Grand voyager V

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
Grandhes
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 52
Liittynyt: Su Loka 14, 2018 8:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 2.8

#1

Viesti Kirjoittaja Grandhes »

Miettinyt tuollaista grand voeagerin 2008-> ostoa. Onko kaikki koneet hihnalla? Onko dieselin 2.8 mistään kotoisin vai kannattaako miellummin valita bensakone. Muuta mihin kannattaa kiinnittää huomiota. Kiitos
Grandhes
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 52
Liittynyt: Su Loka 14, 2018 8:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 2.8

#2

Viesti Kirjoittaja Grandhes »

Pystyykö joku kommentoimaan jos kokemuksia ko. mallista
1953
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 62
Liittynyt: Ti Elo 14, 2018 8:33 am

#3

Viesti Kirjoittaja 1953 »

Minulla on vm. 2008 2,8 crd nyt 3 vuotta, itse olen ajanut n. 60 000km yhteensä 260 000km olen ollut erittäin tyytyväinen. silloin kun ostin oli edessä jakohihnan vaihto lisäromppeineen ja takapyörän laakerit vaihdoin n. 240 000km., toinen alkoi jurista niin vaihdoin molemmat. Itseasiassa ostin tuon auton erinomaisen moottorin takia sillä minulla oli edellinen auto vm 2005 2,8 crd jolla ajoin 5 vutta ja 120 000km ja myydessä siinä oli km. n. 400 000 ja myin sen tähän samalle kylälle ja autossa on km. nyt n. 460 000 ja toimii erinomaisesti vieläkin, kymppitonnin öljynvaihdolla ei tarvitse lisätä moottoriin vieläkään öljyä! Kun ostin tuon vm. 2005 työkaverini sanoivat että nyt löit kätesi paskaan mutta toisin kävi toiset korjailevat autojaan tuon tuosta mutta Rysleri juoksee kun vain antaa luvan. Kaikki esim. ohjauslaitteen osat ovat huomattavasi isompikokoiset kuin henkilöautoissa joten ne kestävät todella hyvin. Rysleri on vankkatekoinen suht. yksinkertaista tekniikkaa oleva auto. Poikani joka on kova Bemari mies, nykyinen BMW 530 bensafarkku vm. 2006, on todennut minulle että kyllä rysler on vähempivikainen mutta bemari on helpompi korjata kun hänellä on sama vikatesteri ohjelm kuin merkkikorjaamolla. Rysleriä ei kannata viedä tuntemattomaan nyrkkipajaan korjattavaksi jos he eivät ole ennen korjanneet niitä, voi tulla sutta ja sekundaa. Voin suositella sinulle 2,8 crd V sarjan rysleriä.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 374
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#4

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Normaali tarkastukset ja koeajot suoritettava tietenkin.
Laatikon (ja moottorinkin) öljynvaihdot kun saisi todennettua ja että laitettu oikeaa öljyä (vaihtopaikka ja kyky noudattaa suosituksia)
niin ei nämä sen kummemmin hajoa kuin autot muutenkaan. Se on huolenpidosta kiinni. Katsatustilastot hieman mielestäni vääristävät asioita.
Jos auto viedään huoltamattomana katsatukseen niin todennäköisyys hylkäykseen kasvaa. Ja hylky tapahtuu useimmiten nimenomaan ohjauksen, pyöräntuennan tai jarrujen takia. Kaikissa merkeissä. Väittäisin, että kun nuo poistetaan tilastoista niin muut viat alkavat olemaan Voyagerinkin kohdalla jo aika harvinaisia. Ja dieseliä löytää ikäisekseen aika vähillä kilometreillä koska monesti se tilan tarve on ollut se juttu eikä kilometrien nieleminen. 200 000 km jälkeen tosin auto kuin auto alkaa olemaan ¨yksilö¨ ts. käyttö ja huolenpito erottuu.

Kaikkia osia ei sitten saa mistä vaan suoraan hyllystä, mutta 90% huolto-osista kyllä löytyy nopeasti.
Ei näitä vaikea ole löytää 300-400tkm ajettuna. Eli kestävät kyllä.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa