Voyager lämmitysmurheita

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
jopeanne
Jäsen
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Syys 23, 2019 11:06 pm

#1

Viesti Kirjoittaja jopeanne »

Tänä aamuna auto alkoi puhaltaa lämmintä ilmaa melko nopeasti, kuten yleensäkin (ulkolämpötila 5 astetta, lohkolämmitin käytössä). Reilun viiden minuutin ajon jälkeen puhalluksen lämpötila laski selvästi - ei kylmäksi, mutta hyvin haaleaksi. Auto ei vielä ollut sisältä missään nimessä niin lämmin, että puhalluksen lämpötilaa olisi tarvinnut muuttaa.
Lämpötilan säätö asetetusta 22 asteesta ylöspäin ei muuttanut tilannetta mitenkään, mutta alaspäin säätäminen kyllä viilensi puhallusta. Hi-asentoon asettaminen sai kyllä puhaltimen puhaltamaan reippaasti, mutta ilman lämpötilaan sillä ei ollut vaikutusta.

Auto on joitakin päiviä oireillut seuraavasti. Ajoon lähtiessä lämmintä ilmaa alkaa tulla melko pian. Noin 10-15 minuutin ajon jälkeen kuljettajan puolen puhalluksen lämpötila tippuu lämpimästä/kuumasta haaleaksi. Samaan aikaan matkustajan puolen puhallus pysyy lämpimänä/kuumana. Matkustajan puolen lämpötilan säätö 22 asteesta 20 asteeseen saa puhalluksen lämpötilan tippumaan vastaavaksi kuljettajan puolen kanssa.

Pari päivää sitten kokeilin ilmastoinnin toimivuutta, kun ulkona oli mukavan lämmintä.
Kojelaudan suuttimista tuli oikeinkin kylmää ilmaa, mutta sekä kuljettajan että matkustajan jalkatilaan lämmintä ilmaa.

Kun olin hankkimassa autoa vajaa pari viikkoa sitten, suoritettiin koeajo (30 min) tämän aamun olosuhteita vastaavalla säällä (ulkona 4 astetta). Tuolloin lämmityslaite puhalsi tasaisen lämmintä ilmaa koko koeajon ajan. Autoon ei ole tuon jälkeen tehty muuta, kuin käytetty IOD-sulake irti (keskuslukitus ei toiminut).

Olisiko tällä sairaskertomuksella jollakulla tietoa / valistuneita arvauksia moisen käytöksen syystä ja kenties ehdotuksia asian korjaamiseksi.
Jäähdytysnestettä on riittävästi ja moottorin lämpötila nousee mittarin puoliväliin.
Auto on Voyager 3.3 -05 manuaali-ilmastoinnilla.
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#2

Viesti Kirjoittaja turboapc »

Vikamuistin luku sekä ja lämpötilan jaon läppämoottoreiden perussäätö

Voi olla että tulee tuolla perussäädöllä kuntoon
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
SysleriMake
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 44
Liittynyt: To Kesä 18, 2020 5:30 pm

#3

Viesti Kirjoittaja SysleriMake »

Pistetääs tähän vanhaan ketjuun kysymys;
mites nuo läppämoottorit voisi tarkistaa/"perussäätää"? Vikana, että kuskin puolelle puskee viileämpää ilmaa ja repsikan puolelle lämmintä, vaikka lämpötila-asetukset molemmille samat. Sama tilanne, vaikka pistää kuskin puolelle asetuksiin lämpimpää ja repsikalle viileämpää.
1953
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 62
Liittynyt: Ti Elo 14, 2018 8:33 am

#4

Viesti Kirjoittaja 1953 »

Kokeile ensimmäiseksi vanhaa konstia, ota akun kenkä irti muutamaksi tunniksi, saattaa palautua alkuperäisasetuksiin pelkästään tuolla.
hevy84
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 130
Liittynyt: Ke Helmi 08, 2017 1:14 pm

#5

Viesti Kirjoittaja hevy84 »

CALIBRATION TEST Description Heater, Ventilation and Air Conditioning (HVAC) control module must be recalibrated each time a door actuator is replaced or when HVAC control module is replaced. It is necessary for HVAC control module to learn feedback voltage values for each door stop position for all doors in front HVAC unit housing, and rear HVAC unit housing (if equipped). If any door actuator is out of calibration, HVAC system will not perform a maximum efficiency. 1. Turn ignition switch to ON position. Simultaneously depress and hold power (PWR) button and recirculation button of front control panel for 5 seconds, then release. LED lights of front control panel will begin to flash when calibration procedure has begun. Calibration procedure should take less than 3 minutes to complete. 2. When front control panel LED lights stop flashing, this indicates calibration procedure has been successfully completed. If LED lights remain flashing for longer than 3 minutes, HVAC control module has detected a fault with actuator door calibration. LEDs will continue to flash until even after ignition switch has been cycled off and on, until a successful calibration test is completed, or until vehicle has been driven about 3 miles.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Semrush [Bot] ja 14 vierailijaa