Vaihdelaatikon öljynvaihdosta kyselyä.

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
morgan
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 50
Liittynyt: Pe Tammi 04, 2019 11:03 pm

#11

Viesti Kirjoittaja morgan »

Muistaakos joku ulkoa automaattilaatikon öljypohjan pulttien kiristysmomenttia? Jostain manuskasta varmaan tieto löytyis mut kysytään ensin..
Gmies
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 26, 2014 8:06 pm

#12

Viesti Kirjoittaja Gmies »

Minkälaisen tiivisteen asennat?
morgan
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 50
Liittynyt: Pe Tammi 04, 2019 11:03 pm

#13

Viesti Kirjoittaja morgan »

Varmaankin motonetin korkkisen. En taida jaksaa ruveta tilailemaan orkkista.
Gmies
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 26, 2014 8:06 pm

#14

Viesti Kirjoittaja Gmies »

Ok. Manuaali kertoo momentiksi 19Nm, mutta se on moparin tiivisteliimalle. Korkkitiiviste minun mielestäni pitää kiristää hyvin tasaisesti ruuveja kiristäen ympäri kehän ja varottava, ettei mikään ruuvi kiristy liikaa - tiiviste puristu välistä rikki, ulos. Öljypohjan suoruus tarkistettava ensin ja tarpeen vaatiessa naputeltava suoraksi, saattaa olla ylikiristämisen jäljiltä ruuvinreikien alueelta "koholla".
morgan
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 50
Liittynyt: Pe Tammi 04, 2019 11:03 pm

#15

Viesti Kirjoittaja morgan »

Kiitos tiedosta.
Joo, tiedän että tiivisteen kanssa saa olla varovainen. Laitan varuiksi tiivisteliimaa molemmin puolin. Suurin ongelmahan noissa lienee, että pultit löystyy pikkuhiljaa. Jokin terva pultinkierteisiin vois auttaa kenties :?:
Kimpe
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 62
Liittynyt: To Kesä 25, 2015 10:11 am

#16

Viesti Kirjoittaja Kimpe »

Motonetin suodattimen mukana tulee kumitiiviste (vaijka lukee ettei sisällä) ja siinä on kiristys ohjeena ensin 80 inch pounds ja sen jälkeen 120 inch pounds. En muista mitä on laillisissa yksiköissä. Itse laitan pienellä akkuruuvin vääntimellä sen isoimmalla momentilla siis ruuvaus asennossa ei poraus. Sen olen todennut sopivaksi. Kumitiivisteessä ei oikein tuo tiivesteliima (hylomar blue) tuonut haluttua tulosta vaan ihan perus vaseliinin olen todennut parhaaksi. Ja tosiaan tuohon pulttien löystymiseen olen itsekin miettinyt ratkaisua, mutta nyt olen vaan tyytynyt jälkikiristämään ja tarkkailemaan pintaa.
morgan
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 50
Liittynyt: Pe Tammi 04, 2019 11:03 pm

#17

Viesti Kirjoittaja morgan »

Kiitos. Ajattelin laittaa jollain miedolla ruuvilukitteella pultit kiinni kokeeks. Noitahan ei sit oikein jälkikiristetä..
morgan
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 50
Liittynyt: Pe Tammi 04, 2019 11:03 pm

#18

Viesti Kirjoittaja morgan »

Hmm.. meniköhän jokin pieleen :o
Vaihdoin motonetin suodattimen ja mag1 öljyt.
Otin pohjan irti, mittasin paljonko öljyä tuli pois ja lisäsin saman verran, eli himpun yli 4 litraa. Suodatin ei asettunut kovin hyvin paikalleen, tai ei kovin lujasti tarttunut kiinni koloihinsa. Kuvittelin öljypohjan painavan sitä ettei pääse pois paikoiltaan.
Nyt laatikko vaihtaa pienemmälle todella terävästi. Pyörät jopa käväsee lukossa liukkaalla tiellä kun hidastaa risteykseen tultaessa ja aski vaihtaa pienemmälle. Muuten tuo tuntuu toimivan ok :?:
miccomus
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2016 11:35 am
Malli: Grand Voyager V
Vuosimalli: 2008

#19

Viesti Kirjoittaja miccomus »

Varmaan kannattais käyttää mittatikkua kun näissä sellainen on?
morgan
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 50
Liittynyt: Pe Tammi 04, 2019 11:03 pm

#20

Viesti Kirjoittaja morgan »

Kyllä sitä tikkua on hartaudella yritetty lukea, mutta ei selvää tulosta saa. Öljyä on varmasti parin desin tarkkuudella sama määrä kuin ennenkin, jolloin ongelmia ei ollut.

Vanha öljy oli kirkasta, ja laatikon pohjalla ei ollut juurikaan mössöä.
Pitäiskö tähän joku sopeutus ajaa vai mitähän tekisi? Sopeutus lienee merkkiliikkeen hommia?
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa