300M 1999 Lämmityslaitteen moottorin irroitus.

300C, 300M..
rantpe
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 381
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2016 5:37 pm

#1

Viesti Kirjoittaja rantpe » Pe Loka 09, 2020 8:10 pm

Pääseekö helposti käsiksi lämmityslaitteen moottoriin oikean jalkatilan kautta, rupesi puhaltamaan yht.äkkiä täysillä vaikka lämmönsäätö paneeli on autosta irti,Epäilen vahvasti että moottori jotenkin oikosulussa? Muuten tulee lämmintä ja ilman säätö toimii joka suuntaan.Pihalla pitäis ottaa irti kiire neuvokaa.Kiitos. Jos ollut vastaavaa niin kertokaa myös se ja itse myös kun tulee kuntoon niin kerron kyllä mikä oli vialla.

rantpe
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 381
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2016 5:37 pm

#2

Viesti Kirjoittaja rantpe » Pe Loka 09, 2020 8:11 pm

Vara-osa numero 4885148AA .

Aapeli1
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 216
Liittynyt: Pe Loka 17, 2014 3:33 pm
Merkki: CHRYSLER
Malli: 300M
Iskutilavuus: 3.5 V6

#3

Viesti Kirjoittaja Aapeli1 » Ma Loka 12, 2020 6:22 am


rantpe
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 381
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2016 5:37 pm

#4

Viesti Kirjoittaja rantpe » Ma Loka 12, 2020 6:22 pm

Moi.Kiitos vinkistä ,olin tänään koko päivän etsimässä vikaa/ Paneelin kokeilu 3 eri kpl ei vaikutusta 2 kpl eri etuvastusta ei vaikutusta releitä useita ei vaikutusta sulakkeet katsottu pariin kertaan. Nyt rupeaa omat taidot loppumaan. Vieläkö löytyisi vihjeitä tai hyvää sähkömiestä / Chryslerin tuntevaa / Pääkaupunki seutu. Minulla apuna alkuperäinen korjaamokirja. ja vara-osa kuvasto.

rantpe
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 381
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2016 5:37 pm

#5

Viesti Kirjoittaja rantpe » Pe Loka 16, 2020 2:29 pm

Nyt.#00M kunnossa , taas puhallin toim,ii oiein ym. Loppujen lopuksi etuvastuksesta oli palanut "Fetti" transistori (en varma nimestä)aiemmin kokeiltu käytetty osa oli näköjään viallinen. Partcosta uusi osa noin 5 euroa ja sen jälkeen puhaltimen moottorin tarkistus .Oli hyvin jäykkä mikä oli aiheuttanut etuvastuksen ylikuumentumisen ym. Eli uusi puhaltimen moottori vaihdettu. Ja se taransistori kannattaa ostaa tehoiltaan ylimitoitettu kestää paremmin puhaltimen aiheuttaa jännitepiikkiä ym. Irroitus riivien kanssa kärsivällisyyttä ovat pahoissa paikoissa ja matalakantaisilla ruuveillä kiinni (tuumaiset) Kannattaa vaihtaa TORX kanrtaisiin samalla kun ovat irti. Virtapiiri kaavio kuitenkin kanttaa pitää lähellä ja tutkia että on muutenkin kunnossa mitä liittyy puhaltimen ja yleensä lämmitys/ilmastointi laitteeseen (Paneeli)

Aapeli1
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 216
Liittynyt: Pe Loka 17, 2014 3:33 pm
Merkki: CHRYSLER
Malli: 300M
Iskutilavuus: 3.5 V6

#6

Viesti Kirjoittaja Aapeli1 » Pe Loka 16, 2020 4:14 pm

Hyvä että lopulta vika selvisi.
Auttaa muitakin vastaavassa "vaivassa".

Subbe99
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 93
Liittynyt: Pe Joulu 22, 2017 9:47 am
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#7

Viesti Kirjoittaja Subbe99 » Ma Loka 19, 2020 12:02 pm

Aika monesta autosta tuo etuvastus kyrvähtää jossain vaiheessa ja usein oire on että puhaltaa vain täysillä.

rantpe
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 381
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2016 5:37 pm

#8

Viesti Kirjoittaja rantpe » Ma Loka 19, 2020 8:08 pm

Kyllä se on yliesin oire mutta nyt täysin paneelista "mykkä" ym. Pyöri noin 70% teholla. Eikä sammunut laisinkaan kuin virrat pois.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija