Jakopääremontti

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
1953
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen

Viesti Kirjoittaja 1953 » Pe Helmi 14, 2020 8:22 am

Missä olette Tampereen seudulla teettäneet jakopääremontin 2,8 crd Voyageriin.

Spänki
Uusi jäsen
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja Spänki » To Helmi 27, 2020 11:46 pm

Meinasin itse alkaa keväällä väkertää samanlainsta remppaa samaan koneeseen.
Tarviiko tietää etukäteen mitään erikoista? Meneekö ilman lukitustyökaluja?

Olen näköjään kahteen kertaan tavaratkin ostanu. Eli yksi jakosarja pumppuineen lähtisi halvalla ;)

Subbe99
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

Viesti Kirjoittaja Subbe99 » Pe Helmi 28, 2020 9:43 am

Tampereelta ei ole pitkä matka Loimaalle. Siellä on US Center, joka on erikoistunut jenkkivehkeisiin, suosittelen.

I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

Viesti Kirjoittaja I.A.T » Pe Helmi 28, 2020 8:11 pm

Siis se jakopää onnistuu ilman virallisia apuvälineitäkin, ainoa vaikea paikka on nokka-akselien pulttien kiristys momenttiin ilman oikeaa lukituslevyä.
Toki pitää tietää mitä on tekemässä ja nokka-akselitkin täytyy löysätä vain jos vaihtaa vesipumpunkin. Muutoinhan se remmin laitto on aika helppokin homma. Mä olen sen joten kuten selostanutkin tuolla ¨Grand Voyager tuli taloon...¨ -ketjussani jokunen viikko sitten. Paljon pikkuruuvia kansissa...

Vauhtipyörän kun lukitsee (poranterä tai sopiva muukin puikko käy) niin ne nokat saa aina laitettua kohdilleen sitten hihnaa asentaessa.
Alkuun pitää tietenkin Kangen ja nokkien olla paikalleen pyöritettynä. Jos on ennenkin nokkahihnan vaihtanut niin ei tämä niin paljon poikea, huolellisuutta vaan vaatii. Jos se toinen nokka sitten on hampaan verran pielessä niin Kone kyllä käy ja korjaus on nopea toimenpide. Tähystyskamera on toki välttämätön ja muutoinkin suosittelen niitä lukkotappeja käytettävän. Kiristämistähän ne ei sitten kestä.

I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

Viesti Kirjoittaja I.A.T » Pe Helmi 28, 2020 8:23 pm

Tässä kertomus:
viewtopic.php?f=30&t=512&start=110#p7745

Ja tämähän meni jo vähän vaikeamman kautta johtuen siitä ettei pakopuolen lukkotapin tulppa suostunut aukeamaan.
Eli hihna laitettu vauhtipyörän ja imunokka kohdillaan paikalleen ja pakonokka vaati sitten vähän hakemista. Vesiumppukin vaihdettiin, taaempi kevytmetallilevyn paikaltaan ottaminen vaatii moottorin nostoa ja laskua. Etutuki saattaa kärsiä jos on paikallaan. Öljypohja kestää pientä nostamista asiallisesti tuettuna. Hihnankiristäjän säätöön käy asialliset lukkosokkapihditkin, erikoistyökalu ei ole tarpeen. Itse jos tekee niin kannattaa varata 5 tuntia vähintään. Voi mennä tuplatkin.

1953
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen

Viesti Kirjoittaja 1953 » To Huhti 16, 2020 7:32 am

No niin nyt on ryslerissä uusi jakopää, vesipumppu, moniurahihna sekä kiristinrulla, vaihdoin nimittäin itse, hankin pakopuolen nokkaakseliin ja kampiakseliin kiinnitystyökalut. Tähän V- koppaseen tuo homma on selvästi helpompi tehdä, siinä ei tarvitse ottaa nokkaakselin hihnapyöriä irti vesipumppua vaihdettaessa niin kuin edellisessä mallissa vaan takakansi on aukaistavissa vain vesipumpun kohdalta. Hammashinapyörä on vain imunokassa ja välitys pakonokalle on hammaspyörällä venttiilikopan sisällä. Homma tuli maksamaan vajaa neljäsataa, Tampereen Huoltoykkösen tarjous oli noin 1150 euroa.

Vastaa Viestiin