Grand Voyager koeajolla

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
korgie
Jäsen
Jäsen
Viestit: 12
Liittynyt: To Touko 21, 2020 8:07 am

#1

Viesti Kirjoittaja korgie » To Touko 21, 2020 8:42 am

Tervehdys kaikille,

Uutena tuttavuutena täällä foorumilla, tällä hetkellä koeajossa -06 Grand Voyager 2,8 diesel automaatti, josta ehkä väännetään kauppoja kohta. Muutamia kysymyksiä kyseiseen malliin liittyen:

- Mitä huoltoliikettä suosittelisitte tällaiselle Keski-Uudenmaan alueella (Kerava/Tuusula/Järvenpää) tai pääkaupunkiseudulla?

- Mikä näissä dieseleissä on jakohihnan vaihtoväli? Entä vaihteistoöljyn?

- Mitä suuruusluokkaa kustannuksiltaan liikkeessä teetettynä:
- vaihteistoöljyn vaihto
- jakohihnan vaihto (ilmeisesti vesipumppu kannattaa vaihtaa samalla?)

Kimpe
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 45
Liittynyt: To Kesä 25, 2015 10:11 am

#2

Viesti Kirjoittaja Kimpe » To Touko 21, 2020 11:08 am

Jakohihna 100000km tai 5v välein, maksaa liikkeessä teetettynä noin 1000e ja vesipumppu samalla, kuuluu tohon hintaan. Automaattilaatikon öljyt 75000 välein huolto-ohjelman mukaan, hinta liikkeessä noin 200e, riippuu kuka tekee ja millä metodilla. Itse teen puolivaihtoa noin vuoden ja 20tkm välein eli öljypohja auki, se öljy pois mitä tulee, suodatin vaihtoon, pohja takaisin ja öljyt. Laatikko on tarkka öljyn määrästä ja laadusta. Parempi vaihtaa liikaa kuin liian vähän.

korgie
Jäsen
Jäsen
Viestit: 12
Liittynyt: To Touko 21, 2020 8:07 am

#3

Viesti Kirjoittaja korgie » To Touko 21, 2020 12:05 pm

Kiitos.

Ja lisäkysymyksenä vielä, onko kokemusta matkailuvaunun vetämisestä tuolla automaatilla? Uskaltaako vetää D:llä vai onko 3 turvallisempi valinta?

Automaattivaihteisilla (Volvoilla) on toki vaunua vedetty ennenkin ja se on tiedossa oleva juttu että silloin ei hirveästi "revitellä" ellei halua tietentahtoen hajottaa vaihdelaatikkoa.

korgie
Jäsen
Jäsen
Viestit: 12
Liittynyt: To Touko 21, 2020 8:07 am

#4

Viesti Kirjoittaja korgie » To Touko 21, 2020 4:15 pm

Tulipa se vaunun vetokin testattua, ja kyllä tuntui voimaa riittävän - pienenä miinuksena alusta ehkä hieman turhan "pehmeä" vaunun vetoon, mutta kyllä se menee. Voi olla että kaipaisi vielä hienosäätöä rengaspaineiden kanssa.

korgie
Jäsen
Jäsen
Viestit: 12
Liittynyt: To Touko 21, 2020 8:07 am

#5

Viesti Kirjoittaja korgie » Pe Touko 22, 2020 2:07 pm

Noniin. Sinne se sitten jäi Volvo kaupan hyllylle. ;-)

korgie
Jäsen
Jäsen
Viestit: 12
Liittynyt: To Touko 21, 2020 8:07 am

#6

Viesti Kirjoittaja korgie » Pe Touko 22, 2020 5:28 pm

Kuva

1953
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 40
Liittynyt: Ti Elo 14, 2018 8:33 am

#7

Viesti Kirjoittaja 1953 » La Touko 23, 2020 8:41 am

Älä missään nimessä vedä vaunua nelosella sitä se ei kestä mutta kolmosella jolkuttelee hyvin keveästi vähän yli 2000 kierrosta/ min. niin siitä se tykkää kokemusta Solifer 6702 I 7 vuoden ajalta, 5 vuotta 2005 crd ja 2 vuotta 2008 crd.

korgie
Jäsen
Jäsen
Viestit: 12
Liittynyt: To Touko 21, 2020 8:07 am

#8

Viesti Kirjoittaja korgie » La Touko 23, 2020 1:46 pm

1953 kirjoitti:
La Touko 23, 2020 8:41 am
Älä missään nimessä vedä vaunua nelosella sitä se ei kestä mutta kolmosella jolkuttelee hyvin keveästi vähän yli 2000 kierrosta/ min. niin siitä se tykkää kokemusta Solifer 6702 I 7 vuoden ajalta, 5 vuotta 2005 crd ja 2 vuotta 2008 crd.
Kiitos kommenteista. Kolmosella vedettiin - tuossa kyllä 80km/h matkanopeudessa kierrokset jossain 2600 paikkeilla, mutta varmasti hyvä niin. Aika kevyen tuntuisesti meni mäetkin ylös mökki perässä.

Meillä mökki mallia Hobby 560 KMFe kolmikerrossängyllä, vm. -06.

Terveisin SFC-157765. =)

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa