300C, 300M..
-
Aapeli1
- CCoF-Mestari

- Viestit: 216
- Liittynyt: Pe Loka 17, 2014 3:33 pm
- Merkki: CHRYSLER
- Malli: 300M
- Iskutilavuus: 3.5 V6
Viesti
Kirjoittaja Aapeli1 » Pe Joulu 11, 2020 12:45 pm
Vajaa kolme vuotta vanha HANKOOK akku ja jo oireilee eli yön jälkeen ladattava.
Päivällä kun ajelee riittää virta päivällä.
Onko vinkkejä parempiin akkumerkkeihin?

-
rantpe
- CCoF-Mestari

- Viestit: 381
- Liittynyt: Ma Huhti 18, 2016 5:37 pm
Viesti
Kirjoittaja rantpe » Pe Joulu 11, 2020 4:19 pm
Optima.
-
Aapeli1
- CCoF-Mestari

- Viestit: 216
- Liittynyt: Pe Loka 17, 2014 3:33 pm
- Merkki: CHRYSLER
- Malli: 300M
- Iskutilavuus: 3.5 V6
Viesti
Kirjoittaja Aapeli1 » La Joulu 19, 2020 10:03 am
No ei tullut Optima vaan Exide Excell ja hinta 110ekee asennettuna.
Toivotaan että kestää......
-
Aapeli1
- CCoF-Mestari

- Viestit: 216
- Liittynyt: Pe Loka 17, 2014 3:33 pm
- Merkki: CHRYSLER
- Malli: 300M
- Iskutilavuus: 3.5 V6
Viesti
Kirjoittaja Aapeli1 » Ti Tammi 05, 2021 5:39 pm
Nyt ilmeni outo vika.
Kun yön levännyt ja niin aamulla saa startata muutaman kerran ennenkuin käynnistyy.
On muutama naksaus vain startista mutta lopulta käynnistyy.
Päivällä kun auton moottori lämmin ei ongelmia starttaa heti..
Akku siis uusi ja mittasin illalla 14,2v ja aamulla 14,1v.
Käynnistinmoottori vikaa?
Virtalukko vikaa?
Vinkkejä...
-
Mopadi
- CCoF-Addikti

- Viestit: 159
- Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2008
- Iskutilavuus: 2.8 I4
- Varustetaso: Limited
Viesti
Kirjoittaja Mopadi » Ti Tammi 05, 2021 5:40 pm
Olisko startin solenoidi? Jos naksuu muttei pyöritä.
- uusin tulokas: Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD Anniversary Edition (..auto pajalta ulos. Toimii ja kukkuu. Nähtäväksi jää onko liki kymppitonnin arvoinen kulkine..)
-Chrysler Voyager -99 2.4L piiiiitkiä kilometrejä..
-
Aapeli1
- CCoF-Mestari

- Viestit: 216
- Liittynyt: Pe Loka 17, 2014 3:33 pm
- Merkki: CHRYSLER
- Malli: 300M
- Iskutilavuus: 3.5 V6
Viesti
Kirjoittaja Aapeli1 » Ke Tammi 06, 2021 12:56 pm
Niin siis startti toimii ok kun auto on lämmin..outoa..
Vain kylmänä naksuu mutta lopulta pyörittää..
-
Mopadi
- CCoF-Addikti

- Viestit: 159
- Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2008
- Iskutilavuus: 2.8 I4
- Varustetaso: Limited
Viesti
Kirjoittaja Mopadi » Ke Tammi 06, 2021 1:57 pm
-99 vojakkeri teki samaa aikoinaan. Kylmänä sai usean kerran virta-avainta käännellä ennenku pyörähti, lämpösenä kyllä het hörähti. Otin startin irti ja vaihdoin ne kontaktipinnat solenoidiin ja sen jälkeen aina starttas. Ebaystä tais olla ne osat, mutta sitä plungeria ei saanut mistään, hioin sitä vähän viilalla.
- uusin tulokas: Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD Anniversary Edition (..auto pajalta ulos. Toimii ja kukkuu. Nähtäväksi jää onko liki kymppitonnin arvoinen kulkine..)
-Chrysler Voyager -99 2.4L piiiiitkiä kilometrejä..
-
Mopadi
- CCoF-Addikti

- Viestit: 159
- Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2008
- Iskutilavuus: 2.8 I4
- Varustetaso: Limited
Viesti
Kirjoittaja Mopadi » Ke Tammi 06, 2021 3:08 pm
Tuossa on sarja jonka ostin siis rockautosta enkä ebaystä, syytä siihen en muista
https://www.rockauto.com/en/catalog/dod ... r+kit,4184
Luulen että 300m 3.5L on samanlainen ja samankokoinen se solenoidi, siinähän on myös se moottori päällä ja solenoidi alla (normaalisti solenoidi on päällä ja moottori suoravälitteinen)? Jos olis startin numero nii vois netistä löytyä enemmän tietoa ja vaihtoehtoja.
- uusin tulokas: Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD Anniversary Edition (..auto pajalta ulos. Toimii ja kukkuu. Nähtäväksi jää onko liki kymppitonnin arvoinen kulkine..)
-Chrysler Voyager -99 2.4L piiiiitkiä kilometrejä..
-
Aapeli1
- CCoF-Mestari

- Viestit: 216
- Liittynyt: Pe Loka 17, 2014 3:33 pm
- Merkki: CHRYSLER
- Malli: 300M
- Iskutilavuus: 3.5 V6
Viesti
Kirjoittaja Aapeli1 » Ke Tammi 06, 2021 5:31 pm
Ok kiitti vinkistä.On varalla jo käytetty startti ja viikonloppuna vaihtoa.
Ilmoittelen kuinka kävi.
-
Aapeli1
- CCoF-Mestari

- Viestit: 216
- Liittynyt: Pe Loka 17, 2014 3:33 pm
- Merkki: CHRYSLER
- Malli: 300M
- Iskutilavuus: 3.5 V6
Viesti
Kirjoittaja Aapeli1 » Ma Tammi 11, 2021 4:37 pm
No niin startti vaihdettu ja maanantai-asentajalta meni ~5h.
1.Nostin auton ~0,5m korkeuteen ja vasen etupyörä pois JA PUKKI ALLE.
2.Konehuoneesta virtaliitin irti ja muovisuoja päälle.
3.Löysätä moottorin kannattimen pultit 2+3kpl (15mm kanta) sitten tunkki moottorin alle ja nosto niin että hieman nostaa.
4.Öljynsuodatin kannattaa poistaa saa lisää tilaa.Kannatin pultit pois ja moottorin nostoa niin että saa nostettua kannattimen sivuun.
5.Startin pääty näkyy nyt ja virtaliitin pois (13mm) avainkanta, herätevirtaliitin vasta sitten pois kun startti on irti.
6.Startin pultit myös irti15mm kanta ja 3kpl. Kaksi alempaa helppo ottaa mutta päällimmäinen pn "paha".Jatkoa ja muuta saa käytellä.
7.Nyt saa startin pois ja voi irroittaa herätevirran johdon.
8.Ja nyt päinvasten uusi tilalle.HUOM; startin ja lootan välissä ohut peltilevy se täytyy asettaa huolleisesti paikalle jottei jää vinoon.
Toivottavasti saa joku apua tästä sepustuksesta....
Niin NIPPON DENSO startti josta oli tosiaan kulunut vastinpinnat ja solenoidin männän "kuparit".
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija