Pyöränlaakeri vai joku muu?

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
Grandhes
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 52
Liittynyt: Su Loka 14, 2018 8:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 2.8

#11

Viesti Kirjoittaja Grandhes »

Voivoi.. vaihdoin pyöränlaakerin oikealta edestä, mutta ääni eo hävinnyt. Eli kuuluu semmonen tasanen humina ku ajaa suoraan (tosin rattia pitää vähän pitää vasemmalle päin, koska viettää oikealle) ja voimistuu kun kääntää vasemmalle. Mitäs muita vaihtoehtoja? Vkloppuna reissuun lähtö ja nyt joudun tuota huminaa kuuntelee koko ajan.
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#12

Viesti Kirjoittaja masiina »

Väärä laakeri. Mulle kävi ihan sama, vaihdoin ensin väärän, kun vaikea havaita kummalta puolelta ääni lähti. Toinenkin vaihtoon ja loppu huminat siihen. YLEENSÄ menee sillee et kun kääntää vasemmalle on oikea sökö ja päinvastoin, siksi mullekin kävi noin. On tullut useampaan autoon vaihdettua laakereita, niissä ei ole tuntunut yleensä mitään klappia missään eikä ulkoisia merkkejä näy hajoamisesta, siinä vaiheessa tulee vainoharhaiseksi että onko se edes sökö. Irrallaan se sitten tuppaa rahisemaan ja eron huomaa kyllä heti kun uusi laakeri paikallaan, loppuu metelit sihen.
Grandhes
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 52
Liittynyt: Su Loka 14, 2018 8:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 2.8

#13

Viesti Kirjoittaja Grandhes »

masiina kirjoitti: Ke Heinä 17, 2019 9:00 am Väärä laakeri. Mulle kävi ihan sama, vaihdoin ensin väärän, kun vaikea havaita kummalta puolelta ääni lähti. Toinenkin vaihtoon ja loppu huminat siihen. YLEENSÄ menee sillee et kun kääntää vasemmalle on oikea sökö ja päinvastoin, siksi mullekin kävi noin. On tullut useampaan autoon vaihdettua laakereita, niissä ei ole tuntunut yleensä mitään klappia missään eikä ulkoisia merkkejä näy hajoamisesta, siinä vaiheessa tulee vainoharhaiseksi että onko se edes sökö. Irrallaan se sitten tuppaa rahisemaan ja eron huomaa kyllä heti kun uusi laakeri paikallaan, loppuu metelit sihen.
Kiitos tästä. Nimittäin kävin tänää vielä ostaa toisen laakerin eteen sinne vasemmalle puolelle...ja humina hävis., mutta kyllä olivat tiukassa vanhat laakerit. Kunhan ei ihan heti tartteis uudelleen tehdä 😁
pikkuvojaker
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 104
Liittynyt: To Loka 30, 2014 11:12 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.3 V6
Varustetaso: SE

#14

Viesti Kirjoittaja pikkuvojaker »

Grandhes kirjoitti: Ke Heinä 17, 2019 10:32 pm
masiina kirjoitti: Ke Heinä 17, 2019 9:00 am Väärä laakeri. Mulle kävi ihan sama, vaihdoin ensin väärän, kun vaikea havaita kummalta puolelta ääni lähti. Toinenkin vaihtoon ja loppu huminat siihen. YLEENSÄ menee sillee et kun kääntää vasemmalle on oikea sökö ja päinvastoin, siksi mullekin kävi noin. On tullut useampaan autoon vaihdettua laakereita, niissä ei ole tuntunut yleensä mitään klappia missään eikä ulkoisia merkkejä näy hajoamisesta, siinä vaiheessa tulee vainoharhaiseksi että onko se edes sökö. Irrallaan se sitten tuppaa rahisemaan ja eron huomaa kyllä heti kun uusi laakeri paikallaan, loppuu metelit sihen.
Kiitos tästä. Nimittäin kävin tänää vielä ostaa toisen laakerin eteen sinne vasemmalle puolelle...ja humina hävis., mutta kyllä olivat tiukassa vanhat laakerit. Kunhan ei ihan heti tartteis uudelleen tehdä 😁
Joo, mutta nythän ne lähtee helposti irti kun on juuri availtu, jos meinaan tarvis uudestaan vaihtaa :D :D Nimittäin mulle kävi niin Sebussa. Huhtikuussa vaihdettiin kummallekkin puolelle eteen, ja nyt on pari viikkoa pitänyt "ulvontaa". Testasin pyörä ylhäällä ottamalla varttiavaillakolme-asennon ja klo 18-asennon. Välys tuntui ja löysällä on laakeri. Ajettu 4000km, alkuperäisellä ajettiin 146 000km. Samassa yhteydessä todettiin myös RT:n sisäpäässä pieni välys. Tilaan uuden laakerin rokkiautosta ja vaihdan nyt itse, koska osat lähtevät helposti irti :lol:

Edit. Siis vain toinen uusista laakereista on hieman väljä
CHRYSLER
VOYAGER 3.3 V6 2005
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#15

Viesti Kirjoittaja masiina »

Minkä merkkiset laitoit? Noissa ei paljon kannata säästellä, tai ylipäänsä jos on joku paskamainen homma. SKF tuntuu olevan se varmin vaihtoehto? Mulla kesti alkuperäiset yli 300 000km. Junan vaunuissa käytetään vain SKF ja FAG laakereita, on kriittinen osa, jos kuumakäyntiä niin voi suistua koko paska kiskoilta. En vaan tiedä sitten että missä nämä henkilöautojen SKF ja FAG laakerit edes nykyään valmistetaan....saatikka muutkaan OEM osat :lol:
Taisi olla ebayssä posteineen 80-90e kappale etulaakerit vojaan kun vaihdoin SKF:ät.
Grandhes
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 52
Liittynyt: Su Loka 14, 2018 8:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 2.8

#16

Viesti Kirjoittaja Grandhes »

masiina kirjoitti: Pe Heinä 19, 2019 9:36 am Minkä merkkiset laitoit? Noissa ei paljon kannata säästellä, tai ylipäänsä jos on joku paskamainen homma. SKF tuntuu olevan se varmin vaihtoehto? Mulla kesti alkuperäiset yli 300 000km. Junan vaunuissa käytetään vain SKF ja FAG laakereita, on kriittinen osa, jos kuumakäyntiä niin voi suistua koko paska kiskoilta. En vaan tiedä sitten että missä nämä henkilöautojen SKF ja FAG laakerit edes nykyään valmistetaan....saatikka muutkaan OEM osat :lol:
Taisi olla ebayssä posteineen 80-90e kappale etulaakerit vojaan kun vaihdoin SKF:ät.
tarkotuksena on käyttää aina "laatuosia" tähän ekalle puolelle ku tilasin autodocilta nii se oli SKF laakeri, mutta koska tää toinen piti saada vaihdettua asap ennen reissua ja koska motonetissä ei ollu ku tarvike laakeri niin otin sen. Sen merkki oli blue print. Tuleepahan nyt nähtyä hajoaako jompikumpi ennen aikojaan.
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#17

Viesti Kirjoittaja masiina »

Grandhes kirjoitti: Pe Heinä 19, 2019 11:25 am
masiina kirjoitti: Pe Heinä 19, 2019 9:36 am Minkä merkkiset laitoit? Noissa ei paljon kannata säästellä, tai ylipäänsä jos on joku paskamainen homma. SKF tuntuu olevan se varmin vaihtoehto? Mulla kesti alkuperäiset yli 300 000km. Junan vaunuissa käytetään vain SKF ja FAG laakereita, on kriittinen osa, jos kuumakäyntiä niin voi suistua koko paska kiskoilta. En vaan tiedä sitten että missä nämä henkilöautojen SKF ja FAG laakerit edes nykyään valmistetaan....saatikka muutkaan OEM osat :lol:
Taisi olla ebayssä posteineen 80-90e kappale etulaakerit vojaan kun vaihdoin SKF:ät.
tarkotuksena on käyttää aina "laatuosia" tähän ekalle puolelle ku tilasin autodocilta nii se oli SKF laakeri, mutta koska tää toinen piti saada vaihdettua asap ennen reissua ja koska motonetissä ei ollu ku tarvike laakeri niin otin sen. Sen merkki oli blue print. Tuleepahan nyt nähtyä hajoaako jompikumpi ennen aikojaan.
My bad, en käyttänyt lainausta, mutta aattelin et mitä pikkuvojaker oli laittanut kun noin nopeesti hajos :mrgreen: Bluprintillä vaikuttaa jotkut osat olevan suht tyyriitä, mutta kokemuksia ei ole kuin yksistä jarrulevyistä mitkä kului kyllä kohtuuttoman nopeasti, jäi huono laatuvaikutelma, sen jälkeen välttänyt merkkiä :roll:
pikkuvojaker
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 104
Liittynyt: To Loka 30, 2014 11:12 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.3 V6
Varustetaso: SE

#18

Viesti Kirjoittaja pikkuvojaker »

Juu, mä tilasin rokkiautosta POWER STOP -merkkiset laakerit. 20,24€/kpl. On "sydäntuote" rokkiautossa = suosituin vaihto-osa. Saattaa olla ihan jenkkilän oma firma? En tiiä... Valmistajan takuu oli vain 60 päivää, joten en saa ilmeisestikkään uutta tilalle. Ei ainakaan ollut mahdollista tehdä rokkiauton sivuilla reklamaatioita, kun noiden laakereiden kohdalla luki: " no longer covered under the manufactures warranty". Eli paskahomma sinänsä. Aattelin piruuttani kirjoittaa ja antaa palauttetta suoraan sinne POWER STOPIN asiakaspalveluun...

Tilaan nyt joka tapauksessa yhden uuden rokkiautosta. Näyttäis olevan tota SKF-laakeria saatavilla. Noin 76€ rahteineen kotiovelle. Taidan edelleen päätyä halvempaan vaihtoehtoon.. Ainakin semmoiseen missä on pidempi kuin 60 päivää valmistajan takuuta. Tarviipa muuten alkaa noita takuita :oops: jatkossa tsekkaamaan, kun tilaa osia jenkkilästä.
CHRYSLER
VOYAGER 3.3 V6 2005
pikkuvojaker
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 104
Liittynyt: To Loka 30, 2014 11:12 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.3 V6
Varustetaso: SE

#19

Viesti Kirjoittaja pikkuvojaker »

pikkuvojaker kirjoitti: To Heinä 18, 2019 11:08 pm
Grandhes kirjoitti: Ke Heinä 17, 2019 10:32 pm
masiina kirjoitti: Ke Heinä 17, 2019 9:00 am Väärä laakeri. Mulle kävi ihan sama, vaihdoin ensin väärän, kun vaikea havaita kummalta puolelta ääni lähti. Toinenkin vaihtoon ja loppu huminat siihen. YLEENSÄ menee sillee et kun kääntää vasemmalle on oikea sökö ja päinvastoin, siksi mullekin kävi noin. On tullut useampaan autoon vaihdettua laakereita, niissä ei ole tuntunut yleensä mitään klappia missään eikä ulkoisia merkkejä näy hajoamisesta, siinä vaiheessa tulee vainoharhaiseksi että onko se edes sökö. Irrallaan se sitten tuppaa rahisemaan ja eron huomaa kyllä heti kun uusi laakeri paikallaan, loppuu metelit sihen.
Kiitos tästä. Nimittäin kävin tänää vielä ostaa toisen laakerin eteen sinne vasemmalle puolelle...ja humina hävis., mutta kyllä olivat tiukassa vanhat laakerit. Kunhan ei ihan heti tartteis uudelleen tehdä 😁
Joo, mutta nythän ne lähtee helposti irti kun on juuri availtu, jos meinaan tarvis uudestaan vaihtaa :D :D Nimittäin mulle kävi niin Sebussa. Huhtikuussa vaihdettiin kummallekkin puolelle eteen, ja nyt on pari viikkoa pitänyt "ulvontaa". Testasin pyörä ylhäällä ottamalla varttiavaillakolme-asennon ja klo 18-asennon. Välys tuntui ja löysällä on laakeri. Ajettu 4000km, alkuperäisellä ajettiin 146 000km. Samassa yhteydessä todettiin myös RT:n sisäpäässä pieni välys. Tilaan uuden laakerin rokkiautosta ja vaihdan nyt itse, koska osat lähtevät helposti irti :lol:

Edit. Siis vain toinen uusista laakereista on hieman väljä
Oli pakko palata tähän ketjuun ja yhteen omista lainaukistani. Nimttäin vaihdoin tohon vasemmalle puolelle, jossa siis oli välystä, ja myös pajallakin todettu, uuden laakerin melkein uuden tilalle samassa yhteydessä, kun vaihdoin ylemmän tukivarren. (Nyt siis kyse Sebringistä) SUPRISE, ei hävinnyt ulvonta :x Eli ilmeisesti vika on sitten takapään laakerissa/reissa. Tosi mukavaa. Missään ei tunnu olevan välystä, eikä värinää jousestakaan kiinni pitämällä. Eli ei se uusi laakeri jossa oli välystä, ollut sitten ilmeisesti ulvonnan aiheuttaja...Laitoin laakerit takapäähän tilaukseen, Kahtellaan loppuuko sitten ulvonta??

Silloin kun etupään laakerit joskus huhtikuussa vaihdettiin, niin ulvonta loppui välittömästi vaihdon jälkeen. Nyt jos tossa vasemmalla puolella ei olisi uudessa laakerissa tuntunut välystä, olisin luonnollisesti heti ajatellut, että laakerivika on takapyörissä...enkä olisi suotta vaihtanut edestä uutta ehjää laakeria...Tämmöstähän tee remppaaminen välillä on :D
CHRYSLER
VOYAGER 3.3 V6 2005
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#20

Viesti Kirjoittaja masiina »

Sepäs se, kun jossain automalleissa on takana " tupla laakeri " missä ikäänkuin kaksi peräkkäin. " Väljää " on uusissakin mikä häviää kun keskimutteri kiristetään momenttiin. Sama vanhaa irrotettaessa, ei tunnu välttämättä yhtään väljää ennenkuin löysää keskimutteria mikä tietysti on tavallaan aivan normaalia tietyissä laakereissa :lol:
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa