Hammastangon klonksuminen

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
miccomus
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2016 11:35 am
Malli: Grand Voyager V
Vuosimalli: 2008

#1

Viesti Kirjoittaja miccomus »

Projektina -03 GV jossa paikalla käännellessä tuntuu/kuuluu klonksuva ääni. Tiedän että iskarin yläpää jne aiheuttaa tätä vastaavaa ääntä :D mutta ne ovat korjattu/kunnossa. Paikallistin ääntä pitämällä raidetangosta kiinni ja jotenkin väljyys tuntuisi olevan joko hammastangossa tai sisäpäissä.
Onko tässä jokin säätömahdollisuus hammastangossa? Maantiellä auto kulkee mukavasti ilman kolinoita eli vain parkkipaikalla tuo klonksuminen ilmenee.
miccomus
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2016 11:35 am
Malli: Grand Voyager V
Vuosimalli: 2008

#2

Viesti Kirjoittaja miccomus »

Kuva

Olisko nuo oikeat osat?
miccomus
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2016 11:35 am
Malli: Grand Voyager V
Vuosimalli: 2008

#3

Viesti Kirjoittaja miccomus »

Jos nuo sisäpäät olisi väljät niin varmaankin klonksuisi myös ajossa? Nyt tämä ei sitä tee vaan ainoastaan parkkipaikka kurvailussa kun nopeudet on maltilliset.
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#4

Viesti Kirjoittaja masiina »

Mites jousi/jouset? Jostain kohtaa poikki tai alapää huonosti?
pikkuvojaker
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 104
Liittynyt: To Loka 30, 2014 11:12 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.3 V6
Varustetaso: SE

#5

Viesti Kirjoittaja pikkuvojaker »

Entäs iskarin yläpään laakeri? Oliskohan edellisessä voikussani juurikin ollut kääntölaakeri joka klonksui hiljaa käännettäessä. Kuulosti aivan kun ääni kuuluisi alustasta aina rattia käännellessä...
CHRYSLER
VOYAGER 3.3 V6 2005
miccomus
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2016 11:35 am
Malli: Grand Voyager V
Vuosimalli: 2008

#6

Viesti Kirjoittaja miccomus »

Kuten jo alussa kirjoitinkin niin iskarin yläpäät on korjattu/tarkistettu ja samalla myöskin jouset.
Täytyypä ottaa tarkistukseen nuo sisäpään nivelet. Siellähän ne ovat haitarikumin sisällä mutta onko tähän jokin hyvä taktiikka miten kokeilla?
joksa
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 151
Liittynyt: To Loka 13, 2016 12:42 pm

#7

Viesti Kirjoittaja joksa »

Lie paras tapa testata kuten katsastuksessa. Keula ylös ja vatkaamaan kädet klo 3 ja 9. Ulompia päitä pitää pitää silmällä että väljyys ei ole siellä vaan nimenomaan sisempänä.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa