Vaihdelaatikon öljynvaihdosta kyselyä.
#14
Ok. Manuaali kertoo momentiksi 19Nm, mutta se on moparin tiivisteliimalle. Korkkitiiviste minun mielestäni pitää kiristää hyvin tasaisesti ruuveja kiristäen ympäri kehän ja varottava, ettei mikään ruuvi kiristy liikaa - tiiviste puristu välistä rikki, ulos. Öljypohjan suoruus tarkistettava ensin ja tarpeen vaatiessa naputeltava suoraksi, saattaa olla ylikiristämisen jäljiltä ruuvinreikien alueelta "koholla".
#15
Kiitos tiedosta.
Joo, tiedän että tiivisteen kanssa saa olla varovainen. Laitan varuiksi tiivisteliimaa molemmin puolin. Suurin ongelmahan noissa lienee, että pultit löystyy pikkuhiljaa. Jokin terva pultinkierteisiin vois auttaa kenties
Joo, tiedän että tiivisteen kanssa saa olla varovainen. Laitan varuiksi tiivisteliimaa molemmin puolin. Suurin ongelmahan noissa lienee, että pultit löystyy pikkuhiljaa. Jokin terva pultinkierteisiin vois auttaa kenties
#16
Motonetin suodattimen mukana tulee kumitiiviste (vaijka lukee ettei sisällä) ja siinä on kiristys ohjeena ensin 80 inch pounds ja sen jälkeen 120 inch pounds. En muista mitä on laillisissa yksiköissä. Itse laitan pienellä akkuruuvin vääntimellä sen isoimmalla momentilla siis ruuvaus asennossa ei poraus. Sen olen todennut sopivaksi. Kumitiivisteessä ei oikein tuo tiivesteliima (hylomar blue) tuonut haluttua tulosta vaan ihan perus vaseliinin olen todennut parhaaksi. Ja tosiaan tuohon pulttien löystymiseen olen itsekin miettinyt ratkaisua, mutta nyt olen vaan tyytynyt jälkikiristämään ja tarkkailemaan pintaa.
#18
Hmm.. meniköhän jokin pieleen
Vaihdoin motonetin suodattimen ja mag1 öljyt.
Otin pohjan irti, mittasin paljonko öljyä tuli pois ja lisäsin saman verran, eli himpun yli 4 litraa. Suodatin ei asettunut kovin hyvin paikalleen, tai ei kovin lujasti tarttunut kiinni koloihinsa. Kuvittelin öljypohjan painavan sitä ettei pääse pois paikoiltaan.
Nyt laatikko vaihtaa pienemmälle todella terävästi. Pyörät jopa käväsee lukossa liukkaalla tiellä kun hidastaa risteykseen tultaessa ja aski vaihtaa pienemmälle. Muuten tuo tuntuu toimivan ok
Vaihdoin motonetin suodattimen ja mag1 öljyt.
Otin pohjan irti, mittasin paljonko öljyä tuli pois ja lisäsin saman verran, eli himpun yli 4 litraa. Suodatin ei asettunut kovin hyvin paikalleen, tai ei kovin lujasti tarttunut kiinni koloihinsa. Kuvittelin öljypohjan painavan sitä ettei pääse pois paikoiltaan.
Nyt laatikko vaihtaa pienemmälle todella terävästi. Pyörät jopa käväsee lukossa liukkaalla tiellä kun hidastaa risteykseen tultaessa ja aski vaihtaa pienemmälle. Muuten tuo tuntuu toimivan ok
#20
Kyllä sitä tikkua on hartaudella yritetty lukea, mutta ei selvää tulosta saa. Öljyä on varmasti parin desin tarkkuudella sama määrä kuin ennenkin, jolloin ongelmia ei ollut.
Vanha öljy oli kirkasta, ja laatikon pohjalla ei ollut juurikaan mössöä.
Pitäiskö tähän joku sopeutus ajaa vai mitähän tekisi? Sopeutus lienee merkkiliikkeen hommia?
Vanha öljy oli kirkasta, ja laatikon pohjalla ei ollut juurikaan mössöä.
Pitäiskö tähän joku sopeutus ajaa vai mitähän tekisi? Sopeutus lienee merkkiliikkeen hommia?
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa