
Kaveri tehtaili näitä pisaroita ylimääräisiäkin sitten kun kerran koneet oli lämpiminä ja sorvi pyörimässä.
Autossa vaan se vika ei rajoittunut pelkästään tähän osaan vaan se jonkin sortin kitkalla toimiva(?) irtikytkentä toimi
ei toivotusti sekä alas laskiessa ja ylös nostaessa alkaessaan naksumaan ei toivotusti kun rengas
oli noin 10-15 cm irti yläasennostaan. Muuta vikaa en ollut löytävinäni (ymmärtänyt) kuin hieman
rispaantunutta kaapelia yläpäässä ja jonkin verran myös alapäässä ja se kaapeli oli sitten hieman sitä uraa siinä
muovirullalla tärvellyt aiheuttaen sitä takkuamista. Niinpä leikkasin kaapelin molemmista päistä 15 cm ja tein
uudet puristukset lukitukseksi sekä sopivalla puikolla oioin niitä muoviuria sekä huonoimmat kohdat leikkasin tylysti pois vaan.
Liikaa ei kannata lyhentää tai jää se rengas sinne auton alle kun pitäisi irrottaa.
Se rullan kelapään kiinnitys hieman yllätti kylläkin kun lämmittelin sitä katsoakseni saisiko sen jotenkin
irti kaapelista niin että sitä voisi vielä käyttää uudestaan.
No se osoittautui jotakuinkin tinan veroiseksi valokseksi ja juoksi suoraan lattialle kun vähän tohoa siihen suuntasin....
Siitä miten sen pään sitten uudelleen rakensin tai pikemminkin mitä tilalle tein ei ole kuvia,
mutta sanotaan että siitä tuli hieman semmoinen frankenstein.
Tuo pisaran ratashan on pienempi läpimitaltaan kuin se muovirullan sisäinen vastine eli liikkuvat hieman epäkeskosti.

Tässä mennään semmoisen hyvinkin tavallisen pientaloalueen hidastustöyssyn yli ja
maavaraa jää ihan kivasti. Olisiko tuo töyssy korkeudeltaan hyvinkin lähellä 215 renkaan leveyttä.
Suunnitelmissa olisi tosiaan laittaa 175-185-195 levyinen tilalle, mutta kun yrittää etsiä 16 tuumaista 6" leveää peltivannetta pulttijaolla 5X114,3 ja keskireiällä 71,6 mm sekä ET arvoilla 30-45 niin ongelmia tulee. 6" vanteelle saa laittaa 175-205 levyistä rengasta (suositus 185 tai 195), mutta 6,5" minimi on 185 ja suositus 195-205. niin se hyöty eli kavennus alkaa jäämään aika pieneksi. No, tiukassa paikassa vähänkin estää juuttumasta...
Ongelma on siis nimenomaan löytää 6" leveää peltivannetta. Mä en oikein näe mieltä laittaa 6,5" leveää,
Mutta kun tämä olisi vain vararengas niin mitä jos laittaisi pienemmän 6X15" vanteen vaikka 185 renkaalla ja korkealla 80 profiililla. Renkaan halkaisijoiden ero täysimittaisen ja vararenkaan kesken olisi noin 1 mm ja ympärysmitassakin olisi eroa vajaa 3 mm ja nopeusmittarissa ero -1km/h. Eli ei ongelmaa taas muuta kuin löytää se 6X15" tuuman peltivanne oikeilla reillä, varsinkin ne keskireiät ovat liian pieniä.
Nyt testataan sitten täysikokoisella ja katsotaan miten toimii.