Moottoriöljyn lauhdutin??
-
- CCoF-Pro
- Viestit: 94
- Liittynyt: Ti Marras 04, 2014 8:56 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2002
- Iskutilavuus: 3.3
- Varustetaso: SE
#1
Moro
Käytin vojaakkerin huollossa niin mainihtivat tuon moottoriöljynjäähdyttimen olevan aikas finaalissa, en tullut katsoneeksi tuota niin onko se alla olevan linkin näköinen härpäke?
Kulkine vm-02 3.3l.automaatti.
https://www.rockauto.com/en/moreinfo.ph ... 46&jsn=465
Kiitos!
Käytin vojaakkerin huollossa niin mainihtivat tuon moottoriöljynjäähdyttimen olevan aikas finaalissa, en tullut katsoneeksi tuota niin onko se alla olevan linkin näköinen härpäke?
Kulkine vm-02 3.3l.automaatti.
https://www.rockauto.com/en/moreinfo.ph ... 46&jsn=465
Kiitos!
Saab 9-5 2.0t-99.
Saab 900 2.1i-92.
Chrysler Grand Voyager 3.3i-02.(Goljatti)
Saab 900 2.1i-92.
Chrysler Grand Voyager 3.3i-02.(Goljatti)
-
- CCoF-Pro
- Viestit: 94
- Liittynyt: Ti Marras 04, 2014 8:56 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2002
- Iskutilavuus: 3.3
- Varustetaso: SE
#2
Tarvitseeko tuota lauhdutinta täällä pohjolassa voiko tuon ohittaa?
Saab 9-5 2.0t-99.
Saab 900 2.1i-92.
Chrysler Grand Voyager 3.3i-02.(Goljatti)
Saab 900 2.1i-92.
Chrysler Grand Voyager 3.3i-02.(Goljatti)
#3
Se on moottoriöljyn jäähdytin ja sen on Chryslerin insinöörit tutkineet, että sellainen tarvitaan, koska moottorin jäähdytys ei riitä öljyn jäähdytykseen.
Sitä ei periaatteessa voi poistaa ilman, että tutkitaan jäähdytyksen riittävyys.
Moottoriöljy, varsinkin synteettiset eivät kestä ylikuumentamista, eli jäähdytin on tukena laakerien ym. kuluvien osien kestävyydelle, kuten myös esim vaihteiston öljynjäähdytin.
Jos auto on pelkästään talvikäytössä, varmaankin jäähdytys riittää ja saattaa mennä jopa toisin päin, eli kaivataan lämmitystä.
-
- CCoF-Pro
- Viestit: 94
- Liittynyt: Ti Marras 04, 2014 8:56 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2002
- Iskutilavuus: 3.3
- Varustetaso: SE
#5
Uskotaan uskotaan...helppohan tuo on vaihtaa ei siinä mitään, tilaan uuden ja vaihdan sen
Onko tuo kiinni millaisella mutterilla??
Onko tuo kiinni millaisella mutterilla??
Saab 9-5 2.0t-99.
Saab 900 2.1i-92.
Chrysler Grand Voyager 3.3i-02.(Goljatti)
Saab 900 2.1i-92.
Chrysler Grand Voyager 3.3i-02.(Goljatti)
-
- CCoF-Pro
- Viestit: 94
- Liittynyt: Ti Marras 04, 2014 8:56 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2002
- Iskutilavuus: 3.3
- Varustetaso: SE
#6
Moro!
Tiedox muillekkin, se oli just se öljynlauhdutin ö-suodattimen perässä josta linkin laitoin
Niin ja siinä kiertää jäähdytin neste(glygoli) jäähdyttämässä öljyä ja tuo autonkorjaaja sanoi että pahemmassa tapauksessa öljyt ja jäähdytinnesteet menee sekaisin tuon rikkoutuessa.
Tiedox muillekkin, se oli just se öljynlauhdutin ö-suodattimen perässä josta linkin laitoin
Niin ja siinä kiertää jäähdytin neste(glygoli) jäähdyttämässä öljyä ja tuo autonkorjaaja sanoi että pahemmassa tapauksessa öljyt ja jäähdytinnesteet menee sekaisin tuon rikkoutuessa.
Saab 9-5 2.0t-99.
Saab 900 2.1i-92.
Chrysler Grand Voyager 3.3i-02.(Goljatti)
Saab 900 2.1i-92.
Chrysler Grand Voyager 3.3i-02.(Goljatti)
#7
Hyvä että tuli selväksi ja vielä, kun tulisi sellainen asia, että ko. osa ei ole lauhdutin, vaan öljyn jäähdytin - lämmönvaihdin, Oil Cooler.
Lauhdutin on esim. siellä auton nokalla, syylärin edessä, jäähdytyskompressorin jäähdytysaineen lauhdutin, joka lauhduttaa kompressorin jälkeisen kuuman jäähdytyskaasun takaisin nesteeksi.
Moottoriöljy ei kaasuunnu, eli sitä ei tarvitse lauhduttaa takaisin nesteeksi.
Lauhdutin on esim. siellä auton nokalla, syylärin edessä, jäähdytyskompressorin jäähdytysaineen lauhdutin, joka lauhduttaa kompressorin jälkeisen kuuman jäähdytyskaasun takaisin nesteeksi.
Moottoriöljy ei kaasuunnu, eli sitä ei tarvitse lauhduttaa takaisin nesteeksi.
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 447
- Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
- Merkki: chrysler
- Malli: grand voyager
- Vuosimalli: 2002
- Iskutilavuus: 3.3 v6
#8
Nimen omaan lämmönvaihdin. Diesel vetureissa sama systeemi vaihdelaatikon öljyn jäähdytykseen/lämmitykseen (dr14) samalla periaatteella, pikkasen eri mittakaavalla. Jäähdytin nesteet ja laatikkoöljyt kiertää toistensa "ympärillä".
-
- Tietäjä
- Viestit: 66
- Liittynyt: La Maalis 07, 2015 8:17 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 3.3
#9
Tuon saman kikkareen vaihdoin hiljattain. Jäähdytinnesteletkujen putket olivat vanhasta ruostuneet niin, että tihkui nestettä ulospäin.
Helppo vaihtaa kunhan saa nesteletkut tukittua vaihdon ajaksi.
Taisi tarvita 27mm. hylsyn.
Tossa Moparin varaosassa tulee tiivisterengas mukana. Itse tilasin tiivisteen erikseen kun en ollut varma.
Helppo vaihtaa kunhan saa nesteletkut tukittua vaihdon ajaksi.
Taisi tarvita 27mm. hylsyn.
Tossa Moparin varaosassa tulee tiivisterengas mukana. Itse tilasin tiivisteen erikseen kun en ollut varma.
Grand Voyager RG 3.3 2006 Rhd (ex. Grand Voyager RG 2001, Grand Voyager GS 3.8 AWD, Voyager ES 3.3 AWD, Sebring 2.7)
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
-
- CCoF-Pro
- Viestit: 94
- Liittynyt: Ti Marras 04, 2014 8:56 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2002
- Iskutilavuus: 3.3
- Varustetaso: SE
#10
MoroAli Koo kirjoitti: ↑To Helmi 21, 2019 12:30 am Tuon saman kikkareen vaihdoin hiljattain. Jäähdytinnesteletkujen putket olivat vanhasta ruostuneet niin, että tihkui nestettä ulospäin.
Helppo vaihtaa kunhan saa nesteletkut tukittua vaihdon ajaksi.
Taisi tarvita 27mm. hylsyn.
Tossa Moparin varaosassa tulee tiivisterengas mukana. Itse tilasin tiivisteen erikseen kun en ollut varma.
Varmistus vielä kun itseltäni ei löytynyt 27mm hylsyä että se varmaan on tuo 27mm, niin ei menis markat hukkaan kun käyn ostamassa tuon
Saab 9-5 2.0t-99.
Saab 900 2.1i-92.
Chrysler Grand Voyager 3.3i-02.(Goljatti)
Saab 900 2.1i-92.
Chrysler Grand Voyager 3.3i-02.(Goljatti)
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Semrush [Bot] ja 5 vierailijaa