Sivu 1/2

#1

Lähetetty: Pe Joulu 11, 2020 12:45 pm
Kirjoittaja Aapeli1
Vajaa kolme vuotta vanha HANKOOK akku ja jo oireilee eli yön jälkeen ladattava.
Päivällä kun ajelee riittää virta päivällä.
Onko vinkkejä parempiin akkumerkkeihin? :twisted:

#2

Lähetetty: Pe Joulu 11, 2020 4:19 pm
Kirjoittaja rantpe
Optima.

#3

Lähetetty: La Joulu 19, 2020 10:03 am
Kirjoittaja Aapeli1
No ei tullut Optima vaan Exide Excell ja hinta 110ekee asennettuna.
Toivotaan että kestää......

#4

Lähetetty: Ti Tammi 05, 2021 5:39 pm
Kirjoittaja Aapeli1
Nyt ilmeni outo vika.
Kun yön levännyt ja niin aamulla saa startata muutaman kerran ennenkuin käynnistyy.
On muutama naksaus vain startista mutta lopulta käynnistyy.
Päivällä kun auton moottori lämmin ei ongelmia starttaa heti..
Akku siis uusi ja mittasin illalla 14,2v ja aamulla 14,1v.
Käynnistinmoottori vikaa?
Virtalukko vikaa?
Vinkkejä...

#5

Lähetetty: Ti Tammi 05, 2021 5:40 pm
Kirjoittaja Mopadi
Olisko startin solenoidi? Jos naksuu muttei pyöritä.

#6

Lähetetty: Ke Tammi 06, 2021 12:56 pm
Kirjoittaja Aapeli1
Niin siis startti toimii ok kun auto on lämmin..outoa..
Vain kylmänä naksuu mutta lopulta pyörittää..

#7

Lähetetty: Ke Tammi 06, 2021 1:57 pm
Kirjoittaja Mopadi
-99 vojakkeri teki samaa aikoinaan. Kylmänä sai usean kerran virta-avainta käännellä ennenku pyörähti, lämpösenä kyllä het hörähti. Otin startin irti ja vaihdoin ne kontaktipinnat solenoidiin ja sen jälkeen aina starttas. Ebaystä tais olla ne osat, mutta sitä plungeria ei saanut mistään, hioin sitä vähän viilalla.

#8

Lähetetty: Ke Tammi 06, 2021 3:08 pm
Kirjoittaja Mopadi
Tuossa on sarja jonka ostin siis rockautosta enkä ebaystä, syytä siihen en muista https://www.rockauto.com/en/catalog/dod ... r+kit,4184

Luulen että 300m 3.5L on samanlainen ja samankokoinen se solenoidi, siinähän on myös se moottori päällä ja solenoidi alla (normaalisti solenoidi on päällä ja moottori suoravälitteinen)? Jos olis startin numero nii vois netistä löytyä enemmän tietoa ja vaihtoehtoja.

#9

Lähetetty: Ke Tammi 06, 2021 5:31 pm
Kirjoittaja Aapeli1
Ok kiitti vinkistä.On varalla jo käytetty startti ja viikonloppuna vaihtoa.
Ilmoittelen kuinka kävi.

#10

Lähetetty: Ma Tammi 11, 2021 4:37 pm
Kirjoittaja Aapeli1
No niin startti vaihdettu ja maanantai-asentajalta meni ~5h.
1.Nostin auton ~0,5m korkeuteen ja vasen etupyörä pois JA PUKKI ALLE.
2.Konehuoneesta virtaliitin irti ja muovisuoja päälle.
3.Löysätä moottorin kannattimen pultit 2+3kpl (15mm kanta) sitten tunkki moottorin alle ja nosto niin että hieman nostaa.
4.Öljynsuodatin kannattaa poistaa saa lisää tilaa.Kannatin pultit pois ja moottorin nostoa niin että saa nostettua kannattimen sivuun.
5.Startin pääty näkyy nyt ja virtaliitin pois (13mm) avainkanta, herätevirtaliitin vasta sitten pois kun startti on irti.
6.Startin pultit myös irti15mm kanta ja 3kpl. Kaksi alempaa helppo ottaa mutta päällimmäinen pn "paha".Jatkoa ja muuta saa käytellä.
7.Nyt saa startin pois ja voi irroittaa herätevirran johdon.
8.Ja nyt päinvasten uusi tilalle.HUOM; startin ja lootan välissä ohut peltilevy se täytyy asettaa huolleisesti paikalle jottei jää vinoon.
Toivottavasti saa joku apua tästä sepustuksesta....
Niin NIPPON DENSO startti josta oli tosiaan kulunut vastinpinnat ja solenoidin männän "kuparit".