Town & country laatikko luistaa

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
jfor
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2018 5:22 pm

#1

Viesti Kirjoittaja jfor »

Tällainen -96 3.3 seissyt 10-vuotta, ostin,jonka jälkeen alkoi vaihteisto temppuilemaan,ensin meni limb mode,sammutti, niin taas toimi vähän aikaa,kunnes nyt luistaa vaan eikä meinaa päästä mihinkään. L sekä r toimii, mutta jos vaihtaa 3 tai d,antaa mennä n.50m normaalisti kunnes taas alkaa luistaa,silloin ei hyödytä edes l vaihteen laittaminen, vaan pitää sammuttaa auto,öljyä on vaihteistossa.
Gmies
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 26, 2014 8:06 pm

#2

Viesti Kirjoittaja Gmies »

Onko vaihteistoon tehty huoltoja, tai säätöjä?
Onko vaihteistossa öljymäärä oikea?
joksa
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 151
Liittynyt: To Loka 13, 2016 12:42 pm

#3

Viesti Kirjoittaja joksa »

Vian helpottaessa virtojen katketessa viittaisi sähköiseen vikaan? Tai saattaahan se olla vika laatikon paineen tuotossakin. Vikavalot ei syty josko sitä käyttäisi piuhan päässä?
jfor
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2018 5:22 pm

#4

Viesti Kirjoittaja jfor »

Auto on ollut 10-vuotta tallissa. Öljyjä ei ole käyttöönoton jälkeen vaihdettu, lisätty kuulemma on, öljyn määrä on OK.vikakoodit pitää käydä luetuttamassa.d:llä lähtee liikkeelle, mutta kun tulisi aika vaihtaa,alkaa luistamaan.l ja pakilla pääsee vaikka toiselle puolelle suomea.putsasin tcm jutun ja releitä ja solenoidi liittimet,input/output sensoreihin en ole koskenut.
joksa
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 151
Liittynyt: To Loka 13, 2016 12:42 pm

#5

Viesti Kirjoittaja joksa »

Öljyn ja suodattimen vaihto nyt alkuun, miltä se öljy tikunnokassa vaikuttaa? Solenoidien toiminta selvinnee testerin ollessa kiinni.
jfor
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2018 5:22 pm

#6

Viesti Kirjoittaja jfor »

Öljy ei haise palaneelle, kokeeksi sain sieltä n.3 litraa ulos pumpulla.testeriin vien,meinasin irroitttaa sensoreita,on ehkä turhaa, jos testeri näyttää viat.
marko
Jäsen
Jäsen
Viestit: 21
Liittynyt: Ti Heinä 26, 2016 9:27 pm

#7

Viesti Kirjoittaja marko »

Mulla oli joskus aikanaan olleessa -93 Grandissa samankaltainen vika. SIeltä oli takimmainen (muistaakseni takimmainen) planeetta hajonnut kahteen osaan. Käynnityksen jälkeen siellä toimi pakki ja ykkönen niin pitkään kuin laatikko yritti vaihtaa kakkoselle, ja kun se planeetta pyöri tyhjää niin sehän vaikutti siltä kuin laatikko olisi luistanut. Sit kun koneen käytti sammuksissa niin sieltä löytyt taas se pakki ja ykkönen. Ja tuo hajosi siis ihan ajossa tuolleen, täysin varoittamatta. Tein siihen sitten itse rempan laatikkoon ja ajelin sen jälkeen sillä vielä monta vuotta. Normaalin masterkitin lisäksi sinne meni kovia osia sen planeetan verran, ja varoiksi uusin siihen myös turbiinin ja lauhdutiimen siltä varalta jos kiertoon olisi päässyt metaliisilppua.
En nyt sano, että sulla sama vika olisi, mutta oireet on samanlaiset.
jfor
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2018 5:22 pm

#8

Viesti Kirjoittaja jfor »

No niin! Eipä täältä Joensuusta löytynyt paikkaa, missä koodit saisi,tai löytyi, mutta ajan saisi heinäkuun ekalle viikolle. Motomaatissa tunnisti rekisterinumeron ja auton,olisi vaan pitänyt valita 2001- joten jäi siihen se mittaus. Laitoin auton myyntiin, josko jotain saisi siitä.
joksa
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 151
Liittynyt: To Loka 13, 2016 12:42 pm

#9

Viesti Kirjoittaja joksa »

Lie nuitakin kone- / lahovammaisia pitäjät pullollaan. Eiköhän siihen loota löytyisi jostain?
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa