Laakerit

300C, 300M..
raimoj2
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Marras 08, 2016 6:08 pm

#1

Viesti Kirjoittaja raimoj2 »

Etsin uutta harrasteautoa Lincolnin jälkeen. Kuulemani mukaa 300 M:ssä on laakeriongelmia. Miten tuon voisi tutkia tai minkälaisista oireista pitäisi huolestua. Miten sitten huollot pitäisi tehdä öljyn vaihdot ja mitä öljyä ? Saisinko rehelliset neuvot teiltä "ammattilaisilta". 300 M kiinnostaisi todella.
raimoj2
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Marras 08, 2016 6:08 pm

#2

Viesti Kirjoittaja raimoj2 »

Siis olen kiinnostunut 3.5 koneesta
VintageSpeed
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 45
Liittynyt: Ma Huhti 27, 2015 1:56 pm

#3

Viesti Kirjoittaja VintageSpeed »

Johtuu tiettävästi siitä että noissa vanhemmissa 3.5 koneissa öljytilavuus on pieni (noin 4,3 litraa) jonka vuoksi öljy pääsee silloin tällöin kuumenemaan liikaa. Öljyn kuumentuessa sen viskositeetti muuttuu eikä se enää voitele kovin hyvin. Tämä yhdistettynä pitkiin öljynvaihtoväleihin tuhoaa laakereita. Asiaa ei auta se että 3.5 on aika pitkäiskuinen moottori, mikä rasittaa kiertokangen laakereita ennestään. Tilannetta voi yrittää helpottaa lisäämällä suuremman öljynjäähdyttimen moottoriöljylle.

Tuohon tarkastamiseen ei ole muuta keinoa kuin ottaa öljypohja irti, laakerit irti ja katsoa onko syntynyt kulumaa.

Uudemmassa koneessa (300C) on suurempi öljytilavuus (melkein 5.8 litraa) ja ovat ilmeisesti hieman luotettavampi tämän asian suhteen.

Mutta jos olet ostamassa harrasteautoa niin sittenhän asialla ei pitäisi olla mitään käytännön merkitystä. Jos menee rikki niin korjataan.
anterolehto
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 1
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2019 5:04 pm

#4

Viesti Kirjoittaja anterolehto »

Moi. Onko tietoa sopiiko 3,5 litranen kone suoraan 2,7 tilalle? ja entä olisiko sellaisia koneita jollain tarjolla? itellä 2007 mallin bensa 300c 2,7...
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa