Moottorin vikavalo syttyi kesken ajon

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
Grandhes
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 52
Liittynyt: Su Loka 14, 2018 8:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 2.8

#1

Viesti Kirjoittaja Grandhes »

Elikkäs eilen tuo moottorin vikavalo syttyi kesken ajon silleen, että ajoin about 40kmh ja sit tuli pikkunykäsy ja valo syttyi. Pääsin kyllä kotia (n. 40km) matka enkä huomannut ajossa mitään poikkeavaa, Vikakoodinlukijalla ei antanut mitään virhekoodia ja keydancella vain P1130. Irrotin akunkin josko valo olisi poistunut, mutta ei. Eli ainut mikä ehkä sen voi aiheuttaa olisi tuo P1130? joka taas viittaa polttoainesuodattimeen? vai?



kyseessä allekirjoituksen auto
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 375
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#2

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Tuo koodi ei vielä yksin kerro mitään. Voi olla vaikka jakotukin päästä löytyvä paineventtiili joka vuotaa, päättelin että sulla on dieseli.

Helppo testata: ota se reilin päästä poikittain lähtevä ohut musta letku irti ja laita tilalle joku muu sopiva pätkä ja se juoksemaan tyhjän hillopurkin tms. sisälle. Käynnistä auto ja katso tuleeko polttoainetta purkkiin, joutokäynnillä ei pitäisi tulla. Jos tulee niin aivan pieni määrä hitaasti vuotaessaan ei vielä välttämättä tunnu ajossa. Iso määrä estää käynnistymisenkin. Jossain siellä välillä taas katkoo täyskiihdytyksissä ja sammuukin.

Voi olla muutakin, mutta tämä on helppo testata.
Grandhes
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 52
Liittynyt: Su Loka 14, 2018 8:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 2.8

#3

Viesti Kirjoittaja Grandhes »

I.A.T kirjoitti: Ke Huhti 01, 2020 8:46 am Tuo koodi ei vielä yksin kerro mitään. Voi olla vaikka jakotukin päästä löytyvä paineventtiili joka vuotaa, päättelin että sulla on dieseli.

Helppo testata: ota se reilin päästä poikittain lähtevä ohut musta letku irti ja laita tilalle joku muu sopiva pätkä ja se juoksemaan tyhjän hillopurkin tms. sisälle. Käynnistä auto ja katso tuleeko polttoainetta purkkiin, joutokäynnillä ei pitäisi tulla. Jos tulee niin aivan pieni määrä hitaasti vuotaessaan ei vielä välttämättä tunnu ajossa. Iso määrä estää käynnistymisenkin. Jossain siellä välillä taas katkoo täyskiihdytyksissä ja sammuukin.

Voi olla muutakin, mutta tämä on helppo testata.
jeps pitääpä testata tänä tänään. Kiitos vinkistä
Grandhes
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 52
Liittynyt: Su Loka 14, 2018 8:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 2.8

#4

Viesti Kirjoittaja Grandhes »

Ei tullu ku ihan muutama tippa. Ja koitin vielä lukijaa nii eipä tuo anna mitää. :(
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 375
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#5

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Ja se ei ollut muutamaa tippaa parissa sekunnissa....?

Jos auto toimii eikä ajossa muuta huomaa kuin valon kojetaulussa niin silleenkin voi jatkaa ja odottaa vian pahenemista, jos sellaista edes on. Voihan se valo kadotakin. Muutoin diagnoisin täältä ruudun ääreltä että vika on sitten paineventtiilistä tankin suuntaan. Syöttöpuolella. :ugeek:
Ellei sitten ole sähköpuolen vika....

Katso kuitenkin vielä että ruiskujen johdot ovat kunnolla kiinni ja puhtaat ja ehjät. Heiluttele johtosarjoja auton käydessä.
Grandhes
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 52
Liittynyt: Su Loka 14, 2018 8:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 2.8

#6

Viesti Kirjoittaja Grandhes »

eiln illalla kävin vielä ajaa niin vikavalo poistui.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Semrush [Bot] ja 3 vierailijaa