Oikea jarruneste?
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 375
- Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 2.8 CRD
#2
Kun ei kukaan vastaa...
Eiköhän DOT 4 tai 5.1 kelpaa oikein hyvin... Tuskin tehtaalta lähtenyt silikonipohjaisen DOT 5:n kanssa.
Noita muita, DOT 3:a, 4:a ja myös DOT 5.1:ä voi sekoittaa keskenään että silleen ei mitään hätää. Ainoastaan DOT 5 vaatii tarkkuutta
ja koko järjestelmän täydellistä huuhtomista jos sillä alkaisi täytämään. Lisäksi voit kokeilla syövyttääkö nykyinen maalia,
silikonipohjainen ei sitä tee.
Korjatkaa jos joku tietää paremmin: DOT 5 on myös (aina?) sinistä, ei voine erehtyä???
P.S. Jos autossa on teräspunotut (tuskin on) jarruletkut niin sekin viittaa jo silokonipohjaisen käytön mahdollisuuteen.
Eiköhän DOT 4 tai 5.1 kelpaa oikein hyvin... Tuskin tehtaalta lähtenyt silikonipohjaisen DOT 5:n kanssa.
Noita muita, DOT 3:a, 4:a ja myös DOT 5.1:ä voi sekoittaa keskenään että silleen ei mitään hätää. Ainoastaan DOT 5 vaatii tarkkuutta
ja koko järjestelmän täydellistä huuhtomista jos sillä alkaisi täytämään. Lisäksi voit kokeilla syövyttääkö nykyinen maalia,
silikonipohjainen ei sitä tee.
Korjatkaa jos joku tietää paremmin: DOT 5 on myös (aina?) sinistä, ei voine erehtyä???
P.S. Jos autossa on teräspunotut (tuskin on) jarruletkut niin sekin viittaa jo silokonipohjaisen käytön mahdollisuuteen.
-
- CCoF-Addikti
- Viestit: 191
- Liittynyt: Ke Huhti 06, 2016 11:35 am
- Malli: Grand Voyager V
- Vuosimalli: 2008
#3
Samaa pähkäilin itsekkin ja DOT4 päädyin kun sitä saa vaikka ja mistä
Btw....uusissa satuloissa liikerata on "yllättäen" aika pitkä ja poljin painuu reilusti mutta eikait katsastuksessa tuohon puututa?! Tasaantuuhan se tuosta kun palat hioutuu levyyn vai jäiköhän joku ilmalukko..?
Btw....uusissa satuloissa liikerata on "yllättäen" aika pitkä ja poljin painuu reilusti mutta eikait katsastuksessa tuohon puututa?! Tasaantuuhan se tuosta kun palat hioutuu levyyn vai jäiköhän joku ilmalukko..?
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 447
- Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
- Merkki: chrysler
- Malli: grand voyager
- Vuosimalli: 2002
- Iskutilavuus: 3.3 v6
#5
Ei tarvi kummosta ilmakuplaa/vuotoa olla niin poljin on löysä. Joskus auttaa se että ilmaa kaikki kulmat, aloittaen jarrusylinteristä katsottuna kauimmaisesta kulmasta. Vuotokaan ei tarvi olla kummonen. Mulla vuoti yhdessä autossa käsijarrumekanismin takaa tiiviste, tuli tippoja vain kun pisti käppärin päälle, mutta se riitti, poljin painui pohjaan ja satula vaihtoon. Itse laitan aina lukkopihdit jarruletkun ympärille mahdollisimman lähelle satulaa jos tarvii jarruletku irrottaa. Ei pääse nestettä valumaan järjestelmästä ja ilmaus on helpompaa kun osat on takasin paikallaan.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Semrush [Bot] ja 3 vierailijaa