Takaluukun nostomoottori ei pelaa?
#11
Ei en tarkoita paino nappia vaan joudut ottamaan takaluukun sisäverhoilun irti ja irrottamaan lukko paketin mikä on keskellä luukun alareunassa jolla luukku menee salpaan. Ja muistaakseni ei ole väliä kummin päin johdot koska on vain käsky nappula mikä antaa käskyn eteen päin. Kuuluuko muuten summerin ääni kun yrität avata luukkua kaukosäätimellä/ lattonappulalla?
-
- Aktiivinen jäsen
- Viestit: 44
- Liittynyt: To Kesä 18, 2020 5:30 pm
#12
Mulla oli irti & auki myös se lukkopaketti juuri ja irrottelin kaikki ruuvit mitä löytyi (aina siihen asti, että sähkömoottori näkyi ja rattaat sen muovikopan sisältä), muttei mitään mikrokytkimiä osunut silmään.
Ei kuulu summeria millään tavalla. Koitin sitä myös softalla "huudattaa", vaikken ihan varma ollut siitä toiminteesta, kun nappi jäi mun luurissa hassusti osittain piiloon näytön alareunan valikon kanssa.
Ei kuulu summeria millään tavalla. Koitin sitä myös softalla "huudattaa", vaikken ihan varma ollut siitä toiminteesta, kun nappi jäi mun luurissa hassusti osittain piiloon näytön alareunan valikon kanssa.
-
- Aktiivinen jäsen
- Viestit: 44
- Liittynyt: To Kesä 18, 2020 5:30 pm
#14
Juu, virhekoodit tyhjennetty. Nyt vielä uusiksi, ja avaimesta avausyritys tuotti pari virhettä; se aiempi Incomplete latch release - Pawl switch failure, ja sitä edeltää Incomplete power open latch failure
-
- Aktiivinen jäsen
- Viestit: 44
- Liittynyt: To Kesä 18, 2020 5:30 pm
#15
No niin, problem solved!
Googlettelin molemmilla virhekoodeilla, ja sivuovien suhteen ollut samoja koodeja;
https://www.chryslerminivan.net/threads ... open.8129/
Menin tuolla helpolla ratkaisuyrityksellä. Talliin, olut yhteen ja WD-40 toiseen käteen. Lukkopesä irti, toisesta tölkistä reilut suihkuttelut lukkopesään, toisesta huikkaa. Lukkopesä ja suupielet kuiviksi, paketti kasaan. Jo kun luukun laski alas, moottori "imaisi" lopun matkaa kiinni. Ja napista nousi nätisti ylös!
Kiitokset vinkeistä, toivottavasti jollekin on tästä apua myöhemmin!
Seuraavaksi sitten ehkä ulkopuolta fiksaileen, kun kaikki sähkövermeet tuntuvat toimivan (kop-kop).
Googlettelin molemmilla virhekoodeilla, ja sivuovien suhteen ollut samoja koodeja;
https://www.chryslerminivan.net/threads ... open.8129/
Menin tuolla helpolla ratkaisuyrityksellä. Talliin, olut yhteen ja WD-40 toiseen käteen. Lukkopesä irti, toisesta tölkistä reilut suihkuttelut lukkopesään, toisesta huikkaa. Lukkopesä ja suupielet kuiviksi, paketti kasaan. Jo kun luukun laski alas, moottori "imaisi" lopun matkaa kiinni. Ja napista nousi nätisti ylös!
Kiitokset vinkeistä, toivottavasti jollekin on tästä apua myöhemmin!
Seuraavaksi sitten ehkä ulkopuolta fiksaileen, kun kaikki sähkövermeet tuntuvat toimivan (kop-kop).
-
- Aktiivinen jäsen
- Viestit: 44
- Liittynyt: To Kesä 18, 2020 5:30 pm
#16
No niin, riemu oli ennenaikainen...
Muutaman päivän pelitti. Ja kun oli muutaman päivän sitten käyttämättä, niin vika palasi.
Mistäs päin ne mikorkytkimet pitäisi löytyä, jos koittaa niihin nyt keskittyä? Pitääkö availla/väännellä niitä metallisia kynsiä, jotta saa koneistoa enempi auki kuin pelkillä ruuvien avauksilla?
Muutaman päivän pelitti. Ja kun oli muutaman päivän sitten käyttämättä, niin vika palasi.
Mistäs päin ne mikorkytkimet pitäisi löytyä, jos koittaa niihin nyt keskittyä? Pitääkö availla/väännellä niitä metallisia kynsiä, jotta saa koneistoa enempi auki kuin pelkillä ruuvien avauksilla?
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 248
- Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2008
- Iskutilavuus: 2.8 I4
- Varustetaso: Limited
#17
Vaikuttaa siltä että bitit ei mene boksille oikeassa järjestyksessä, nekun tahtoo haluta mennä just oikein. Yksikin bitti on väärä tai aikaikkunan ulkopuolella nii laite lakkaa toimimasta.
On nää ihania nää nykydigilaitteet. No uutena voinee toimiakkin, tai sitten ei..
Piru kun olis chryslerin oma lukija, sillä näkis just missä järjestyksessä mikäkin osa antaa tietoa, eikös tuossa kuitenki oo se lukkomoduuli, nostomoottori ja ilmeisesti ne paineanturit jossain päin luukkua?
On nää ihania nää nykydigilaitteet. No uutena voinee toimiakkin, tai sitten ei..
Piru kun olis chryslerin oma lukija, sillä näkis just missä järjestyksessä mikäkin osa antaa tietoa, eikös tuossa kuitenki oo se lukkomoduuli, nostomoottori ja ilmeisesti ne paineanturit jossain päin luukkua?
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
-
- Aktiivinen jäsen
- Viestit: 44
- Liittynyt: To Kesä 18, 2020 5:30 pm
#18
Ei oo kallis tuo Androidin lukijasofta. Toki, en tiedä kertooko se kaikkea osaajalle.
Suihkuttelin irrotettuun lukkopesään taas WD-40:stä, katotaan kauanko nyt pelittää.
Suihkuttelin irrotettuun lukkopesään taas WD-40:stä, katotaan kauanko nyt pelittää.
-
- Jäsen
- Viestit: 18
- Liittynyt: To Syys 25, 2014 8:00 am
- Merkki: Dodge
- Malli: Grand Caravan
- Vuosimalli: 1999
- Iskutilavuus: 3.3 V6
- Varustetaso: Sport FlexFuel
#19
Moro,
saman ongelman kimpussa, vm. 2004.
Samat oireet, kaikkinensa.
Itse kokeilin sitä "prikka-juttua" niihin ns. puskureihin jotka on siellä rungossa molemminpuolin, aiinä väliasä missä kaasujousetkin menee piiloon kun luukku suljetaan.
Ei vaan ollut oikean korkuista koroketta laittaa sinne väliin. Matala, ei vaikutusta. Korkea, moottori yrittää imeä luukun kiinni saakka, mutta luovuttaa ihan lopussa...
Eli ne kumistopparit/puskurit sattaa olla väsähtäneet, eli ei optimoi oikeaa luukun asentoa enää.
Niksin löysin ulkomaiselta foorumilta.
saman ongelman kimpussa, vm. 2004.
Samat oireet, kaikkinensa.
Itse kokeilin sitä "prikka-juttua" niihin ns. puskureihin jotka on siellä rungossa molemminpuolin, aiinä väliasä missä kaasujousetkin menee piiloon kun luukku suljetaan.
Ei vaan ollut oikean korkuista koroketta laittaa sinne väliin. Matala, ei vaikutusta. Korkea, moottori yrittää imeä luukun kiinni saakka, mutta luovuttaa ihan lopussa...
Eli ne kumistopparit/puskurit sattaa olla väsähtäneet, eli ei optimoi oikeaa luukun asentoa enää.
Niksin löysin ulkomaiselta foorumilta.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Semrush [Bot] ja 3 vierailijaa