Kaasuläppä asento tunnistin

300C, 300M..
rantpe
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 383
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2016 5:37 pm

#1

Viesti Kirjoittaja rantpe »

Hei.Voisiko kaasulppä asento tunnistin aiheuttaa joutokäynnin "vaeltamista" 300M 2.7l.?
joksa
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 151
Liittynyt: To Loka 13, 2016 12:42 pm

#2

Viesti Kirjoittaja joksa »

Voi ja voi tehdä ihan sontanen kaasuläppäki. Putki kaasuläppäkotelolta veks ja vilkaisu uumeniin. Jos kaasuläpän reunukset on sontaset niin kotelo irti ja sopivaa ainetta ja vaikka hammasharjaa käyttäen moskat irti. Jos kotelossa on muovinen runko niin jotain hellempää ainetta. Metallinen kestänee kaasutin-/jarrukliinerin?
rantpe
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 383
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2016 5:37 pm

#3

Viesti Kirjoittaja rantpe »

Hei.Kiitos vastauksesta, tein sen puhdistuksen jo aiemmin kotelo oli kädessä ja purettuna ja jarrukliinerillä puhdistus ja paineilmaa perään.Oli myös uusi tiiviste imusarjan ja kaasuläppä kotelon väliin.UUsin myös imusarjan tiivisteet ylemmät ,alempi ei ollut irti. Hyvin huolellinen tasojen puhdistus (suurennuslasilla tarkistin vielä .Uusi pcv venttiili myös. Ja Kaasutin expertiltä erikoistulpat . Eli lisätieto olisi mukava saada jos kenellä ollut samankaltaisia vaivoja samalla moottorilla varustettu niin kertokaa vaihtoehtoja voi vielä olla vai onko tyypillistä tälle 2.7l EER?
joksa
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 151
Liittynyt: To Loka 13, 2016 12:42 pm

#4

Viesti Kirjoittaja joksa »

Vastaako kaasuun miten hyvin jos paikallaan kaasuttellee? Koitin kuvia katella moisesta ja onkos siinä joku lisäilmaluisti olemassa mikä ohjaa tyhjäkäynnillä koneen ilmansaantia? Imuvuotokin saattaa moista tehdä.
rantpe
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 383
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2016 5:37 pm

#5

Viesti Kirjoittaja rantpe »

Moi.Kyllä vastaa kaasuun oikein hyvin kulkee hyvin ei katso eikä sammuile ,siksi vaihoin imusarjan tiivisteet ja puhdistin kaasuläppä kotelon kun epäilin ilmavuotoa. Välillä käy oikein hyvin ja tasaisesti ja välillä tyhjäkäynti nousee ja laskee on olut aina herkkä kun esim. ilmastointi lähtee toimimaan tai jäähdytin puhallin reagoi niihin nopeasti. Joskus korjaa nopeasti ja tyhjäkäynti tasoittuu joskus hakee jonkin aikaa ja tasoittuu ,aika mystistä kun tekee vain kun kone on kuuma kylmemällä koneella ja osittian lämpimänä toimii tosi hyvin ja tasaisesti. Tunnetko ketään "experttiä" ? T. Pekka
joksa
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 151
Liittynyt: To Loka 13, 2016 12:42 pm

#6

Viesti Kirjoittaja joksa »

Se imuvuoto voi olla alipaineletkuissakin. Auton jos saisi scannerin perään mistä näkisi livenä eri antureiden toimintaa saattaisi helpottaa diagnoosia.
rantpe
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 383
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2016 5:37 pm

#7

Viesti Kirjoittaja rantpe »

Hei.Ostin erikseen toisen kaasuläppä kotelon missä oli mukana , joutokäynti "säädin ja kaasuläppä asento tunnistin .Puhdistin valmiiksi sen ja työnä lisäksi pelkkä vaihto. Olisko niin huono tuuri että molemmissa olisi jotenkin huonosti toimiva joutokäynti säädin. Tunnistin tietysti kunto varmistuisi kun tietää mistä liitin navoista mittaa ja mitä arvoja pitää olla että on ehjä. Jos teillä on nämä tiedot antaa minulle niin tarkistan asian ja ilmoitan miten kävi.
joksa
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 151
Liittynyt: To Loka 13, 2016 12:42 pm

#8

Viesti Kirjoittaja joksa »

Navoista en osaa sanoa mitään. Josko jostain löytyisi sähkökuvat? Piuhan nokassa näkisi bensatrimmit eli joutuuko ecu korjaamaan rikkaalla vai laihalla käyvää konetta? Hajonneet lambdatkin saattavat tehdä tuota. Pukkaako putkesta mustaa?
rantpe
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 383
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2016 5:37 pm

#9

Viesti Kirjoittaja rantpe »

Hei.ei putkesta puske mustaa ,kylmänä hieman sinistä ,syö hiukan öljyä. Olen miettinyt pystyisikö venttiili ohjurin kumit vaihtamaan ilman nokka-akselien irti ottoa? Keinuvivut välistä kammettua pois ja takaisin? Lambda arvot oli ihan Ok.Kävin muutama päivä sitten Pakokaasulapun hakemassa katsastusta varten .Lappu OK eli päästöt .
rantpe
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 383
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2016 5:37 pm

#10

Viesti Kirjoittaja rantpe »

Hei.Tuli mieleen kun kerran yhdessä autossa imusarjan lämpöanturi oikutteli ja puhdistus niin joutokäynti "korjautui". Onko tässä moottorissa sllainen ja sijainti? Ja tai kokemuksia anturin häiriöstä?
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa