Takaluukun nostomoottori ei pelaa?

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
hevy84
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 130
Liittynyt: Ke Helmi 08, 2017 1:14 pm

#11

Viesti Kirjoittaja hevy84 »

Ei en tarkoita paino nappia vaan joudut ottamaan takaluukun sisäverhoilun irti ja irrottamaan lukko paketin mikä on keskellä luukun alareunassa jolla luukku menee salpaan. Ja muistaakseni ei ole väliä kummin päin johdot koska on vain käsky nappula mikä antaa käskyn eteen päin. Kuuluuko muuten summerin ääni kun yrität avata luukkua kaukosäätimellä/ lattonappulalla?
SysleriMake
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 44
Liittynyt: To Kesä 18, 2020 5:30 pm

#12

Viesti Kirjoittaja SysleriMake »

Mulla oli irti & auki myös se lukkopaketti juuri ja irrottelin kaikki ruuvit mitä löytyi (aina siihen asti, että sähkömoottori näkyi ja rattaat sen muovikopan sisältä), muttei mitään mikrokytkimiä osunut silmään.
Ei kuulu summeria millään tavalla. Koitin sitä myös softalla "huudattaa", vaikken ihan varma ollut siitä toiminteesta, kun nappi jäi mun luurissa hassusti osittain piiloon näytön alareunan valikon kanssa.
hevy84
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 130
Liittynyt: Ke Helmi 08, 2017 1:14 pm

#13

Viesti Kirjoittaja hevy84 »

Tulopahan mieleen kokeilitko tyhjentää takaluukun boxin vikakoodit ? Jos antanut liian monta kertaa saman voisi olla lukossa boxi 🤔
SysleriMake
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 44
Liittynyt: To Kesä 18, 2020 5:30 pm

#14

Viesti Kirjoittaja SysleriMake »

Juu, virhekoodit tyhjennetty. Nyt vielä uusiksi, ja avaimesta avausyritys tuotti pari virhettä; se aiempi Incomplete latch release - Pawl switch failure, ja sitä edeltää Incomplete power open latch failure
SysleriMake
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 44
Liittynyt: To Kesä 18, 2020 5:30 pm

#15

Viesti Kirjoittaja SysleriMake »

No niin, problem solved!
Googlettelin molemmilla virhekoodeilla, ja sivuovien suhteen ollut samoja koodeja;
https://www.chryslerminivan.net/threads ... open.8129/

Menin tuolla helpolla ratkaisuyrityksellä. Talliin, olut yhteen ja WD-40 toiseen käteen. Lukkopesä irti, toisesta tölkistä reilut suihkuttelut lukkopesään, toisesta huikkaa. Lukkopesä ja suupielet kuiviksi, paketti kasaan. Jo kun luukun laski alas, moottori "imaisi" lopun matkaa kiinni. Ja napista nousi nätisti ylös! 8-)

Kiitokset vinkeistä, toivottavasti jollekin on tästä apua myöhemmin!


Seuraavaksi sitten ehkä ulkopuolta fiksaileen, kun kaikki sähkövermeet tuntuvat toimivan (kop-kop).
SysleriMake
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 44
Liittynyt: To Kesä 18, 2020 5:30 pm

#16

Viesti Kirjoittaja SysleriMake »

No niin, riemu oli ennenaikainen...
Muutaman päivän pelitti. Ja kun oli muutaman päivän sitten käyttämättä, niin vika palasi.
Mistäs päin ne mikorkytkimet pitäisi löytyä, jos koittaa niihin nyt keskittyä? Pitääkö availla/väännellä niitä metallisia kynsiä, jotta saa koneistoa enempi auki kuin pelkillä ruuvien avauksilla?
Mopadi
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#17

Viesti Kirjoittaja Mopadi »

Vaikuttaa siltä että bitit ei mene boksille oikeassa järjestyksessä, nekun tahtoo haluta mennä just oikein. Yksikin bitti on väärä tai aikaikkunan ulkopuolella nii laite lakkaa toimimasta.

On nää ihania nää nykydigilaitteet. No uutena voinee toimiakkin, tai sitten ei..

Piru kun olis chryslerin oma lukija, sillä näkis just missä järjestyksessä mikäkin osa antaa tietoa, eikös tuossa kuitenki oo se lukkomoduuli, nostomoottori ja ilmeisesti ne paineanturit jossain päin luukkua?
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
SysleriMake
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 44
Liittynyt: To Kesä 18, 2020 5:30 pm

#18

Viesti Kirjoittaja SysleriMake »

Ei oo kallis tuo Androidin lukijasofta. ;-) Toki, en tiedä kertooko se kaikkea osaajalle.

Suihkuttelin irrotettuun lukkopesään taas WD-40:stä, katotaan kauanko nyt pelittää.
jari69
Jäsen
Jäsen
Viestit: 18
Liittynyt: To Syys 25, 2014 8:00 am
Merkki: Dodge
Malli: Grand Caravan
Vuosimalli: 1999
Iskutilavuus: 3.3 V6
Varustetaso: Sport FlexFuel

#19

Viesti Kirjoittaja jari69 »

Moro,
saman ongelman kimpussa, vm. 2004.
Samat oireet, kaikkinensa.

Itse kokeilin sitä "prikka-juttua" niihin ns. puskureihin jotka on siellä rungossa molemminpuolin, aiinä väliasä missä kaasujousetkin menee piiloon kun luukku suljetaan.

Ei vaan ollut oikean korkuista koroketta laittaa sinne väliin. Matala, ei vaikutusta. Korkea, moottori yrittää imeä luukun kiinni saakka, mutta luovuttaa ihan lopussa...

Eli ne kumistopparit/puskurit sattaa olla väsähtäneet, eli ei optimoi oikeaa luukun asentoa enää.

Niksin löysin ulkomaiselta foorumilta.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Semrush [Bot] ja 3 vierailijaa