Uusi jarrusatula vai männät??

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
Herra47
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 94
Liittynyt: Ti Marras 04, 2014 8:56 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3
Varustetaso: SE

#1

Viesti Kirjoittaja Herra47 »

Moro :D

Vojassa jumittaa etujarrut toisinaan niin varmaankin nuo jarrumännät on lopun edellä niin hoituuko uusillä männillä ja onko hankala vaihtaa vaiko vaihdanko suosiolla uudet satulat?

Tänkjuuuu..
Saab 9-5 2.0t-99.
Saab 900 2.1i-92.
Chrysler Grand Voyager 3.3i-02.(Goljatti)
Kimpe
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 62
Liittynyt: To Kesä 25, 2015 10:11 am

#2

Viesti Kirjoittaja Kimpe »

Mäntä + tiiviste sarja riittää. Tosin sylinteri ei paljoa enempää maksa ja askartelua huomattavasti vähemmän. Näiden kanssa saa olla tarkkana. Ainakin 2006 malliin löytyy 3 eri sylinteri mallia jotka ovat lähes yhteen sopivat, mutta ei oikeasti sovi. Tärkein tieto ehkä männän reikään koko se johon palat tulee kiinni.
Herra47
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 94
Liittynyt: Ti Marras 04, 2014 8:56 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3
Varustetaso: SE

#3

Viesti Kirjoittaja Herra47 »

Moro!

Ei nuo satulat hinnankiroissa ole kun autodocin sivuilta katselin, mut kiinnostais vaihtaa noi metallimännät onkos noi vakiomittaiset vai vaihteleeko ja mistä löytyy metallisina?
Saab 9-5 2.0t-99.
Saab 900 2.1i-92.
Chrysler Grand Voyager 3.3i-02.(Goljatti)
miccomus
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2016 11:35 am
Malli: Grand Voyager V
Vuosimalli: 2008

#4

Viesti Kirjoittaja miccomus »

Sanoisin että ehdottomasti uudet satulat. Täytyy olla paljon joutilasta aikaa elämässä että kannattaa ruveta mäntiä ja tiivisteitä vaihtelemaan :D
Herra47
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 94
Liittynyt: Ti Marras 04, 2014 8:56 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3
Varustetaso: SE

#5

Viesti Kirjoittaja Herra47 »

Tuleekohan noissa tarvikesatuloissa teräksiset vai turpoavat männät noin niinkuin yleensä vai onko tuurissaan mitä saa?
Niin ja tilasin uudet satulat :D
Saab 9-5 2.0t-99.
Saab 900 2.1i-92.
Chrysler Grand Voyager 3.3i-02.(Goljatti)
Mopadi
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#6

Viesti Kirjoittaja Mopadi »

Ainakin -08 malliin sai vain bakeliittimäntiä. Tais jossain olla myynnissä teräsmännillä mutta hinta oli ainakin kaksinkertainen
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
Herra47
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 94
Liittynyt: Ti Marras 04, 2014 8:56 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3
Varustetaso: SE

#7

Viesti Kirjoittaja Herra47 »

Moro!

Tuli nuo uudet jarrusatulat ja näytti olevan rautaiset männät noissa....magneetilla totesin ei muuten tarttunu magneetti noihin turpoaviin mäntiin.
Saab 9-5 2.0t-99.
Saab 900 2.1i-92.
Chrysler Grand Voyager 3.3i-02.(Goljatti)
Mopadi
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#8

Viesti Kirjoittaja Mopadi »

Pentele. Empä muuten havaannut kokeilla omista mitä materiaalia männät oli. Autodocilta otin halvimmat eli Ridexin satulat. Mielestäni ne oli kyllä terästä.. mutta en mee vannomaan. Nyt ei pysty maksamaan Rockauton viidenkympin satuloista 150e kuljetus- ja veroeuromaksuja, sieltä olis kokonaan uudet satulat saanu, nuo Autodocin näyttäis olevan uusitut.

Enkä kyllä yhtään ihmettele jos nuo vitossarjan etusatulan männät vetää ajan myötä jumiin. Männästä viidesosa on ulkopuolella jarrulevystä, ei oo tommosta ennen tullut vastaan..yleensä mäntä painaa koko pinta-alaltaan palaa levyyn.
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
Herra47
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 94
Liittynyt: Ti Marras 04, 2014 8:56 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3
Varustetaso: SE

#9

Viesti Kirjoittaja Herra47 »

Mopadi kirjoitti: Pe Heinä 30, 2021 11:41 am Pentele. Empä muuten havaannut kokeilla omista mitä materiaalia männät oli. Autodocilta otin halvimmat eli Ridexin satulat. Mielestäni ne oli kyllä terästä.. mutta en mee vannomaan. Nyt ei pysty maksamaan Rockauton viidenkympin satuloista 150e kuljetus- ja veroeuromaksuja, sieltä olis kokonaan uudet satulat saanu, nuo Autodocin näyttäis olevan uusitut.

Enkä kyllä yhtään ihmettele jos nuo vitossarjan etusatulan männät vetää ajan myötä jumiin. Männästä viidesosa on ulkopuolella jarrulevystä, ei oo tommosta ennen tullut vastaan..yleensä mäntä painaa koko pinta-alaltaan palaa levyyn.
Moro!

Autodocilta juurikin tilasin nuo ja merkki oli ridex ja toinen oli lauber niin voisin veikata että sulla on rautaa nuo männät :D
Saab 9-5 2.0t-99.
Saab 900 2.1i-92.
Chrysler Grand Voyager 3.3i-02.(Goljatti)
Mopadi
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#10

Viesti Kirjoittaja Mopadi »

Nytpä hain paikallisesta seinäjoen autotarvikekaupasta myös taakse uudet satulat. Hintaa per kpl on 120e.. plus tietenkin pantti 40e kappaleelta mitä ei viitti laskea kun kerta takaisin saa.. palat 30e. Niistä takasatuloista se katsastaja viimeksi lätkäs vuosi sitten ajokiellon, minkä syytä en oo vieläkään saanut selville. Yleensä on vain tullut hylky ja myöhemmin tulla näyttämään.
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa