300M 3.5 nykii ja sammuu moottoritiellä

300C, 300M..
mh82
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Huhti 09, 2019 2:53 pm

#1

Viesti Kirjoittaja mh82 »

Tulipas tuossa ostettua 300M 3.5l koneella. Autoliikkeestä kotiin ajellessa noin 50-60km matkan jälkeen auto alkoi nykimään kun painoin kaasua reilummin. Tämän jälkeen alkoi vauhti hidastumaan ja lopulta jouduin pysähtymään moottoritien laitaan.

Autoa kokeillessa käyntiin, käynnistyi noin sekunniksi ja kävi ravisten. Kierroksia otti erittäin huonosti.

Hinauksen jälkeen käynnistyi hetken kakoen ja alkoi pyörimään normaalisti. Eli jotenkin jäähdyttyään vikatila katosi. Seuraavana päivänä ajoin 10km lenkin, enkä toiminnassa huomannut mitään ongelmaa.

Autosta luin vikakoodit 10km ajon jälkeen kun tuntui, että auto toimi normaalisti, mutta en tiedä näyttääkö lukijani ne oikein:

-P0012: Battery was disconnected
-P0070: Autostick sensor circuit
-7: RR sensor circuit failure
-10: CAB power feed circuit
-16: Over voltage

Onko muilla ollut vastaavia ongelmia 300M:ssä? Jos nuo vikakoodit ovat yhtään oikein, viittaisi akkuun / laturiin?

Auton mukana tuli huoltolappu, jossa oli raportoitu samasta ongelmasta. Silloin oli vaihdettu moottorin ohjausboksi, vesipumppu ja jakohihna. Tämän jälkeen autolle ei oltu ajettu juuri ollenkaan.

Jos hakee vikakoodeilla, tarkoittavat esim. P0012 ihan muuta, kuin akkuun viittaavaa vikaa (Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)) ja P0070 Ambient Air Temperature Sensor Circuit. Ehkä tuo mittarini näyttää väärin?
mh82
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Huhti 09, 2019 2:53 pm

#2

Viesti Kirjoittaja mh82 »

On joo autoliikettä reklamoitu. Sanoi, että vie liikkeesee n niin tutkivat mikä on vikana. Mutta ei ne tuota vikaa siellä kiinni saa.

Eilen olivat liikkeessä kuulemma käynnistäneet ja yllättäen oli taas hyvin pyörinyt.

Minusta tuossa on joku pikkuvika, esim. maadoitus, akkukaapelit hapettuneet tai jokin anturi menee vikatilaan tarpeeksi lämmetessään.
mh82
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Huhti 09, 2019 2:53 pm

#3

Viesti Kirjoittaja mh82 »

Chryslerin omalla testerillä ei löytynyt yhtään vikakoodia ja anturit ja boksit olivat kuulemma kunnossa. Löysivät Chryslerin tiedotteen, jossa oli samat ongelmat, kuin minulla. Bensapumppua epäilivät, joka oli tässä tiedotteessakin mainittu. Siihen olisi ohjelmistopäivityskin ollut saatavilla.

Samaa epäili myös jenkkiautoihin erikoistunut korjaamo. Ehkä se tuo on sitten bensapumpun vika.
mh82
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Huhti 09, 2019 2:53 pm

#4

Viesti Kirjoittaja mh82 »

Silversebring kirjoitti: Ti Huhti 09, 2019 6:27 pm Äkkiä takaisin liikkeeseen. Ostithan kunnossa olevan auton. Mikäli heti liikkeestä ulosajettaessa tulee tuollaiset viat on niistä reklamoitava ja liikkeen kuuluu kuluttajansuojan puitteissa asiaa korjata.
Liike sanoi, että eivät millään tavalla osallistu vian selvittämiseen / korjaukseen. Kyseessä Varkauden AFC Auto.
Coco
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 80
Liittynyt: La Helmi 18, 2017 9:55 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2,7 V6

#5

Viesti Kirjoittaja Coco »

Vahva veikkaus, että nokka-akselin tunnistin temppuilee, kerran siitä vikakoodikin tullut.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa