Keskustelupalstan toiminnot korjattu ja palvelin vaihdettu.

Oikea jarruneste?

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
Post Reply
miccomus
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Posts: 99
Joined: Wed Apr 06, 2016 11:35 am
Malli: Grand Voyager V
Vuosimalli: 2008

#1

Post by miccomus » Sat Jun 08, 2019 1:09 pm

Mitäs jarrunestettä uusimman koriseen voyageriin 2008 saa laittaa?

I.A.T
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Posts: 174
Joined: Mon Dec 21, 2015 7:29 pm

#2

Post by I.A.T » Sat Jun 08, 2019 8:18 pm

Kun ei kukaan vastaa...

Eiköhän DOT 4 tai 5.1 kelpaa oikein hyvin... Tuskin tehtaalta lähtenyt silikonipohjaisen DOT 5:n kanssa.
Noita muita, DOT 3:a, 4:a ja myös DOT 5.1:ä voi sekoittaa keskenään että silleen ei mitään hätää. Ainoastaan DOT 5 vaatii tarkkuutta
ja koko järjestelmän täydellistä huuhtomista jos sillä alkaisi täytämään. Lisäksi voit kokeilla syövyttääkö nykyinen maalia,
silikonipohjainen ei sitä tee.

Korjatkaa jos joku tietää paremmin: DOT 5 on myös (aina?) sinistä, ei voine erehtyä???

P.S. Jos autossa on teräspunotut (tuskin on) jarruletkut niin sekin viittaa jo silokonipohjaisen käytön mahdollisuuteen.

miccomus
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Posts: 99
Joined: Wed Apr 06, 2016 11:35 am
Malli: Grand Voyager V
Vuosimalli: 2008

#3

Post by miccomus » Mon Jun 10, 2019 2:31 pm

Samaa pähkäilin itsekkin ja DOT4 päädyin kun sitä saa vaikka ja mistä :roll:

Btw....uusissa satuloissa liikerata on "yllättäen" aika pitkä ja poljin painuu reilusti mutta eikait katsastuksessa tuohon puututa?! Tasaantuuhan se tuosta kun palat hioutuu levyyn vai jäiköhän joku ilmalukko..?

Gmies
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Posts: 151
Joined: Sun Oct 26, 2014 8:06 pm
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3.3

#4

Post by Gmies » Mon Jun 10, 2019 9:18 pm

Periaatteessa puututaan, mutta se on myös katsastajasta kiinni ja myös siitä, pitääkö katsastajan löytää hylky. Jos poljin on pehmeä, silloin järjestelmässä on ilmaa.
GV 3.3 AWD 2003

masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Posts: 422
Joined: Mon Nov 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#5

Post by masiina » Tue Jun 11, 2019 8:07 am

Ei tarvi kummosta ilmakuplaa/vuotoa olla niin poljin on löysä. Joskus auttaa se että ilmaa kaikki kulmat, aloittaen jarrusylinteristä katsottuna kauimmaisesta kulmasta. Vuotokaan ei tarvi olla kummonen. Mulla vuoti yhdessä autossa käsijarrumekanismin takaa tiiviste, tuli tippoja vain kun pisti käppärin päälle, mutta se riitti, poljin painui pohjaan ja satula vaihtoon. Itse laitan aina lukkopihdit jarruletkun ympärille mahdollisimman lähelle satulaa jos tarvii jarruletku irrottaa. Ei pääse nestettä valumaan järjestelmästä ja ilmaus on helpompaa kun osat on takasin paikallaan.

miccomus
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Posts: 99
Joined: Wed Apr 06, 2016 11:35 am
Malli: Grand Voyager V
Vuosimalli: 2008

#6

Post by miccomus » Wed Jun 12, 2019 9:30 am

Kyllä se poljin siitä normalisoitui kun ajelua tuli ja palat haki paikkansa. Toki kyllähän se ilmakuplan mahdollisuus aina mietityttää vaikka 0,5l meni nestettä vaihdossa.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest