GV 1997 3.8 hylättiin päästöistä...
-
- Jäsen
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ti Helmi 24, 2015 5:50 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: GV
- Vuosimalli: 1997
- Iskutilavuus: 3.8
- Varustetaso: LE AWD
#1
Inssi hylkäsi vähän koholla ollen lambda-arvon takia. Mistä vyyhtiä lähdetään purkamaan? Voisiko lambda-anturi(t) olla rikki?
Lukeeko mikään yleismallinen vikakoodinlukija tietoja lambda-antureiden osalta? Vai vaatiiko moparin oman laitteen?
Katsastuksen arvot olivat:
Tyhjäkäynnillä
CO%: 0,00
CO2: 12,70
HC ppm: 30
O2: 3,30
Kierroksilla
CO%: 0,03
CO2: 13,60
HC ppm: 37
O2: 1,60
Lambda: 1,080
Hylätty: Lambda-arvo, Lambda poikkeaa sallituista arvoista korotetulla pyörimisnopeudella.
Pakoputken vuotoja en nosturilla ollessa havainnut joten se voitaneen poissulkea. Jos vaikuttaa lambda-arvoihin?
Lukeeko mikään yleismallinen vikakoodinlukija tietoja lambda-antureiden osalta? Vai vaatiiko moparin oman laitteen?
Katsastuksen arvot olivat:
Tyhjäkäynnillä
CO%: 0,00
CO2: 12,70
HC ppm: 30
O2: 3,30
Kierroksilla
CO%: 0,03
CO2: 13,60
HC ppm: 37
O2: 1,60
Lambda: 1,080
Hylätty: Lambda-arvo, Lambda poikkeaa sallituista arvoista korotetulla pyörimisnopeudella.
Pakoputken vuotoja en nosturilla ollessa havainnut joten se voitaneen poissulkea. Jos vaikuttaa lambda-arvoihin?
Chrysler Grand Voyager LE 3.8 AWD
#2
Olisko kuitenkin vielä aiheellista tutkia se pakoputkisto uudelleen, esim. sulkemalla pakoputken päätä niin, että putkessa paine nousee, jolloin vuodot näkee helpommin?
Happi on hieman korkealla, joka viittaa pieneen pakoputkivuotoon.
Happi on hieman korkealla, joka viittaa pieneen pakoputkivuotoon.
-
- CCoF-Addikti
- Viestit: 173
- Liittynyt: Ma Marras 24, 2014 3:47 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Town & Country
- Vuosimalli: 2005
- Iskutilavuus: 3.8
#3
Vikakoodit saa avaimella + "Engine soon" valo. Molemmille eli happitunnistimelle sekä KAT-in perässä olevalle anturalle on omat vikakoodit.
Myös perus OBDII lukijalla onnistu.
Lambda-arvo ei välttämättä johtuu lambda antureista...
*Kytke sytytysvirta päälle, pois päältä, päälle, pois päältä ja päälle 5 sekunnin sisällä.
*Laske häiriövalon välähdysten lukumäärä.
*Testijakson päättyminen ilmoitetaan vikakoodilla 55
Myös perus OBDII lukijalla onnistu.
Lambda-arvo ei välttämättä johtuu lambda antureista...
*Kytke sytytysvirta päälle, pois päältä, päälle, pois päältä ja päälle 5 sekunnin sisällä.
*Laske häiriövalon välähdysten lukumäärä.
*Testijakson päättyminen ilmoitetaan vikakoodilla 55
3.8 T&C Stow'n Go
ex 3.3 LE MS Design
ex 3.3 LE MS Design
-
- Jäsen
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ti Helmi 24, 2015 5:50 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: GV
- Vuosimalli: 1997
- Iskutilavuus: 3.8
- Varustetaso: LE AWD
#4
Juu, tällä tavalla saan ulos koodit 12, eli akku ollut irti hiljakkoin. Sitten tulee koodi 21, eli viittaa oxygen sensoriin mutta kertonee vain olevan laihalla tai rikkaalla. Ei varsinaisesti anturin viasta? Ja sitten tulee se lopetuskoodi 55.juss kirjoitti:Vikakoodit saa avaimella + "Engine soon" valo. Molemmille eli happitunnistimelle sekä KAT-in perässä olevalle anturalle on omat vikakoodit.
Myös perus OBDII lukijalla onnistu.
Lambda-arvo ei välttämättä johtuu lambda antureista...
*Kytke sytytysvirta päälle, pois päältä, päälle, pois päältä ja päälle 5 sekunnin sisällä.
*Laske häiriövalon välähdysten lukumäärä.
*Testijakson päättyminen ilmoitetaan vikakoodilla 55
OBD lukijalla kun yritin koodeja lukea ni kertoo ettei mitään vikakoodeja ole.
Chrysler Grand Voyager LE 3.8 AWD
#5
Mulla oli ratuksessa vastaava, OBD lukija ei kertonut vikaa mutta keydance ilmoitti lampdavikaa. Lambda vaihdettiin eikä sen jälkeen ole herjannut sitä vaivaa. Keydance ei kertonut kumpi lampda on viallinen mutta vaihdettiin se joka on pahemmassa paikassa, ja heti oikein.
-
- CCoF-Addikti
- Viestit: 173
- Liittynyt: Ma Marras 24, 2014 3:47 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Town & Country
- Vuosimalli: 2005
- Iskutilavuus: 3.8
#6
21 - Lämmitetty happitunnistin - virtapiirin toimintahäiriö/virheellinen signaali/jännite alhainen/korkeaSitten tulee koodi 21, eli viittaa oxygen sensoriin mutta kertonee vain olevan laihalla tai rikkaalla. Ei varsinaisesti anturin viasta?
Eli anturi voi olla entinen.
21 - pakosarjassa oleva lambda anturi, se perinteinen...Keydance ei kertonut kumpi lampda on viallinen
72 - KAT-in perässä oleva anturi...
OBDII lukijalla haetaan vikakoodit ja muistissa olevat vikakoodit erikseen, kyseinen vikakoodi on todennäköisesti muistissa oleva...OBD lukijalla kun yritin koodeja lukea ni kertoo ettei mitään vikakoodeja ole.
3.8 T&C Stow'n Go
ex 3.3 LE MS Design
ex 3.3 LE MS Design
#7
Tai mahdollisesti johdin / liitin vikaa.juss kirjoitti:21 - Lämmitetty happitunnistin - virtapiirin toimintahäiriö/virheellinen signaali/jännite alhainen/korkeaSitten tulee koodi 21, eli viittaa oxygen sensoriin mutta kertonee vain olevan laihalla tai rikkaalla. Ei varsinaisesti anturin viasta?
Eli anturi voi olla entinen.
#8
Niin tuossa mun pulkassa (ratuksessa, ite asias avo seppo) ei ole pakosarjassa lampaadaa vaan yksi ennen kattia ja toinen jälkeen.... Kysyin asiaa Autokeskuksesta ja siellä sanottiin että tuo tänne, testeri kyllä kertoo kumpi se on.
Pointti oli kuitenkin se että halpis lukija ei näyttänyt senkään vertaa kun keydance.
Pointti oli kuitenkin se että halpis lukija ei näyttänyt senkään vertaa kun keydance.
-
- CCoF-Addikti
- Viestit: 173
- Liittynyt: Ma Marras 24, 2014 3:47 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Town & Country
- Vuosimalli: 2005
- Iskutilavuus: 3.8
#9
pakosarjassa = ennen KAT-iaVuppe kirjoitti: ei ole pakosarjassa lampaadaa vaan yksi ennen kattia ja toinen jälkeen....
Tarkennusta eli siis v6 kone missä on 1 pakosarjan anturi ja näin ollen se on sen jälkeen kun pakosarjasta tulevat putket menevat yhteen
Ja vikakoodit on 21 ja sen mikä on KAT-in jälkeen on 72, ainakin Voyassa...
Viimeksi muokannut juss, Ke Helmi 25, 2015 4:08 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
3.8 T&C Stow'n Go
ex 3.3 LE MS Design
ex 3.3 LE MS Design
#10
Joo voi olla koodit noin mutta keydance antoi "yleiskoodin joka ei yksilöinyt vikakohdetta, ja tosiaan A.keskuksesta sanottiin että tuo tänne, niitten laitteilla näkyy kumpi on sökö.
Ja voi olla tosiaan eri koodit vojassa.
Jatkakaa.
Ja voi olla tosiaan eri koodit vojassa.
Jatkakaa.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa