Elikkäs eilen tuo moottorin vikavalo syttyi kesken ajon silleen, että ajoin about 40kmh ja sit tuli pikkunykäsy ja valo syttyi. Pääsin kyllä kotia (n. 40km) matka enkä huomannut ajossa mitään poikkeavaa, Vikakoodinlukijalla ei antanut mitään virhekoodia ja keydancella vain P1130. Irrotin akunkin josko valo olisi poistunut, mutta ei. Eli ainut mikä ehkä sen voi aiheuttaa olisi tuo P1130? joka taas viittaa polttoainesuodattimeen? vai?
kyseessä allekirjoituksen auto
Moottorin vikavalo syttyi kesken ajon
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 375
- Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 2.8 CRD
#2
Tuo koodi ei vielä yksin kerro mitään. Voi olla vaikka jakotukin päästä löytyvä paineventtiili joka vuotaa, päättelin että sulla on dieseli.
Helppo testata: ota se reilin päästä poikittain lähtevä ohut musta letku irti ja laita tilalle joku muu sopiva pätkä ja se juoksemaan tyhjän hillopurkin tms. sisälle. Käynnistä auto ja katso tuleeko polttoainetta purkkiin, joutokäynnillä ei pitäisi tulla. Jos tulee niin aivan pieni määrä hitaasti vuotaessaan ei vielä välttämättä tunnu ajossa. Iso määrä estää käynnistymisenkin. Jossain siellä välillä taas katkoo täyskiihdytyksissä ja sammuukin.
Voi olla muutakin, mutta tämä on helppo testata.
Helppo testata: ota se reilin päästä poikittain lähtevä ohut musta letku irti ja laita tilalle joku muu sopiva pätkä ja se juoksemaan tyhjän hillopurkin tms. sisälle. Käynnistä auto ja katso tuleeko polttoainetta purkkiin, joutokäynnillä ei pitäisi tulla. Jos tulee niin aivan pieni määrä hitaasti vuotaessaan ei vielä välttämättä tunnu ajossa. Iso määrä estää käynnistymisenkin. Jossain siellä välillä taas katkoo täyskiihdytyksissä ja sammuukin.
Voi olla muutakin, mutta tämä on helppo testata.
-
- Tietäjä
- Viestit: 52
- Liittynyt: Su Loka 14, 2018 8:22 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2005
- Iskutilavuus: 2.8
#3
jeps pitääpä testata tänä tänään. Kiitos vinkistäI.A.T kirjoitti: ↑Ke Huhti 01, 2020 8:46 am Tuo koodi ei vielä yksin kerro mitään. Voi olla vaikka jakotukin päästä löytyvä paineventtiili joka vuotaa, päättelin että sulla on dieseli.
Helppo testata: ota se reilin päästä poikittain lähtevä ohut musta letku irti ja laita tilalle joku muu sopiva pätkä ja se juoksemaan tyhjän hillopurkin tms. sisälle. Käynnistä auto ja katso tuleeko polttoainetta purkkiin, joutokäynnillä ei pitäisi tulla. Jos tulee niin aivan pieni määrä hitaasti vuotaessaan ei vielä välttämättä tunnu ajossa. Iso määrä estää käynnistymisenkin. Jossain siellä välillä taas katkoo täyskiihdytyksissä ja sammuukin.
Voi olla muutakin, mutta tämä on helppo testata.
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 375
- Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 2.8 CRD
#5
Ja se ei ollut muutamaa tippaa parissa sekunnissa....?
Jos auto toimii eikä ajossa muuta huomaa kuin valon kojetaulussa niin silleenkin voi jatkaa ja odottaa vian pahenemista, jos sellaista edes on. Voihan se valo kadotakin. Muutoin diagnoisin täältä ruudun ääreltä että vika on sitten paineventtiilistä tankin suuntaan. Syöttöpuolella.
Ellei sitten ole sähköpuolen vika....
Katso kuitenkin vielä että ruiskujen johdot ovat kunnolla kiinni ja puhtaat ja ehjät. Heiluttele johtosarjoja auton käydessä.
Jos auto toimii eikä ajossa muuta huomaa kuin valon kojetaulussa niin silleenkin voi jatkaa ja odottaa vian pahenemista, jos sellaista edes on. Voihan se valo kadotakin. Muutoin diagnoisin täältä ruudun ääreltä että vika on sitten paineventtiilistä tankin suuntaan. Syöttöpuolella.
Ellei sitten ole sähköpuolen vika....
Katso kuitenkin vielä että ruiskujen johdot ovat kunnolla kiinni ja puhtaat ja ehjät. Heiluttele johtosarjoja auton käydessä.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Semrush [Bot] ja 3 vierailijaa