Puhallin sihisee

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
Grandhes
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 46
Liittynyt: Su Loka 14, 2018 8:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 2.8

#1

Viesti Kirjoittaja Grandhes » Su Touko 03, 2020 4:35 pm

Eli puhallin päällä kuuluu ylimäärästä sihinää koko ajan mut sit ku painaa pwr napemista puhalltimen kokonaan kiinni sihinä häviää. Mistä kannattaa aloittaa tutkia vikaa? Kiitos

Allekirjoituksen auto

hevy84
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 56
Liittynyt: Ke Helmi 08, 2017 1:14 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2001
Iskutilavuus: 3,3 awd

#2

Viesti Kirjoittaja hevy84 » Su Touko 03, 2020 6:43 pm

Oisko kumminkin ilmastoinnin kenno on liittyvää sihinää ? Mulla tekee sillee jaksoittain sihisee hiljaa sihisee jne.
Vois olla ilmastoinnin täyttöä vaille.
Chrysler grand Voyager -01 3.3 awd. Kyllä saa päät kääntymään ku tolla nelipyörä luisua harrastaa 😂

Grandhes
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 46
Liittynyt: Su Loka 14, 2018 8:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 2.8

#3

Viesti Kirjoittaja Grandhes » Su Touko 03, 2020 6:47 pm

hevy84 kirjoitti:
Su Touko 03, 2020 6:43 pm
Oisko kumminkin ilmastoinnin kenno on liittyvää sihinää ? Mulla tekee sillee jaksoittain sihisee hiljaa sihisee jne.
Vois olla ilmastoinnin täyttöä vaille.
Ok. Pitääpä käyttää eka täyttöhuollossa

Grandhes
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 46
Liittynyt: Su Loka 14, 2018 8:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 2.8

#4

Viesti Kirjoittaja Grandhes » Ma Kesä 01, 2020 11:30 pm

Täyttöhuolto tehty, mutta nyt on mahdollisesti magneettikytkin sökö. Meinasin ekana kokeilla vaihtaa vaan kytkinlevyn. Mahtaako olla hyötyä ja kuinka paljon se rako saisi olla, että toimii optimaalisesti.

Grandhes
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 46
Liittynyt: Su Loka 14, 2018 8:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 2.8

#5

Viesti Kirjoittaja Grandhes » Ke Kesä 03, 2020 9:30 am

Grandhes kirjoitti:
Ma Kesä 01, 2020 11:30 pm
Täyttöhuolto tehty, mutta nyt on mahdollisesti magneettikytkin sökö. Meinasin ekana kokeilla vaihtaa vaan kytkinlevyn. Mahtaako olla hyötyä ja kuinka paljon se rako saisi olla, että toimii optimaalisesti.
vaihdoin kytkinlevyn ja otin välistä pois prikan joka oli jotain 0.8-1.0mm paksu eli nyt ei ole ollenkaan prikkaa välissä ja ilmastointi toimii. Meinasin kyllä vielä laittaa sine jonku 0.5mm prikan, koska tuo vähän kohisee kun levyt ovat niin lähellä toisiaan.

Mopadi
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#6

Viesti Kirjoittaja Mopadi » Ke Kesä 03, 2020 11:02 am

Muista kirrata se pultti kunnolla joka pitää sen jarrun paikallaan. Mulla lähti Jeepistä kävelemään se, löysin sen myöhemmin tien varresta ja laitoin lukitteella kiinni. Taisin käyttää ketjumallin öljynsuodatinavainta jarrun kiinnipitämiseen, ainakin Jeepin vastaavassa se on sellanen mistä saa siitä kiinni.
- uusin tulokas: Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD Anniversary Edition (..auto pajalta ulos. Toimii ja kukkuu. Nähtäväksi jää onko liki kymppitonnin arvoinen kulkine..)
-Chrysler Voyager -99 2.4L piiiiitkiä kilometrejä..

Grandhes
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 46
Liittynyt: Su Loka 14, 2018 8:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 2.8

#7

Viesti Kirjoittaja Grandhes » Ke Kesä 03, 2020 10:20 pm

Mopadi kirjoitti:
Ke Kesä 03, 2020 11:02 am
Muista kirrata se pultti kunnolla joka pitää sen jarrun paikallaan. Mulla lähti Jeepistä kävelemään se, löysin sen myöhemmin tien varresta ja laitoin lukitteella kiinni. Taisin käyttää ketjumallin öljynsuodatinavainta jarrun kiinnipitämiseen, ainakin Jeepin vastaavassa se on sellanen mistä saa siitä kiinni.
Joo kiristin kyllä kunnolla käytin öljysuodatin avainta, mutta mutta se ilo oli lyhyttä. Nyt enää illalla ei puhaltanu enää kylmää...en nyt ihan ymmärrä. Pitäskö vaan tilata uus magneettikytkin sarja... tuskin tuossa kompressorissa itsessään vikaa.

Grandhes
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 46
Liittynyt: Su Loka 14, 2018 8:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 2.8

#8

Viesti Kirjoittaja Grandhes » To Kesä 04, 2020 8:08 am

Nyt myös vaikuttaa siltä, että ei kuulu ollenkaan sitä naksahdusta mikä vissii pitäisi kuulua kun kompressori käynnistyy ja kun katsoin niin tuo kompura pyöri koko ajan silloinkin kun pelkästään puhallin oli päällä. Onkohan normaalia?

Silversebring
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 335
Liittynyt: Pe Syys 26, 2014 9:47 am

#9

Viesti Kirjoittaja Silversebring » To Kesä 04, 2020 9:29 am

Ei ole normaalia. Jos kompura pyörii koko ajan eikä putket ole kylmiä on aine vähissä/loppu. Onko vuoto vai, jos kerran täyttöhuolto tehty. Kannattaa viedä johonkin pajaan joka oikeasti ymmärtää kylmäkoneiden päälle, eikä vain laita siihen täyttöhuoltovehkeeseen kiinni ja ota rahoja. Mikäli kauan pyörii ilman aineita hajoaa kompura varmasti. Laitettiinhan täyttöhuollossa vuodonilmaisinväriaine sisään?
Renault megane 1,4 vm 2002
Chevrolet Malibu 2,4 vm 2013 (emännän)
Chrysler voyager 3,3 2006

Mopadi
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#10

Viesti Kirjoittaja Mopadi » To Kesä 04, 2020 11:09 am

Silversebring kirjoitti:
To Kesä 04, 2020 9:29 am
Ei ole normaalia. Jos kompura pyörii koko ajan eikä putket ole kylmiä on aine vähissä/loppu. Onko vuoto vai, jos kerran täyttöhuolto tehty. Kannattaa viedä johonkin pajaan joka oikeasti ymmärtää kylmäkoneiden päälle, eikä vain laita siihen täyttöhuoltovehkeeseen kiinni ja ota rahoja. Mikäli kauan pyörii ilman aineita hajoaa kompura varmasti. Laitettiinhan täyttöhuollossa vuodonilmaisinväriaine sisään?
Nimimerkillä kokemusta on.. eräällä Nesteen toimipisteellä täytätin vanhemman Chryslerin, äijä väitti että öljyn laitto sekaan koneeseen mutta ääni alkaa kyllä kuullostaa siltä ettei kovin pitkälle toimi. Kompura oli paljon äänettömämpi ennen aineiden vaihtoa, mahtoko edes oikeaa määrää laittaa sinne, joku vanhan tyylin nyrkkikonepaja Nesteen kyljessä (joita muuten ei enään juuri ole..), mutta tais olla lähinnä huijausta halvalla hinnalla. Tarvis varmaan käydä vaikka Vianorilla täyttämässä uudestaan niin tietäis onko siitä enää mihinkään..
- uusin tulokas: Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD Anniversary Edition (..auto pajalta ulos. Toimii ja kukkuu. Nähtäväksi jää onko liki kymppitonnin arvoinen kulkine..)
-Chrysler Voyager -99 2.4L piiiiitkiä kilometrejä..

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa