GV 1997 3.8 hylättiin päästöistä...

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
MacFastela
Jäsen
Jäsen
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Helmi 24, 2015 5:50 pm
Merkki: Chrysler
Malli: GV
Vuosimalli: 1997
Iskutilavuus: 3.8
Varustetaso: LE AWD

#1

Viesti Kirjoittaja MacFastela »

Inssi hylkäsi vähän koholla ollen lambda-arvon takia. Mistä vyyhtiä lähdetään purkamaan? Voisiko lambda-anturi(t) olla rikki?

Lukeeko mikään yleismallinen vikakoodinlukija tietoja lambda-antureiden osalta? Vai vaatiiko moparin oman laitteen?

Katsastuksen arvot olivat:

Tyhjäkäynnillä

CO%: 0,00
CO2: 12,70
HC ppm: 30
O2: 3,30

Kierroksilla

CO%: 0,03
CO2: 13,60
HC ppm: 37
O2: 1,60
Lambda: 1,080

Hylätty: Lambda-arvo, Lambda poikkeaa sallituista arvoista korotetulla pyörimisnopeudella.

Pakoputken vuotoja en nosturilla ollessa havainnut joten se voitaneen poissulkea. Jos vaikuttaa lambda-arvoihin?
Chrysler Grand Voyager LE 3.8 AWD
Gmies
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 26, 2014 8:06 pm

#2

Viesti Kirjoittaja Gmies »

Olisko kuitenkin vielä aiheellista tutkia se pakoputkisto uudelleen, esim. sulkemalla pakoputken päätä niin, että putkessa paine nousee, jolloin vuodot näkee helpommin?
Happi on hieman korkealla, joka viittaa pieneen pakoputkivuotoon.
juss
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 173
Liittynyt: Ma Marras 24, 2014 3:47 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Town & Country
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.8

#3

Viesti Kirjoittaja juss »

Vikakoodit saa avaimella + "Engine soon" valo. Molemmille eli happitunnistimelle sekä KAT-in perässä olevalle anturalle on omat vikakoodit.
Myös perus OBDII lukijalla onnistu.
Lambda-arvo ei välttämättä johtuu lambda antureista...


*Kytke sytytysvirta päälle, pois päältä, päälle, pois päältä ja päälle 5 sekunnin sisällä.
*Laske häiriövalon välähdysten lukumäärä.
*Testijakson päättyminen ilmoitetaan vikakoodilla 55
3.8 T&C Stow'n Go
ex 3.3 LE MS Design
MacFastela
Jäsen
Jäsen
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Helmi 24, 2015 5:50 pm
Merkki: Chrysler
Malli: GV
Vuosimalli: 1997
Iskutilavuus: 3.8
Varustetaso: LE AWD

#4

Viesti Kirjoittaja MacFastela »

juss kirjoitti:Vikakoodit saa avaimella + "Engine soon" valo. Molemmille eli happitunnistimelle sekä KAT-in perässä olevalle anturalle on omat vikakoodit.
Myös perus OBDII lukijalla onnistu.
Lambda-arvo ei välttämättä johtuu lambda antureista...


*Kytke sytytysvirta päälle, pois päältä, päälle, pois päältä ja päälle 5 sekunnin sisällä.
*Laske häiriövalon välähdysten lukumäärä.
*Testijakson päättyminen ilmoitetaan vikakoodilla 55
Juu, tällä tavalla saan ulos koodit 12, eli akku ollut irti hiljakkoin. Sitten tulee koodi 21, eli viittaa oxygen sensoriin mutta kertonee vain olevan laihalla tai rikkaalla. Ei varsinaisesti anturin viasta? Ja sitten tulee se lopetuskoodi 55.

OBD lukijalla kun yritin koodeja lukea ni kertoo ettei mitään vikakoodeja ole.
Chrysler Grand Voyager LE 3.8 AWD
Vuppe
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 93
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 5:13 pm

#5

Viesti Kirjoittaja Vuppe »

Mulla oli ratuksessa vastaava, OBD lukija ei kertonut vikaa mutta keydance ilmoitti lampdavikaa. Lambda vaihdettiin eikä sen jälkeen ole herjannut sitä vaivaa. Keydance ei kertonut kumpi lampda on viallinen mutta vaihdettiin se joka on pahemmassa paikassa, ja heti oikein. :D
juss
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 173
Liittynyt: Ma Marras 24, 2014 3:47 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Town & Country
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.8

#6

Viesti Kirjoittaja juss »

Sitten tulee koodi 21, eli viittaa oxygen sensoriin mutta kertonee vain olevan laihalla tai rikkaalla. Ei varsinaisesti anturin viasta?
21 - Lämmitetty happitunnistin - virtapiirin toimintahäiriö/virheellinen signaali/jännite alhainen/korkea
Eli anturi voi olla entinen.
Keydance ei kertonut kumpi lampda on viallinen
21 - pakosarjassa oleva lambda anturi, se perinteinen...
72 - KAT-in perässä oleva anturi...
OBD lukijalla kun yritin koodeja lukea ni kertoo ettei mitään vikakoodeja ole.
OBDII lukijalla haetaan vikakoodit ja muistissa olevat vikakoodit erikseen, kyseinen vikakoodi on todennäköisesti muistissa oleva...
3.8 T&C Stow'n Go
ex 3.3 LE MS Design
gw97
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 77
Liittynyt: La Syys 27, 2014 10:06 pm

#7

Viesti Kirjoittaja gw97 »

juss kirjoitti:
Sitten tulee koodi 21, eli viittaa oxygen sensoriin mutta kertonee vain olevan laihalla tai rikkaalla. Ei varsinaisesti anturin viasta?
21 - Lämmitetty happitunnistin - virtapiirin toimintahäiriö/virheellinen signaali/jännite alhainen/korkea
Eli anturi voi olla entinen.
Tai mahdollisesti johdin / liitin vikaa.
Vuppe
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 93
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 5:13 pm

#8

Viesti Kirjoittaja Vuppe »

Niin tuossa mun pulkassa (ratuksessa, ite asias avo seppo) ei ole pakosarjassa lampaadaa vaan yksi ennen kattia ja toinen jälkeen.... Kysyin asiaa Autokeskuksesta ja siellä sanottiin että tuo tänne, testeri kyllä kertoo kumpi se on. :D

Pointti oli kuitenkin se että halpis lukija ei näyttänyt senkään vertaa kun keydance.
juss
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 173
Liittynyt: Ma Marras 24, 2014 3:47 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Town & Country
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.8

#9

Viesti Kirjoittaja juss »

Vuppe kirjoitti: ei ole pakosarjassa lampaadaa vaan yksi ennen kattia ja toinen jälkeen....
pakosarjassa = ennen KAT-ia ;)
Tarkennusta eli siis v6 kone missä on 1 pakosarjan anturi ja näin ollen se on sen jälkeen kun pakosarjasta tulevat putket menevat yhteen :)
Ja vikakoodit on 21 ja sen mikä on KAT-in jälkeen on 72, ainakin Voyassa...
Viimeksi muokannut juss, Ke Helmi 25, 2015 4:08 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
3.8 T&C Stow'n Go
ex 3.3 LE MS Design
Vuppe
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 93
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 5:13 pm

#10

Viesti Kirjoittaja Vuppe »

Joo voi olla koodit noin mutta keydance antoi "yleiskoodin joka ei yksilöinyt vikakohdetta, ja tosiaan A.keskuksesta sanottiin että tuo tänne, niitten laitteilla näkyy kumpi on sökö.

Ja voi olla tosiaan eri koodit vojassa.

Jatkakaa. :)
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa