Jäähdytysneste katoaa

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
jopeanne
Jäsen
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Syys 23, 2019 11:06 pm

#1

Viesti Kirjoittaja jopeanne »

Voyagerista katoaa jäähdytysnestettä.
Auto ei tiputa mitään alleen ja öljyn seassa vettä ei ole. Paisuntasäiliön pinta pysyy toisinaan jonkin aikaa vakaana, välillä nestettä saa lisätä melko usein.
Olisiko vanhemmilla tieteenharjoittajilla tietoa, mistä mahdollista vuotoa olisi hyvä etsiä?
Auton alle ei tosiaan tule minkäänlaisia jälkiä nesteestä, eikä konehuonetta ylhäältä käsin tiirailemalla näy vuotoa. Auton alle en ole ehtinyt (=viitsinyt) vielä mönkiä.
Auto on Voyager 3.3 -05.
hevy84
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 130
Liittynyt: Ke Helmi 08, 2017 1:14 pm

#2

Viesti Kirjoittaja hevy84 »

Lämppärin kenno ? Eli onko lattia matot märkänä.?
Kuinka paljon katoaa ja missä ajassa ?
jopeanne
Jäsen
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Syys 23, 2019 11:06 pm

#3

Viesti Kirjoittaja jopeanne »

Lattiamatot eivät ole märkiä. Katoamistahti tosiaankin vaihtelee. Toisinaan menee useampi viikko ettei vaju yhtään, toisinaan saa viikon välein laittaa o.5-1 litran.
miccomus
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2016 11:35 am
Malli: Grand Voyager V
Vuosimalli: 2008

#4

Viesti Kirjoittaja miccomus »

Jostain varmasti hikoilee kuumana ja pääsee kuivumaan. Jollain peilillä/valolla koittaa etsiä kalkki/punaisia/valkoisia töhnäkohtia niin eiköhän se sieltä löydy :) ja kuumana tietty hanskat kädessä puristella letkuja josko olisi hiushalkeama letkussa.
Tonttula
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 31
Liittynyt: Su Syys 06, 2020 5:33 pm

#5

Viesti Kirjoittaja Tonttula »

Korkki vuotaa, tavaraa haihtuu?
Mopadi
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#6

Viesti Kirjoittaja Mopadi »

Mulla oli -00 Jeep Grand Cherokee vm-motori diesel, siinä oli sellanen kummallisuus että pinkit nesteet vuotaa sieltä täältä pihalle. Jopa ylävesiletkun kudokset loisti punaisena.. :shock: Ei ollut siihen aikaan tietämystä moisesta väristä vielä, eli vihreä neste ois varmaan saanut olla :roll:

Että olisko mahdollisesti väärä aine? En tiedä miten nuo aineet eroaa toisistaan mutta se pinkki ei kyllä kauaa pysynyt koneessa, kerran viikkoon meni joku puoli litraa paisuntasäiliöön. Olisko vihreä pysynyt paremmin? Ainakaan kone ei olisi niin pahoin näyttänyt siltä kuin kyynelehtis jokapuolelta :D
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
juss
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 173
Liittynyt: Ma Marras 24, 2014 3:47 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Town & Country
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.8

#7

Viesti Kirjoittaja juss »

Unohda paisuntasäiliö, täytä systeemi suoraan syylärin korkista kunnolla täyteen ja tarkista tasoa syylärin korkista, ei paisuntasäiliöstä. Toi paisuntasäiliö on alipaine säiliö ja ei kerro koko totuutta ja täyttö sen kautta on hankala
Että olisko mahdollisesti väärä aine?
Punainen 5v (HOAT) on oikea neste...
3.8 T&C Stow'n Go
ex 3.3 LE MS Design
Mopadi
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#8

Viesti Kirjoittaja Mopadi »

juss kirjoitti: Ke Syys 09, 2020 9:53 pm Punainen 5v (HOAT) on oikea neste...
Mistä tiedät?
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
juss
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 173
Liittynyt: Ma Marras 24, 2014 3:47 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Town & Country
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.8

#9

Viesti Kirjoittaja juss »

Mistä tiedät?
Owner manual, Chryslerin oma Service manual, AutoData jne...
3.8 T&C Stow'n Go
ex 3.3 LE MS Design
hevy84
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 130
Liittynyt: Ke Helmi 08, 2017 1:14 pm

#10

Viesti Kirjoittaja hevy84 »

Minun mielipide noista oikeista nesteistä... Myynti kikka. Jos järjestelmä huuhdellaan ninn voit laittaa minkä itse haluat. Tärkeintä on että ei sekoita eri värisiä koska menee puuroksi.
Itsellä vika selvisi vasta kun alkoi kunnolla vuotamaan ekaksi katosi syylärin päädystä uusi syyläri. Jonka jälkeen vieläkin vuosi jostain. Selvisi ajan myötä että vesipumppu oli syy pää ei alussa tiputellut eikä mitään. Sattumalta huomasin kun oli kone pelti auki ja lisäsin pesuainetta säiliöön ni lensi pisaroita käteen. Itse huuhtelin järjestelmän ja laitoin vihreät nesteet sisään.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Semrush [Bot] ja 3 vierailijaa