#1
Lähetetty: Ti Huhti 09, 2019 2:54 pm
Tulipas tuossa ostettua 300M 3.5l koneella. Autoliikkeestä kotiin ajellessa noin 50-60km matkan jälkeen auto alkoi nykimään kun painoin kaasua reilummin. Tämän jälkeen alkoi vauhti hidastumaan ja lopulta jouduin pysähtymään moottoritien laitaan.
Autoa kokeillessa käyntiin, käynnistyi noin sekunniksi ja kävi ravisten. Kierroksia otti erittäin huonosti.
Hinauksen jälkeen käynnistyi hetken kakoen ja alkoi pyörimään normaalisti. Eli jotenkin jäähdyttyään vikatila katosi. Seuraavana päivänä ajoin 10km lenkin, enkä toiminnassa huomannut mitään ongelmaa.
Autosta luin vikakoodit 10km ajon jälkeen kun tuntui, että auto toimi normaalisti, mutta en tiedä näyttääkö lukijani ne oikein:
-P0012: Battery was disconnected
-P0070: Autostick sensor circuit
-7: RR sensor circuit failure
-10: CAB power feed circuit
-16: Over voltage
Onko muilla ollut vastaavia ongelmia 300M:ssä? Jos nuo vikakoodit ovat yhtään oikein, viittaisi akkuun / laturiin?
Auton mukana tuli huoltolappu, jossa oli raportoitu samasta ongelmasta. Silloin oli vaihdettu moottorin ohjausboksi, vesipumppu ja jakohihna. Tämän jälkeen autolle ei oltu ajettu juuri ollenkaan.
Jos hakee vikakoodeilla, tarkoittavat esim. P0012 ihan muuta, kuin akkuun viittaavaa vikaa (Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)) ja P0070 Ambient Air Temperature Sensor Circuit. Ehkä tuo mittarini näyttää väärin?
Autoa kokeillessa käyntiin, käynnistyi noin sekunniksi ja kävi ravisten. Kierroksia otti erittäin huonosti.
Hinauksen jälkeen käynnistyi hetken kakoen ja alkoi pyörimään normaalisti. Eli jotenkin jäähdyttyään vikatila katosi. Seuraavana päivänä ajoin 10km lenkin, enkä toiminnassa huomannut mitään ongelmaa.
Autosta luin vikakoodit 10km ajon jälkeen kun tuntui, että auto toimi normaalisti, mutta en tiedä näyttääkö lukijani ne oikein:
-P0012: Battery was disconnected
-P0070: Autostick sensor circuit
-7: RR sensor circuit failure
-10: CAB power feed circuit
-16: Over voltage
Onko muilla ollut vastaavia ongelmia 300M:ssä? Jos nuo vikakoodit ovat yhtään oikein, viittaisi akkuun / laturiin?
Auton mukana tuli huoltolappu, jossa oli raportoitu samasta ongelmasta. Silloin oli vaihdettu moottorin ohjausboksi, vesipumppu ja jakohihna. Tämän jälkeen autolle ei oltu ajettu juuri ollenkaan.
Jos hakee vikakoodeilla, tarkoittavat esim. P0012 ihan muuta, kuin akkuun viittaavaa vikaa (Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)) ja P0070 Ambient Air Temperature Sensor Circuit. Ehkä tuo mittarini näyttää väärin?