-04 GV 3.3 öljynlauhduttimen sijainti

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 371
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#11

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Ja aloitusviestiin kannattaa aina laittaa tarkemmat infot autosta, varsinkin vuosimalli
Ei vaikuttane tässä tapauksessa nesteisiin mutta kuitenkin. En ole bensoihin perehtynyt,
mutta sanotaan nyt vaikka jos tiivisteissä on eroa eri vuosikerroissa niin voi vaikuttaa jäähdytysnesteisiin.
kardu
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2019 6:36 pm

#12

Viesti Kirjoittaja kardu »

...täytyy jatkaa tyhmien kysymysten sarjaa, kun olet näköjään mies joka tietää...
termarin tiiviste vuotaa, olen käännellyt eri asentoihin, ei auta, eli:
jalka jossa termari ei ole symmetrinen, toisella puolella on joku ihme möykky
tulisko se ylös vaselle vai alas oikealla, kumpaakin kokeillut, aina tippuu
tai tietty voi myös tulla ylös oikealle jne...
tiiviste on terveen näköinen, toisella puolella on aavistuksen enemmän
kumimaista tiivaria, kumpaan suuntaan se tulisi, molemmin päin kokeiltu.. vuotaa
- pitää ostaa tiivistelakkaa, josko sillä
- onko termarille tarkka paikka reiässään, siellä näyttäs olevan pienen pieni lovi
4pv odotin uutta termaria, mutta tuli joku väärä, en odota enää
PS sain kaadettua 12ltr!! josta ehkä litra vuoti. Ostin 12kg nestettä johon
lisätty 1ltr akkuvettä ... eli aika hyvin sain ulos, vielä on litra jäljellä

kiitos sinulle kun viitsit avittaa onnetonta tunaria :)
terv k
Voyager 3.3ltr V6 -04 made in mehiko
aj 260tkm ja toimii kuin kello
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 371
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#13

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Itse juuri eilen tyhjensin neloskoppasen dieselin alaletkun irrottamalla.
Ja tulos oli hyvin vaillinainen. Vaikea sanoa tarkkoja litroja kun seassa oli huuhteluvettä mutta keräysastia joka on ainakin 10 litraa täyttyi.
Ensin olin laittanut sisään pyörimään STP:n jäähdyttimenpuhdistusainetta jonka kanssa ajoin reilun puolen tunnin lenkin sekalaista ajoa.
Kerran laitoin puhdasta vettä letku auki ja toisen kerran letku paikallaan, ikinä en saannut tyhjennystä siihen pisteeseen että ulos olisi juossut pelkkää kirkasta vettä. Lisäksi käytin moottoria kierroksilla letkupaikallaan ja ilman. Lämmöt eivät ikinä kohonneet yli puolenvälin. Erikoista oli ettei jäähdyttäjän puhaltimet lähteneet kertaakaan pyörimään. Itse asiassa mä en ole ikinä havainnut niiden varmasti pyörineen. Jumissa eivät ole, kokeilin sormella. Mitään ylikuumenemisongelmia ei ole ollut. Lämpömittari ei ikinä nouse yli puolen asteikon.

Jätin tarkoitukseella tarkan pakkaskeston mittaamatta koska meinaan vaihtaa jakopään kilkkeet vielä ennen talvea. Sisään meni kuusi litraa Zeron punaista Long Life pakkasnestettä joten kyllä sitä pakkaskestävyyttäkin luulisi olevan. Purkissa maininta ¨ei saa sekoittaa perinteisten pakkasnesteiden kanssa¨. Tarkoittanee vihreää. Jospa sitten vesipumpun irrottaminen tuottaisi paremman tuloksen. Lopputuloksena paremmin viileää ilmaa sisäänvirtauksessa ja kunnon lämmintä jo säätimen asennon puolivälin jälkeen. Ilmastointia ei ole vieläkään lopullisesti korjattu joten kaikki viileys mitä sisään saa on tervetullutta.

Pakkasnesteenä kannattaa kai nykyään vakavasti harkita ns. ¨kaikkiin sopivaa¨ ja ¨kaikkien kanssa sekoitettavaa¨ ainetta, niitä nykyään löytyy. Varsinkin jos siis tyhjennystä epäilee epätäydelliseksi. Tämmöistä valmistaa ainakin Valvoline. Muutoin tuo eri värien sekoitettavuus on semmoinen viidakko että hulluksi tulee. Itse jatkan jakopääremontin jälkeen joko Zeron punaisella tai siirryn tuohon Valvolinen MaxLifeen. Ehkä.
Motonetin hakukone antaa heidän valikoimastaa sopivaksi aineeksi: Glysantin "BASF" G48 Pakkasneste 2,0l sinivihreän mutta mitään diesel mainintaa tässä haun yhteydessä ei voi tehdä. Ja dieselit luetun mukaan ovat joskus tarkempia pakkasnesteistään.

Sitä en osaa sanoa toimiiko testinä semmoinen että sekoittaa vanhaa ja uutta aikomaansa nestettä astiassa ja katsoo mitä tapahtuu. Tuo kemia on niin ihmeellistä että voi vaatia lämpöä, aikaa tai öljytippoja sekaan alkaakseen oikeasti kökkööntymään tosielämän käytössä. Sinisiäkin nesteitä on erillaisia.
Viimeksi muokannut I.A.T, Ti Kesä 18, 2019 11:57 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 371
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#14

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

kardun termaariin en osaa sanoa mitään, mulla on aivan erillainen systeemi
ja bensa- tai aikaisempien mallien kanssa en ole ollut tekemisissä.
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#15

Viesti Kirjoittaja masiina »

Tuo on erikoista mitä mainitsit koneen lämmöistä. Mulla on omassa 3.3 muutaman kerran kesken ajon losahtanut erinäisiä vesiletkuja/muovi holkkeja aiheuttaen kunnon vesipöllyn konehuoneeseen, mutta kertaakaan ei ole keittäminen ollut lähelläkään vaikka on useamman kilometrin joutunut jatkamaan matkaa " korjauspaikalle" . Tulee mieleen että jääkö noissa kummiskin osa vedestä pyörimään koneen sisään? Esim. jossain ranskiksissahan se on ominaisuus että jossain vaiheessa kannentiiviste falskaa aiheuttaen loputtoman keittämiskierteen ennen korjausta. Taitaa vanhat muskelikauden tehokkaat jätti hemi chrysleritkin käydä " kylmänä " kun taas mustangit herkkiä ylikuumentumiselle.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 371
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#16

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Jos Jäähdytys mitoitetaan silleen että pelkkä ajoviima ja veden kierto riittä pitämään lämmöt kurissa ainakin maantienopeuksissa niin jotain on suunniteltu oikein. Mä olen tämmöistä joutunut joskus ihmettelemään. Lämmöt dieselissä! (työväline) nousi, vettä ei mahtunut lisää, mutta kun lähti koeajamaan niin kaikki oli kunnossa. Sitten paikallaan taas lämpeni tai kaupunki nytkytyksessä. Eli ajoviima riitti lämpöjen hallintaan vesipumpun kanssa, mutta vain yli 80 km/h nopeuksissa

Auto jätettiin huoltoon ja kun tekstiviesti tuli että auton voi noutaa niin kysyttäessä ¨mitä sille tehtiin¨ oli vastaus ¨ei mitään¨!!! Minä nostin älämölön ja lähettiin huoltohemmon kanssa koeajolle ja niinpä ne lämmöt vaan nousikin, kulmapyörityksessä. Flektihän se osoittautui toimimattomaksi ja niitä oli hyllyssä kivasti tarvittavat yksi kappale. Puoli tuntia myöhemmin vika oli korjattu. Maksoi muistaakseni 550€, pelkkä puhallin. Eli jos merkkihuolto ei aina heti löydä tuuletinvikaa niin.... En kysynyt oliko käynyt johdon päässä vai ihanko perstuntumalla kattelivat. Seuraavassa mallissa samaa peliä oli hieman informatiivisempi vikanäyttö muistaakseni ja sen olisi sieltäkin saattanut arvata.

Mutta miksi mun kaksi puhallintani eivät ilmeisesti pyöri ja mikä taikavoima tai insinööriviisaus pitää lämmöt vakiona on nyt arvoitus tällä hetkellä. Mä sentään ainakin tunnin tarkkailin tilannetta valutuksien yhteydessä konepelti auki, vettä enemmän ja vähemmän kierrossa. Mulla oli jopa hankaluuksia saada sitä välillä pysymään siinä puolivälissä asteikkoa!
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 371
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#17

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Ja hommahan sujui noin muutoin nätisti ja itkemättä tällä kertaa.
Putki ei revennyt, letkuklemmari ei mennyt kappaleiksi eikä epidermis kärsinyt palovaurioita.

Kerrankin näin, ilman ylimääräisiä ohjelmanumeroita tai kuluja. :)
kardu
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2019 6:36 pm

#18

Viesti Kirjoittaja kardu »

Flektit rupee huutamaan pienessäkin seisonnassa,käynnissä ja
ilmakone päällä. Samoin laitoin käyntiin kun olin tyhjentänyt nesteet,
niin vajaa minuutti, kun flekti lähti toimimaan
Voyager 3.3ltr V6 -04 made in mehiko
aj 260tkm ja toimii kuin kello
Tousta
Ylläpito
Ylläpito
Viestit: 208
Liittynyt: To Syys 25, 2014 12:25 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2005

#19

Viesti Kirjoittaja Tousta »

Alkuperäinen kirjoittaja voisi selventää autonsa vuosimallin ja moottorikoon niin editoidaan otsikko, jotta sen löytää helpommin tulevaisuudessa
2.4 L 2005 Sebring
kardu
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Maalis 12, 2019 6:36 pm

#20

Viesti Kirjoittaja kardu »

Kyseessä Voyager -04 bensa 3.3
Voyager 3.3ltr V6 -04 made in mehiko
aj 260tkm ja toimii kuin kello
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Semrush [Bot] ja 6 vierailijaa