chryslerin huoltoja. Ohjelmoivat uudelleen ja ei maksnut kuin 40 euroa :o Auto toimi hienosti ja ei herjannut enään vaihteiston kuumenemista. Viikko ohjelmoinnin jälkeen, auto oli ollut 4 päivää käyttämättä lomareissun ajan ja kun käynnistin, niin auto käynnistyi ja sammui saman tien komean mittariston valoshown kera :D Meni täysin mykäksi, eikä startannut kun heti kokeilin uudestaan. Odottelin noin tunnin verran ja kävin kokeilemassa uudestaan, niin lähti hienosti käyntiin ja kaikki pelasi ihan normaalisti. Luin vikakoodit, niin niitä oli muutama kymmenen ja viittasivat jollain lailla Pcm virheeseen. Varasin ajan uudestaan liikkeeseren tarkistukseen, mutta nollasin koodit itse ja peruin ajan. Ei ole senkoommin vastaavaa ilmennyt. Tässä vähän jotain tietoa jos olisi apua ongelmaasi.
CHRYSLER
GRAND VOYAGER 3.3 V6 2005 STOW N GO
SEBRING SPECIAL EDITION TOURING 2.7 V6 2006

pikkuvojaker
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 82
Liittynyt: To Loka 30, 2014 11:12 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.3 V6
Varustetaso: SE

#3

Viesti Kirjoittaja pikkuvojaker » Su Tammi 12, 2020 8:16 pm

Niin sellainen lisäys vielä edelliseen viestiin, että tarkasta ensin mihin johdotus lähtee laatikosta. Jossain malleissa on myös erillinen EATX-purkki joka ilmeisesti muuttaa homman kulkua. Omassani johdot menivät siis suoraan Pcm:ään.
CHRYSLER
GRAND VOYAGER 3.3 V6 2005 STOW N GO
SEBRING SPECIAL EDITION TOURING 2.7 V6 2006

Lepsuparooni
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: Su Elo 05, 2018 9:34 am
Merkki: Chrysler
Malli: LEbaron
Vuosimalli: 1990
Iskutilavuus: 2.5 ei turboa
Varustetaso: convertible

#4

Viesti Kirjoittaja Lepsuparooni » Ke Tammi 15, 2020 9:23 pm

No, nyt päivitetty pcm. ESS autotalo Seinäjoella laittoi uusimman päivityksen. 70€ vain maksoi. Mutta tähän ongelmaan ei auttanut. Kuumalla moottorilla näyttää sytytysennakko tyhjäkäynnillä seilaavan 1-11 asteen haarukassa. Olisko nokka-akselin tai kampiakselin asentoanturi tiensä päässä.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa