GV 2.8crd -05 automaatti ongelmaa

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
outo_otus
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Tammi 16, 2018 6:58 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 2.8 crd
Varustetaso: Luxury

#1

Viesti Kirjoittaja outo_otus »

Mikähän mahtoi tulla voyagerin laatikkoon?
Viime viikolla töistä kotiin ajaessa huomasin että turbiinilukko ei kytkeydy ollenkaan päälle, kierrokset koneessa 100km/h vauhdissa noin 2500rpm. Samalla sytytti myös moottorinohjausvalon palamaan. Vika koodia en muista tähän hätään mutta koski lukon solenoidia virta katkosta tjms. Viikonloppuna vaihdoin laatikkoon öljyt ja suodattimen. Motonetin suodatin ja MAG AFV4+ öljyt. Laatikossa oli puhtaat ja hyvän tuoksuiset öljyt, öljypohjassa ei mitään tavaraa, ihan puhdas. Vaihdon jälkeen laatikko toimi muuten hyvin mutta lukko ei toiminut edelleenkään. Ajelin työmatkat kun muuten tuntui toimivan ihan ok. Tänään töistä tullessa laatikko vaihtoi 80 vauhdista pienemmälle vaihteelle itsestään, kierrokset nousi noin 3000rpm. Käännyin muutaman sadan metrin päästä rampille, rullailin kevyesti rampin alas ja rupesin kääntymään sivutielle ja parkkiin pysäkille mutta veto hävisi kokonaan autosta ja jäi siihen. Pakilla ei yritäkkään liikkua, eteen päin yrittää vähän nykimällä kulkea mutta ajamaan ei pysty. Öljyä laatikossa on tikun mukaan ihan ok, kokeilin lisätä reilun 0.5l öljyä, ei mitään vaikutusta.
Onko ideoita?
Auto ei ole vielä pitkään ollut minulla, ajettu nyt 270tkm. Laatikko on kai vaihdettu uuteen 200tkm kohdalla.
Gmies
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 26, 2014 8:06 pm

#2

Viesti Kirjoittaja Gmies »

Ensimmäinen kysymys, olitko mitannut öljyn pinnan ohjeen mukaan ennen vaihtoa ja vaihdon jälkeen?
Mikä on tuo häiriökoodi?
outo_otus
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Tammi 16, 2018 6:58 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 2.8 crd
Varustetaso: Luxury

#3

Viesti Kirjoittaja outo_otus »

Joo, kyllä on oikein mitattu. Vaihteet käydään läpi ja jätetään N-asentoon auto käynnissä. Ulos öljyä tuli vaihdossa noin 4 litraa ja saman verran laitoin takaisin.

Häiriökoodi oli P0740
Subbe99
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 94
Liittynyt: Pe Joulu 22, 2017 9:47 am
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#4

Viesti Kirjoittaja Subbe99 »

P0740-TORQUE CONVERTER CLUTCH CONTROL CIRCUIT

Oliko tuo ainoa häiriökoodi, vai oliko muitakin?
Gmies
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 26, 2014 8:06 pm

#5

Viesti Kirjoittaja Gmies »

outo_otus kirjoitti: Ti Tammi 16, 2018 8:49 pm Joo, kyllä on oikein mitattu. Vaihteet käydään läpi ja jätetään N-asentoon auto käynnissä. Ulos öljyä tuli vaihdossa noin 4 litraa ja saman verran laitoin takaisin.

Häiriökoodi oli P0740
Ok. Nesteen vähyys on yleisin syy tuohon vikaan ja toinen on alhainen akun jännite. Alhainen jännite voi johtua latausviasta, akun kaapeleiden, maadoitusten huonosta kosketuksesta.
Onko moottorin lämpötila ollut normaali?
Solenoidien johtimet ja liittimet kunnossa, niissä kuitenkin harvemmin vikaa.
Vian etsiminen kannattaa aloittaa helpoimmasta päästä.
Sitten testeri DRBIII.
joksa
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 151
Liittynyt: To Loka 13, 2016 12:42 pm

#6

Viesti Kirjoittaja joksa »

Momentinmuuntimen sähköihin tuo koodi viittais. Oisko vika siellä?
outo_otus
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Tammi 16, 2018 6:58 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 2.8 crd
Varustetaso: Luxury

#7

Viesti Kirjoittaja outo_otus »

Ei ollut muita vikakoodeja liittyen vaihteistoon. Tosin en ole päässyt vielä katsomaan mitä koodeja se nyt antaa kun kulkeminen loppui. Huomenna käytetään öljypohjaa auki ja katsotaan onko siellä muutakin kun öljyä.
Palataan asiaan.
outo_otus
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Tammi 16, 2018 6:58 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 2.8 crd
Varustetaso: Luxury

#8

Viesti Kirjoittaja outo_otus »

Nyt on vikakoodit katsottu, ei yhtään vaihteistoon liittyvää koodia.
Öljyn seassa paksulti metallia. Näyttäisi olevan joku laakeri jauhaantunut murusiksi. :cry:
Mikähän piru tämän aiheutti, voiko öljyn vaihto aikaan saada jonkun shokin laatikolle että se hajosi siihen?
Ei kellään ole jäänyt ylimääriäsiä askeja pyörimään nurkkiin?
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#9

Viesti Kirjoittaja masiina »

sen verran täytyy sanoa että laatikon käyttö vaikuttaa todella paljon.itsellä 3.3 ja ajelen aina 3 vaihteella maantienopeuksilla.kun vauhtia on 100+laitan matkavaihteen päälle.jos auto täys porukkaa tai vetelee jotain niin vaihtaa kokoajan 4-3 väliä ja se ei tee laatikolle hyvää.mulla nyt 350 000 mittarissa,ei laatikko ongelmia.ja tietty säännölliset öljynvaihdot.saattaa turbiini olla kaput ja kilkkeet lähteny liikkeelle?
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#10

Viesti Kirjoittaja turboapc »

masiina kirjoitti: To Tammi 18, 2018 12:55 pm sen verran täytyy sanoa että laatikon käyttö vaikuttaa todella paljon.itsellä 3.3 ja ajelen aina 3 vaihteella maantienopeuksilla.kun vauhtia on 100+laitan matkavaihteen päälle.jos auto täys porukkaa tai vetelee jotain niin vaihtaa kokoajan 4-3 väliä ja se ei tee laatikolle hyvää.mulla nyt 350 000 mittarissa,ei laatikko ongelmia.ja tietty säännölliset öljynvaihdot.saattaa turbiini olla kaput ja kilkkeet lähteny liikkeelle?

Onkohan sulla kone/voimansiirto kunnossa jos noin tekee?
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa