Grand Voyager V dieselin välijäähdytin

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
Mopadi
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 136
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#1

Viesti Kirjoittaja Mopadi » Ti Syys 15, 2020 5:58 pm

Grand Voyager 2008 V 2.8 dieselin välijäähdytin.

Tästä kun ei hirveästi ole juttua niin tehhään uusi. Jos kohta on muita kuin minä ja miccomus ainoat jotka asiasta kirjoittaa :D

Katselin tuossa uudemman keulaa ja onhan olematon cooleri tuohon vitoskoppaan laitettu. Kyseessä siis dieseli. Lisäksi sijaitsee suoraan palkin takana, kennon alaosasta pilkistää n. pari senttiä joka sekin osa täysin paskan peittämä. Elikä:
- jos investoisi johonkin parempaan, ainakin paskumpi varmaan saisi olla, ehkä myös korkeampi? Alkuperäinen on 32mm paksu ja 280mm korkea. Syyläri taitaa olla tuplat korkeampi, joten korkeussuunnassa on kyllä tilaa, se vain että riittääkö ilmastoinnille ja varsinkin auton omalle jäähdyttimelle sitten jäähdytysteho kun välijäähdytin peittää enimmän osan. Pakkohan se ei tietenkään ole olla niinkään iso, vaikka saman kokoinenkin kuin alkuperäinen mutta vaan paksumpi? Toimii kai se uusikin siellä palkin takana, vai? Alhaalta ei hirveästi enää enempää ajoviimaa saa ohjattua.

Tietysti jos laittais saman kokoisen uuden coolerin mutta suoraan maksin taa. Silloin alaosa jäisi auki.
- uusin tulokas: Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD Anniversary Edition (..auto pajalta ulos. Toimii ja kukkuu. Nähtäväksi jää onko liki kymppitonnin arvoinen kulkine..)
-Chrysler Voyager -99 2.4L piiiiitkiä kilometrejä..

miccomus
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 165
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2016 11:35 am
Malli: Grand Voyager V
Vuosimalli: 2008

#2

Viesti Kirjoittaja miccomus » Ti Syys 15, 2020 8:37 pm

Paljos meinasit saada tehoja lisää? Meinaan ettei kannata maamoottoria liikaa virittää 8-) vilustuu pian italian poikien moottori pakkasella jos on liian kylmää ilmaa :lol:

Mopadi
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 136
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#3

Viesti Kirjoittaja Mopadi » Ti Syys 15, 2020 9:08 pm

:D jaha että sillä linjalla :lol:

Eikun eikun, ihmettelin ääneen kun lisäpitkille kiinnityksiä mietin, huomasin että coolerin alareuna on ihan tukossa eli siitä ei taida paljoa apua olla. Koneen litratilavuus kuitenkin se 2.8L nii kyllä siellä ilmaakin liikkuu, vai häh. Vai meneekö tää jo ylivirityksen puolelle :roll:

Eihän tuo mikään tykki ole vaikka kuinka kenkii, mutta tuskin se kuuma ilma nyt ainakaan auttaa. Ja talvella saa pahvitettua tosin tämän kanssa ei tarvetta ole ollut, kylmänä se käy sillon muutenkin :D :D

Kuin paljon miccomus sulla lämpömittarin neula tippuu sanotaan vaikka 10 asteen pakkasella? Mulla jämähtää jonnekkin puoleenväliin, kesällä menee jo pykälän enemmän oikealle. Kopissa tarkenee, miettii vaan mitä kone tykkää noin kylmästä. Eikun maamoottori :D
- uusin tulokas: Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD Anniversary Edition (..auto pajalta ulos. Toimii ja kukkuu. Nähtäväksi jää onko liki kymppitonnin arvoinen kulkine..)
-Chrysler Voyager -99 2.4L piiiiitkiä kilometrejä..

miccomus
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 165
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2016 11:35 am
Malli: Grand Voyager V
Vuosimalli: 2008

#4

Viesti Kirjoittaja miccomus » Ti Syys 15, 2020 9:57 pm

Nyt en tarkalleen muista mutta vain kesähelteellä nousee puoliväliin. Muuten tuppaa nousta vain 1/4 viivalle ja mielestäni se on liian vähän. Mulla olis jo odottamassa uusi termostaatti mutta oon vähän keränny innostusta sen vaihtoon kun samalla pitää uusia nippu muitakin letkuja.........

1953
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Elo 14, 2018 8:33 am

#5

Viesti Kirjoittaja 1953 » Ke Syys 16, 2020 8:39 am

Minä vaihdoin edelliseen 2005 crd malliin uuden termarin kun lämmöt vähän yli 1/4 niin ei auttanut yhtään, pysyi samassa, nyt tässä V- koppaisessa sama tilanne Turbogauge näyttää normaalilämpöä 69 astetta, sillä on menty yhteensä n. 300 000 km. Tuo kuuleri asia alkoi kiinnostamaan, mielestäni sitä ei kärsi lisätä yhtään syylärin eteen jos vetelee esim. vaunua sillä nytkin pitkässä jyrkässä nousussa pyrkii lämmöt lähelle 100 astetta mutta jos sopisi muuhun suuntaan ja voisiko ilmavirtaa suunnata paremmin, täytyypä vähän kurkistella kun vaihtaa seuraavan kerran moottoriin öljyt.

Mopadi
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 136
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#6

Viesti Kirjoittaja Mopadi » Ke Syys 16, 2020 8:46 am

Varsinkin sen kennon paksuus ihmetyttää. Siinä alkaa sitten miettimään että mistä kaikesta on säästetty että on näin iso auto saatu kasaan tietyllä rahalla :D

Tottakai nuo kisakennot on paljon isompia joka suuntaan, sitten että onko tosiaan nuon ohkainen riittävä tuon kokoiseen dieseliin. Ehkä on ehkä ei.. ymmärtääkseni pakolämpöjä se nostaa jos ilma on lämmintä, eli asennamme pyrometrin seuraavaksi :D :? No ehkä nyt ei sentään.
- uusin tulokas: Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD Anniversary Edition (..auto pajalta ulos. Toimii ja kukkuu. Nähtäväksi jää onko liki kymppitonnin arvoinen kulkine..)
-Chrysler Voyager -99 2.4L piiiiitkiä kilometrejä..

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija