-04 GV 3.3 öljynlauhduttimen sijainti
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 371
- Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 2.8 CRD
#11
Ja aloitusviestiin kannattaa aina laittaa tarkemmat infot autosta, varsinkin vuosimalli
Ei vaikuttane tässä tapauksessa nesteisiin mutta kuitenkin. En ole bensoihin perehtynyt,
mutta sanotaan nyt vaikka jos tiivisteissä on eroa eri vuosikerroissa niin voi vaikuttaa jäähdytysnesteisiin.
Ei vaikuttane tässä tapauksessa nesteisiin mutta kuitenkin. En ole bensoihin perehtynyt,
mutta sanotaan nyt vaikka jos tiivisteissä on eroa eri vuosikerroissa niin voi vaikuttaa jäähdytysnesteisiin.
#12
...täytyy jatkaa tyhmien kysymysten sarjaa, kun olet näköjään mies joka tietää...
termarin tiiviste vuotaa, olen käännellyt eri asentoihin, ei auta, eli:
jalka jossa termari ei ole symmetrinen, toisella puolella on joku ihme möykky
tulisko se ylös vaselle vai alas oikealla, kumpaakin kokeillut, aina tippuu
tai tietty voi myös tulla ylös oikealle jne...
tiiviste on terveen näköinen, toisella puolella on aavistuksen enemmän
kumimaista tiivaria, kumpaan suuntaan se tulisi, molemmin päin kokeiltu.. vuotaa
- pitää ostaa tiivistelakkaa, josko sillä
- onko termarille tarkka paikka reiässään, siellä näyttäs olevan pienen pieni lovi
4pv odotin uutta termaria, mutta tuli joku väärä, en odota enää
PS sain kaadettua 12ltr!! josta ehkä litra vuoti. Ostin 12kg nestettä johon
lisätty 1ltr akkuvettä ... eli aika hyvin sain ulos, vielä on litra jäljellä
kiitos sinulle kun viitsit avittaa onnetonta tunaria
terv k
termarin tiiviste vuotaa, olen käännellyt eri asentoihin, ei auta, eli:
jalka jossa termari ei ole symmetrinen, toisella puolella on joku ihme möykky
tulisko se ylös vaselle vai alas oikealla, kumpaakin kokeillut, aina tippuu
tai tietty voi myös tulla ylös oikealle jne...
tiiviste on terveen näköinen, toisella puolella on aavistuksen enemmän
kumimaista tiivaria, kumpaan suuntaan se tulisi, molemmin päin kokeiltu.. vuotaa
- pitää ostaa tiivistelakkaa, josko sillä
- onko termarille tarkka paikka reiässään, siellä näyttäs olevan pienen pieni lovi
4pv odotin uutta termaria, mutta tuli joku väärä, en odota enää
PS sain kaadettua 12ltr!! josta ehkä litra vuoti. Ostin 12kg nestettä johon
lisätty 1ltr akkuvettä ... eli aika hyvin sain ulos, vielä on litra jäljellä
kiitos sinulle kun viitsit avittaa onnetonta tunaria
terv k
Voyager 3.3ltr V6 -04 made in mehiko
aj 260tkm ja toimii kuin kello
aj 260tkm ja toimii kuin kello
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 371
- Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 2.8 CRD
#13
Itse juuri eilen tyhjensin neloskoppasen dieselin alaletkun irrottamalla.
Ja tulos oli hyvin vaillinainen. Vaikea sanoa tarkkoja litroja kun seassa oli huuhteluvettä mutta keräysastia joka on ainakin 10 litraa täyttyi.
Ensin olin laittanut sisään pyörimään STP:n jäähdyttimenpuhdistusainetta jonka kanssa ajoin reilun puolen tunnin lenkin sekalaista ajoa.
Kerran laitoin puhdasta vettä letku auki ja toisen kerran letku paikallaan, ikinä en saannut tyhjennystä siihen pisteeseen että ulos olisi juossut pelkkää kirkasta vettä. Lisäksi käytin moottoria kierroksilla letkupaikallaan ja ilman. Lämmöt eivät ikinä kohonneet yli puolenvälin. Erikoista oli ettei jäähdyttäjän puhaltimet lähteneet kertaakaan pyörimään. Itse asiassa mä en ole ikinä havainnut niiden varmasti pyörineen. Jumissa eivät ole, kokeilin sormella. Mitään ylikuumenemisongelmia ei ole ollut. Lämpömittari ei ikinä nouse yli puolen asteikon.
Jätin tarkoitukseella tarkan pakkaskeston mittaamatta koska meinaan vaihtaa jakopään kilkkeet vielä ennen talvea. Sisään meni kuusi litraa Zeron punaista Long Life pakkasnestettä joten kyllä sitä pakkaskestävyyttäkin luulisi olevan. Purkissa maininta ¨ei saa sekoittaa perinteisten pakkasnesteiden kanssa¨. Tarkoittanee vihreää. Jospa sitten vesipumpun irrottaminen tuottaisi paremman tuloksen. Lopputuloksena paremmin viileää ilmaa sisäänvirtauksessa ja kunnon lämmintä jo säätimen asennon puolivälin jälkeen. Ilmastointia ei ole vieläkään lopullisesti korjattu joten kaikki viileys mitä sisään saa on tervetullutta.
Pakkasnesteenä kannattaa kai nykyään vakavasti harkita ns. ¨kaikkiin sopivaa¨ ja ¨kaikkien kanssa sekoitettavaa¨ ainetta, niitä nykyään löytyy. Varsinkin jos siis tyhjennystä epäilee epätäydelliseksi. Tämmöistä valmistaa ainakin Valvoline. Muutoin tuo eri värien sekoitettavuus on semmoinen viidakko että hulluksi tulee. Itse jatkan jakopääremontin jälkeen joko Zeron punaisella tai siirryn tuohon Valvolinen MaxLifeen. Ehkä.
Motonetin hakukone antaa heidän valikoimastaa sopivaksi aineeksi: Glysantin "BASF" G48 Pakkasneste 2,0l sinivihreän mutta mitään diesel mainintaa tässä haun yhteydessä ei voi tehdä. Ja dieselit luetun mukaan ovat joskus tarkempia pakkasnesteistään.
Sitä en osaa sanoa toimiiko testinä semmoinen että sekoittaa vanhaa ja uutta aikomaansa nestettä astiassa ja katsoo mitä tapahtuu. Tuo kemia on niin ihmeellistä että voi vaatia lämpöä, aikaa tai öljytippoja sekaan alkaakseen oikeasti kökkööntymään tosielämän käytössä. Sinisiäkin nesteitä on erillaisia.
Ja tulos oli hyvin vaillinainen. Vaikea sanoa tarkkoja litroja kun seassa oli huuhteluvettä mutta keräysastia joka on ainakin 10 litraa täyttyi.
Ensin olin laittanut sisään pyörimään STP:n jäähdyttimenpuhdistusainetta jonka kanssa ajoin reilun puolen tunnin lenkin sekalaista ajoa.
Kerran laitoin puhdasta vettä letku auki ja toisen kerran letku paikallaan, ikinä en saannut tyhjennystä siihen pisteeseen että ulos olisi juossut pelkkää kirkasta vettä. Lisäksi käytin moottoria kierroksilla letkupaikallaan ja ilman. Lämmöt eivät ikinä kohonneet yli puolenvälin. Erikoista oli ettei jäähdyttäjän puhaltimet lähteneet kertaakaan pyörimään. Itse asiassa mä en ole ikinä havainnut niiden varmasti pyörineen. Jumissa eivät ole, kokeilin sormella. Mitään ylikuumenemisongelmia ei ole ollut. Lämpömittari ei ikinä nouse yli puolen asteikon.
Jätin tarkoitukseella tarkan pakkaskeston mittaamatta koska meinaan vaihtaa jakopään kilkkeet vielä ennen talvea. Sisään meni kuusi litraa Zeron punaista Long Life pakkasnestettä joten kyllä sitä pakkaskestävyyttäkin luulisi olevan. Purkissa maininta ¨ei saa sekoittaa perinteisten pakkasnesteiden kanssa¨. Tarkoittanee vihreää. Jospa sitten vesipumpun irrottaminen tuottaisi paremman tuloksen. Lopputuloksena paremmin viileää ilmaa sisäänvirtauksessa ja kunnon lämmintä jo säätimen asennon puolivälin jälkeen. Ilmastointia ei ole vieläkään lopullisesti korjattu joten kaikki viileys mitä sisään saa on tervetullutta.
Pakkasnesteenä kannattaa kai nykyään vakavasti harkita ns. ¨kaikkiin sopivaa¨ ja ¨kaikkien kanssa sekoitettavaa¨ ainetta, niitä nykyään löytyy. Varsinkin jos siis tyhjennystä epäilee epätäydelliseksi. Tämmöistä valmistaa ainakin Valvoline. Muutoin tuo eri värien sekoitettavuus on semmoinen viidakko että hulluksi tulee. Itse jatkan jakopääremontin jälkeen joko Zeron punaisella tai siirryn tuohon Valvolinen MaxLifeen. Ehkä.
Motonetin hakukone antaa heidän valikoimastaa sopivaksi aineeksi: Glysantin "BASF" G48 Pakkasneste 2,0l sinivihreän mutta mitään diesel mainintaa tässä haun yhteydessä ei voi tehdä. Ja dieselit luetun mukaan ovat joskus tarkempia pakkasnesteistään.
Sitä en osaa sanoa toimiiko testinä semmoinen että sekoittaa vanhaa ja uutta aikomaansa nestettä astiassa ja katsoo mitä tapahtuu. Tuo kemia on niin ihmeellistä että voi vaatia lämpöä, aikaa tai öljytippoja sekaan alkaakseen oikeasti kökkööntymään tosielämän käytössä. Sinisiäkin nesteitä on erillaisia.
Viimeksi muokannut I.A.T, Ti Kesä 18, 2019 11:57 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 447
- Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
- Merkki: chrysler
- Malli: grand voyager
- Vuosimalli: 2002
- Iskutilavuus: 3.3 v6
#15
Tuo on erikoista mitä mainitsit koneen lämmöistä. Mulla on omassa 3.3 muutaman kerran kesken ajon losahtanut erinäisiä vesiletkuja/muovi holkkeja aiheuttaen kunnon vesipöllyn konehuoneeseen, mutta kertaakaan ei ole keittäminen ollut lähelläkään vaikka on useamman kilometrin joutunut jatkamaan matkaa " korjauspaikalle" . Tulee mieleen että jääkö noissa kummiskin osa vedestä pyörimään koneen sisään? Esim. jossain ranskiksissahan se on ominaisuus että jossain vaiheessa kannentiiviste falskaa aiheuttaen loputtoman keittämiskierteen ennen korjausta. Taitaa vanhat muskelikauden tehokkaat jätti hemi chrysleritkin käydä " kylmänä " kun taas mustangit herkkiä ylikuumentumiselle.
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 371
- Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 2.8 CRD
#16
Jos Jäähdytys mitoitetaan silleen että pelkkä ajoviima ja veden kierto riittä pitämään lämmöt kurissa ainakin maantienopeuksissa niin jotain on suunniteltu oikein. Mä olen tämmöistä joutunut joskus ihmettelemään. Lämmöt dieselissä! (työväline) nousi, vettä ei mahtunut lisää, mutta kun lähti koeajamaan niin kaikki oli kunnossa. Sitten paikallaan taas lämpeni tai kaupunki nytkytyksessä. Eli ajoviima riitti lämpöjen hallintaan vesipumpun kanssa, mutta vain yli 80 km/h nopeuksissa
Auto jätettiin huoltoon ja kun tekstiviesti tuli että auton voi noutaa niin kysyttäessä ¨mitä sille tehtiin¨ oli vastaus ¨ei mitään¨!!! Minä nostin älämölön ja lähettiin huoltohemmon kanssa koeajolle ja niinpä ne lämmöt vaan nousikin, kulmapyörityksessä. Flektihän se osoittautui toimimattomaksi ja niitä oli hyllyssä kivasti tarvittavat yksi kappale. Puoli tuntia myöhemmin vika oli korjattu. Maksoi muistaakseni 550€, pelkkä puhallin. Eli jos merkkihuolto ei aina heti löydä tuuletinvikaa niin.... En kysynyt oliko käynyt johdon päässä vai ihanko perstuntumalla kattelivat. Seuraavassa mallissa samaa peliä oli hieman informatiivisempi vikanäyttö muistaakseni ja sen olisi sieltäkin saattanut arvata.
Mutta miksi mun kaksi puhallintani eivät ilmeisesti pyöri ja mikä taikavoima tai insinööriviisaus pitää lämmöt vakiona on nyt arvoitus tällä hetkellä. Mä sentään ainakin tunnin tarkkailin tilannetta valutuksien yhteydessä konepelti auki, vettä enemmän ja vähemmän kierrossa. Mulla oli jopa hankaluuksia saada sitä välillä pysymään siinä puolivälissä asteikkoa!
Auto jätettiin huoltoon ja kun tekstiviesti tuli että auton voi noutaa niin kysyttäessä ¨mitä sille tehtiin¨ oli vastaus ¨ei mitään¨!!! Minä nostin älämölön ja lähettiin huoltohemmon kanssa koeajolle ja niinpä ne lämmöt vaan nousikin, kulmapyörityksessä. Flektihän se osoittautui toimimattomaksi ja niitä oli hyllyssä kivasti tarvittavat yksi kappale. Puoli tuntia myöhemmin vika oli korjattu. Maksoi muistaakseni 550€, pelkkä puhallin. Eli jos merkkihuolto ei aina heti löydä tuuletinvikaa niin.... En kysynyt oliko käynyt johdon päässä vai ihanko perstuntumalla kattelivat. Seuraavassa mallissa samaa peliä oli hieman informatiivisempi vikanäyttö muistaakseni ja sen olisi sieltäkin saattanut arvata.
Mutta miksi mun kaksi puhallintani eivät ilmeisesti pyöri ja mikä taikavoima tai insinööriviisaus pitää lämmöt vakiona on nyt arvoitus tällä hetkellä. Mä sentään ainakin tunnin tarkkailin tilannetta valutuksien yhteydessä konepelti auki, vettä enemmän ja vähemmän kierrossa. Mulla oli jopa hankaluuksia saada sitä välillä pysymään siinä puolivälissä asteikkoa!
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 371
- Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 2.8 CRD
#17
Ja hommahan sujui noin muutoin nätisti ja itkemättä tällä kertaa.
Putki ei revennyt, letkuklemmari ei mennyt kappaleiksi eikä epidermis kärsinyt palovaurioita.
Kerrankin näin, ilman ylimääräisiä ohjelmanumeroita tai kuluja.
Putki ei revennyt, letkuklemmari ei mennyt kappaleiksi eikä epidermis kärsinyt palovaurioita.
Kerrankin näin, ilman ylimääräisiä ohjelmanumeroita tai kuluja.
#18
Flektit rupee huutamaan pienessäkin seisonnassa,käynnissä ja
ilmakone päällä. Samoin laitoin käyntiin kun olin tyhjentänyt nesteet,
niin vajaa minuutti, kun flekti lähti toimimaan
ilmakone päällä. Samoin laitoin käyntiin kun olin tyhjentänyt nesteet,
niin vajaa minuutti, kun flekti lähti toimimaan
Voyager 3.3ltr V6 -04 made in mehiko
aj 260tkm ja toimii kuin kello
aj 260tkm ja toimii kuin kello
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa