Grand Voyager tuli taloon, melkein kolme päivää toimi....

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 246
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#151

Viesti Kirjoittaja I.A.T » To Tammi 21, 2021 4:48 pm

Jäähdytysveden lämpömittaristahan se selviää! Mutta jos multa kysytään niin en usko runsaastakaan peittämisestä haittaa olevan kunhan jäähdyttimen kenno on jotensakin auki ja ilma kulkee läpi. Heti kun vähän lauhtui sinne -13C niin mullakin kabiinilämpö alkoi jotenkin riittämään. -18C:ssa ei ollut vielä plussan puolella puolen tunnin ajolla lisälämmittimen kanssa lämmöt täysillä. Se on jo huonoa. Ja koneen lämmöt kuitenkin kohdillaan.

I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 246
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#152

Viesti Kirjoittaja I.A.T » Su Helmi 21, 2021 3:59 pm

445 000km mittarissa.
Tuli pyöräytettyä semmoinen vajaan 1000km reissukin tuossa pari viikkoa sitten. Pääsin kulutusta mittailemaan ja se oli luokkaa 10l sataselle . Webasto oli päällä aika paljonkin kun oli niitä kovempia pakkasia ja kabiinilämmöt maantiellä tuppaa jäämään vajaiksi ilman. Veikkaan, että keulamaski auttaisi aika paljonkin koska samoissa pakkasissa hitaammassa ajossa lämpöä tulee runsaammin.

Ahtopainesensorille en ole tehnyt mitään vielä, tilaan kyllä uuden lähiaikoina. Mulla on näköjään asennettuna ilmeisestikin Opelin dieseleistä tutumpi Bosch 0 281 002 437 kun oikeampi olisi kai joku muu, mutta tuollakin se toimii. Raja-arvot ovat kai hieman kapeammat. Tiedä sitten vaikuttaako pitkässä juoksussa sensorin kestävyyteen. Jeeppeihin myydään 0 281 002 845:sta. Hieman pitää kaivella, että löytää Voyageriin varmasti sopivan.... Helposti tarjotaan kahdella ruuvilla olevaa kun oma on yhdellä

1953
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Elo 14, 2018 8:33 am

#153

Viesti Kirjoittaja 1953 » Ti Helmi 23, 2021 11:47 am

Tuosta savutus/ veto-ongelmista sen verran että oletko naittanut nuo uudet suuttimet autosi tietokantaan, muistaakseni ne pitää ohjelmoida "moottoriisi" sopiviksi, olenkohan oikeassa mutta näin minä muistelen.

I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 246
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#154

Viesti Kirjoittaja I.A.T » Ti Helmi 23, 2021 2:49 pm

Näitä ruiskuja (Bosch 0 445 110 059) ei tarvitse ohjelmoida sisään. Ruiskuissa ei yksinkertaisesti ole koodisarjaa jota voisi ECU:lle kertoa. Plug & Play. Ja koeajoa tein aikanaan ilman mitään näitä pikku ongelmia, Ne alkoivat vasta katsatusta seuraavana aamuna. Koodeja nollauksen jälkeen ruiskuihin liittyen ei ole OBD- koodeissa. Se naittamiskoodihan kertoo, että nyt on uudet ruiskut laitettu ja auto osaa annostella polttoainetta sen mukaan ja ECU ilmeisesti säätää kilometrien myötä pikku hiljaksiin kun osat kuluvat. Ja kulutus on sitten hiemen isompaa kuin uudemmalla tekniikalla jolla ruiskuajoituksia saadaan hienosäädettyä tiukemmiksi.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa