vikakoodi p0301

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
pikkuvojaker
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 104
Liittynyt: To Loka 30, 2014 11:12 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.3 V6
Varustetaso: SE

#11

Viesti Kirjoittaja pikkuvojaker »

Mittailin sytytyspuolan vastusta. 5-2 pari (12380 ohm), 1-4 pari (12520 ohm) 3-6 pari (12750 ohm) Jos nyt oikeen olen ymmärtänyt lukemia? Onko lukemat arvojen sisällä? Tällä hetkellä näyttää siltä, että vitospytty kangertelee. Olen kylmäkäynnistyksessä mittailut kipinätesterin avulla ja vitospytty on joskus ilman kipinää, kunnes valo syttyy hetken päästä testeriin. Sytytyshäiriön tuntee selvästi kun pitää kättä esim. ohjaustehostimen säiliöllä, tai imusarjan päällä. Myöskin tehoja on hävöksissä kiihdytyksessä. Välillä ajossa tuntee persiissä esim. satasen vauhdissa ajoittaisen tärinän, ratissa ei niinkään... Oltiin tossa päivän reissulla (n 550 km ajoa) laitoin tankkiin ruiskun puhdistusaineen, mutta ei ollut vaikutusta sytytshäiriöön. Kokeilin myös vanhoilla johdoillakin, mutta ei ollut silläkään vaikutusta häiriöön. Vaihdan nyt vielä ensiviikon aikana uuden tulpan vitospyttyyn ja katson onko vaikutusta. Vikakoodia ei anna ollenkaan. Koodina ollut siis ainoastaan toi ykköspytyn koodi minkä keväällä ja viime syksynä antoi. Kipinätesterillä näyttänyt ookoolta. Eikä siis silloin ole ollut tälläistä tuntuvaa ajoittaista tärinää, joka nyt tuntuu olevan jollainlailla kokoajan päällä...

Mutta nyt mietein onko noit sytytspuolan vastuslukemat rajojen sisällä. En löytänyt korjausoppaasta siihen vastausta :oops: Josko joku osaisi heti kertoa, että nyt olisikin sytyspuolassa häikkää??
CHRYSLER
VOYAGER 3.3 V6 2005
Subbe99
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 94
Liittynyt: Pe Joulu 22, 2017 9:47 am
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#12

Viesti Kirjoittaja Subbe99 »

Sytkäpuolakin on kulutusosa. ;)
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#13

Viesti Kirjoittaja turboapc »

Jos nyt lähdetään siitä että sytytyshäiriö on sylinterissä nro 1.
Useamman kerran on tullut vastaan tapauksia että sytytystulppia on vaihdettu ilman pyyhinkotelon/vesikaukalon irroitusta jolloin:
Nro 1. Tulppa jäänyt vaihtamatta koska on hankalasti saavutettavissa
Tai tulppa saatu rikki kiristys vaiheessa väärän avainkulman takia
Tai jätetty peräti löysälle.

Eli jos tulppia ei vielä vaihdettu niin käy hakemassa uudet tulpat ja tulpan johdot ja vaihda ne huolella ja oikea oppisesti😀
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
samil696
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 83
Liittynyt: Ti Elo 04, 2015 8:38 pm
Merkki: chrysler
Malli: town country
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.8
Varustetaso: ex

#14

Viesti Kirjoittaja samil696 »

turboapc kirjoitti: Ke Elo 21, 2019 6:35 am Jos nyt lähdetään siitä että sytytyshäiriö on sylinterissä nro 1.
Useamman kerran on tullut vastaan tapauksia että sytytystulppia on vaihdettu ilman pyyhinkotelon/vesikaukalon irroitusta jolloin:
Nro 1. Tulppa jäänyt vaihtamatta koska on hankalasti saavutettavissa
Tai tulppa saatu rikki kiristys vaiheessa väärän avainkulman takia
Tai jätetty peräti löysälle.

Eli jos tulppia ei vielä vaihdettu niin käy hakemassa uudet tulpat ja tulpan johdot ja vaihda ne huolella ja oikea oppisesti😀
ei oo mun tarvinnu kyllä mitään pyyhkijöitä/kaukaloa irrottaa tulpan vaihtoon...
2002 town country 3.8
pikkuvojaker
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 104
Liittynyt: To Loka 30, 2014 11:12 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.3 V6
Varustetaso: SE

#15

Viesti Kirjoittaja pikkuvojaker »

turboapc kirjoitti: Ke Elo 21, 2019 6:35 am Jos nyt lähdetään siitä että sytytyshäiriö on sylinterissä nro 1.
Useamman kerran on tullut vastaan tapauksia että sytytystulppia on vaihdettu ilman pyyhinkotelon/vesikaukalon irroitusta jolloin:
Nro 1. Tulppa jäänyt vaihtamatta koska on hankalasti saavutettavissa
Tai tulppa saatu rikki kiristys vaiheessa väärän avainkulman takia
Tai jätetty peräti löysälle.

Eli jos tulppia ei vielä vaihdettu niin käy hakemassa uudet tulpat ja tulpan johdot ja vaihda ne huolella ja oikea oppisesti😀
Tosiaan tulpat vaihdoin 2 vuotta sitten ja pyyhkijäkotelo oli irroitettuna ;) koska samassa yhteydessä vaihdoin myös alemman ja ylemmän imusarjan tiivisteet sekä venakopan tiivisteet. Tulpat laitoin momenttiin. En oo vaihtanut tota 5 pytyn tulppaa vielä, vaikka niin kirjoitin aiemmin. Josko tässä kerkeisin joku ilta ruuvaan auki sen tulpan ja tsekkaan miltä näyttää. Tulpilla siis ajettu n.20 000km. Jos tulppa näyttää ok ja paineetkin ok, niin sitten kait pitäisi miettiä sitä puolan vaihtoo tai ruiskua. Mutta todella raivostuttava satunnaninen vika, kun vikakoodiakaan ei anna,paitsi ne 2 kertaa, jolloin en edes huomannut mitään häiriötä, vaikka auto joskus saattaa kylmäkäynnistyksessä sheikata ihan kunnolla. Tasottuu kyllä nopeasti.
CHRYSLER
VOYAGER 3.3 V6 2005
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa