Voyager 3.3 vetoautona

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
Gmies
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 26, 2014 8:06 pm

#11

Viesti Kirjoittaja Gmies »

Subbe99 kirjoitti: Su Joulu 31, 2017 2:40 pm
... Kirjan mukaan vaihtoväli on 60 tonnia, mutta tiheämpi jos ajellaan pätkäajoa, ihan samoin kuin moottorin öljyissäkin vaihtoväli tiuhenee.
...
Minun SERVICE MANUAL 2003 (painettu 2002) kertoo kyllä toisin: Schedule "B", "tiheämpi pätkäajo" nesteet ja suodatin vaihdetaan 48000 mailin (77000km) välein, normaaliajossa ei tarvitse vaihtaa lainkaan (Normal usage - No change necessary), siis vaihteisto 41TE.
Jokainen saa tietenkin tehdä kuten parhaaksi katsoo. ;)
Subbe99
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 94
Liittynyt: Pe Joulu 22, 2017 9:47 am
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#12

Viesti Kirjoittaja Subbe99 »

Pitipä kaivaa Aro-yhtymän huoltokirja esiin omasta autosta.

Moottoriöljyt + suodatin 12.000 km
Vaihdelaatikko automaatti öljyt + suodatin 48.000 km
Manuaalilaatikko 60.000 km
Ilmansuodatin 48.000 km
Moottorin kiilahihnat 96.000 km
Tulpat 156.000 km
Jäähdytysneste vihreä 48.000km (2v) oranssi 156.000 km (5v)
Sytytysjohdot 168.000 km

Nuo on ilmoitettu 3.3 bensakoneelle vm. 2002

Pätkäajossa ja kylmissä olosuhteissa huoltoväliä tulee tiuhentaa.

Vastaavassa diesel-mallissa huoltovälit on 10.000 välein esim. automaattiloota 40.000 km ja manuaali 50.000 km
Arska39
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2017 10:18 am

#13

Viesti Kirjoittaja Arska39 »

Minkälaisia on town countryt 3.8 vm.1996.
Onko sama auto kuin voyager?
Birchshell
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 43
Liittynyt: Ma Heinä 31, 2017 7:58 am
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.3
Varustetaso: Touring SE

#14

Viesti Kirjoittaja Birchshell »

Kyllä, hyvinkin pitkälti sama peli. USA:n mallit ovat joko Chrysler Town and Countryja, tai Dodge Caravaneja. (Grand Caravan pidempi niinkuin meillä Grand Voyager, ja Dodget ovat hieman Chryslereitä niukemmin varusteltuja tai ainakin hieman edullisempaa hintaluokkaa Jenkeissä, mutta periaatteessa samoja.)
Arska39
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2017 10:18 am

#15

Viesti Kirjoittaja Arska39 »

Minkähänlainen on tuo 3.8 moottori? Onko noissa kestävämpi vai löyhempi automaattilaatikko? Sama kuin 3.3:ssa?
Ripa
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 40
Liittynyt: Su Heinä 03, 2016 5:54 pm

#16

Viesti Kirjoittaja Ripa »

Masa 58 kirjoitti: Su Joulu 31, 2017 7:50 pm
Ripa kirjoitti: La Joulu 30, 2017 12:34 pm Viime kesänä ostin -02 uitto voyagerin 3.3 koneella, ei mitään valittamista , bensa maistuu mutta toi mun käy myös etanolilla niin se on halvempaa.
En nyt halua pelotella,mutta onko ajettu aina etanolilla?
Jos aina tankattu etanolia niin ei huolta,mutta kokemuksesta voin kertoa,että jos enimmäkseen tankattu normibensaa niin etanolin käyttöön siirryttäessä kannattaa jossain vaiheessa käyttää öljypohja auki ja putsata öljysihti tuo etanoli nimittäin irrottaa tehokkaasti karstat koneesta. Oletko laskeskellut kulutusta etanolilla? Edellisessä autossani oli etanolisofta ja kulutus etanolilla n.2l enemmän/100km kuin normibensalla matka-ajossa.
Mistä mä voisin tietää onko aina ajettu etanolilla? Ite ajanu pensalla ja etanolilla ja ei tosiaan riitä 2l enemmän, menee paljon reippaammin etanolia.
Ripa
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 40
Liittynyt: Su Heinä 03, 2016 5:54 pm

#17

Viesti Kirjoittaja Ripa »

Ripa kirjoitti: Ke Tammi 10, 2018 1:16 pm
Masa 58 kirjoitti: Su Joulu 31, 2017 7:50 pm
Ripa kirjoitti: La Joulu 30, 2017 12:34 pm Viime kesänä ostin -02 uitto voyagerin 3.3 koneella, ei mitään valittamista , bensa maistuu mutta toi mun käy myös etanolilla niin se on halvempaa.
En nyt halua pelotella,mutta onko ajettu aina etanolilla?
Jos aina tankattu etanolia niin ei huolta,mutta kokemuksesta voin kertoa,että jos enimmäkseen tankattu normibensaa niin etanolin käyttöön siirryttäessä kannattaa jossain vaiheessa käyttää öljypohja auki ja putsata öljysihti tuo etanoli nimittäin irrottaa tehokkaasti karstat koneesta. Oletko laskeskellut kulutusta etanolilla? Edellisessä autossani oli etanolisofta ja kulutus etanolilla n.2l enemmän/100km kuin normibensalla matka-ajossa.
Mistä mä voisin tietää onko aina ajettu etanolilla? Ite ajanu pensalla ja etanolilla ja ei tosiaan riitä 2l enemmän, menee paljon reippaammin etanolia.Ja tolla on ajettu jo n.280000 mailia niin tuskin se nyt porsii siihen etanoliin.
nuottis
Jäsen
Jäsen
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Marras 08, 2016 8:53 pm

#18

Viesti Kirjoittaja nuottis »

Neljä vuotta oli 3.3 V6 -06 Voyager ja oli ihan voimakas peli. Raskain kiskottava oli 1400kg asuntovaunu ja se kyllä jo alkoi kyykyttää jyrkissä ylämäissä. Öljyvuodoista ne pelottelee ton v-koneen kohdalla, mutta mun ei merkkaillu vaikka koneen kyljet oli aina "kosteet". En oisi muuten luopunu, mutta oli siirryttävä 4-vetoon.
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#19

Viesti Kirjoittaja turboapc »

Masa 58 kirjoitti: Su Joulu 31, 2017 7:50 pm
Ripa kirjoitti: La Joulu 30, 2017 12:34 pm Viime kesänä ostin -02 uitto voyagerin 3.3 koneella, ei mitään valittamista , bensa maistuu mutta toi mun käy myös etanolilla niin se on halvempaa.
En nyt halua pelotella,mutta onko ajettu aina etanolilla?
Jos aina tankattu etanolia niin ei huolta,mutta kokemuksesta voin kertoa,että jos enimmäkseen tankattu normibensaa niin etanolin käyttöön siirryttäessä kannattaa jossain vaiheessa käyttää öljypohja auki ja putsata öljysihti tuo etanoli nimittäin irrottaa tehokkaasti karstat koneesta. Oletko laskeskellut kulutusta etanolilla? Edellisessä autossani oli etanolisofta ja kulutus etanolilla n.2l enemmän/100km kuin normibensalla matka-ajossa.
Masa 58 vissiin saabisteja :D
Ihan aiheesta puhuu..

Ja joka kolmas tai neljäs tankillinen kannattaa ajaa bensalla..
Nämä ihan hyväksi havaittuja toimenpiteitä ja näillä estää monia murheita

Mutta onhan tuolla omalla 3,3 vedetty vaunua ja autotraileria ym
vaunu perässä ja perhe kyydissä vie sen 15 litraa sadalle sallituissa nopeuksissa. ei nyt kuitenkaan paha.
Pienemmät autot vie vähemmän mutta niihin ei saa koko perhettä kyytiin..
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
Masa 58
Jäsen
Jäsen
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Syys 12, 2017 3:18 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 3,3 v6
Varustetaso: Se

#20

Viesti Kirjoittaja Masa 58 »

Juu kyllä Saabeilla ajelin 25vuotta :mrgreen:
Siinä viimeisessä omistamassani oli etanolisofta
Laitettiin tuo softa kun Saabilla oli ajettu 240000km
Ennen softan asennusta aukaistiin öljypohja eikä karstaa
löytynyt. Etanolilla ajoa n.1500km ja öljypohja uudestaan
auki karstaa oli irronnut todella paljon ja öljysihti melkein
tukossa. Tämän jälkeen käytettiin vielä öljypohja auki kun
oli ajettu 8000km. Öljypohja oli puhdas eikä karstaa juurikaan löytynyt.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Semrush [Bot] ja 1 vierailija