Käsijarruvikaa

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
Razur
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 38
Liittynyt: La Kesä 06, 2015 1:45 pm
Merkki: Eurooppalaisia

#11

Viesti Kirjoittaja Razur »

Millainen tuo rakenne on '06 vuotisessa vojassa? Jotain oli emännän käytössä pettänyt, räsähdyksen saattelemana jäi poljin vaan pohjaan eikä palaudu kahvasta. Jarrut ei ole päällä, joten vaijeri jostain varmaankin joko katkennut tai karannut.
Razur
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 38
Liittynyt: La Kesä 06, 2015 1:45 pm
Merkki: Eurooppalaisia

#12

Viesti Kirjoittaja Razur »

Ehdin tuotakin vilkaisemaan. Etumainen vaijeri mennyt poikki. Onkohan millainen homma vaihtaa?
Mopadi
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#13

Viesti Kirjoittaja Mopadi »

Tais olla sukaletaulu ainakin tiellä eli pitää ruuvata irti? Ja osa kojetaulun alaosaa, vai miten se oli..
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
Razur
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 38
Liittynyt: La Kesä 06, 2015 1:45 pm
Merkki: Eurooppalaisia

#14

Viesti Kirjoittaja Razur »

Oli melko suolanen homma tehdä ekaa kertaa. Vaijeria ei löytynyt oikeata kuin marmoritiskiltä (stow & go). Mutta niin, etuvaijerin vaihto.
-Alamuoveja edestä pois
-Poljinpaketti irti, kokonaisuudessaan (2x 13mm pultti sekä 1x 13mm mutteri)
-Itse lyhensin tuota pulttia, missä mutteri oli paikoillaan. Muuten ei taittunut ulos paikoiltaan. Hieno kolo työstää, mutta onnistui lopulta.
-Paketti kun käsissä, saa sen rymppäyksen avattua, missä vaijeri on paikoillaan.
-Uutta vaijeria vain paikoilleen, ähinän ja tuhinan saattelemana. Kireetä on :)

Kannattaa tovi varata aikaa, kun alkaa tekeen. Toisella kerralla menis jo varmaan hieman nopeemmin, nyt tais ottaa kaikkinensa yli kolme tuntia.
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#15

Viesti Kirjoittaja masiina »

mä tein eilen tuon saman homman.yks sivumuovipois.vapautus kahva+piuha irti.tuossa pitkässä pultissa olis sellanen räikkä lenkki hyvä.etummainen pultti lähti pikkuräikällä,kun siinä riittävän ohkanen hylsy,mahtuu sen rautatelineen ohi.mä sain kammettua isolla ruuvarilla sen irti,vaijeri aiheuttaa sen että lingertää minne sattuu kun yrittää nostaa ylöspäin.takasin meni helposti.niin,mulla käppäri pitää mutta poljin menee pohjaan,mä en huomannut tuossa polkimessa mitään näkyvää vikaa,enkä oikein tajua vieläkään miten tuota saisi kireämmälle.mä laitoin auton pohjaan siihen kohtaan missä etuvaijeri yhdistyy takavaijereihin kaksi tiukkaa lisäjousta.jotenkin epäloogisesti,mutta nyt poljin on tiukka eikä sitä saa lattiaan.eli niin että jouset vetävät takavaijereita keulaanpäin,tarkoittaa sitä että palat vähän laahaavat,mutta juuri sopivasti.sitten kokeilin loogisesti,eli niin päin jousia että kiristää etuvaijeria auton takaosaa päin,jotta tulisi vastusta,silloin oli poljin täysin lurju.eli tuo toimii nyt mulla,jouset vetävät takavaijereita keulaanpäin.en tajua.....mutta jos katsurille riittää niin hyvä.mersuissa taitaa olla kunnon ongelmia tuon kanssa.niissä ilmeisesti on juurikin tuossa kohtaa jousi mihin mäkin laitoin.luin foorumeilta että kaikki oli uusittu perseestä keulaan,ja ei pidä....kaveri on sitten taas saanut omavassa vojagerissa käppärin pitämään paremmin kuin käyttöjarrun.katsastusmieskin oli muutaman kerran joutunut polkemaan ennenkuin uskoi lukemia taululla.
Minivanfan
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 159
Liittynyt: La Heinä 11, 2015 11:12 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Town&Country
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3.3

#16

Viesti Kirjoittaja Minivanfan »

Kannattaa muuten uittaa nuo vaijerit glykoolissa niin toimii myös pakkasilla.
Minivanfan
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 159
Liittynyt: La Heinä 11, 2015 11:12 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Town&Country
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3.3

#17

Viesti Kirjoittaja Minivanfan »

Kokeilin myös lisätä jouset käsijarruvaijeriin, missä vaijeri jakaantuu oikealle ja vasemmalle jarrulle ja toiminta muuttui täsmällisemmäksi. Vetää ns. Löysät pois. Jouset pitävät haaroituskappaleen suorassa, eivätkä päästä sitä menemään linkkuun, niin toiminta muuttuu jämptiksi.
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#18

Viesti Kirjoittaja masiina »

pikaista apua kaivataan.hylky tuli nyt sitten tuon polkimen takia.menee liian pohjaan,jarrutus voima alle 16%sallitusta.eli tuo mun elvytys polkimelle ei auttanut juurikaan,jouset kyllä aion jättää tuonne pohjaan,on paljon jämptimpi.mutta tosiaan,kun peräpäässä on kaikki kunnossa niin auttaa enään poljinpaketin vaihto?niinkuin aikasemmin kuvailin,ei siinä ulkoisesti näkynynyt mitään mitä voisi korjata tms.ja tosiaankin kirraa puoleenväliin,jolloin kuuluu naksaus ja poljin menee lattiaan.ei kait tässä muukaan auta?
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#19

Viesti Kirjoittaja masiina »

Razur kirjoitti:Oli melko suolanen homma tehdä ekaa kertaa. Vaijeria ei löytynyt oikeata kuin marmoritiskiltä (stow & go). Mutta niin, etuvaijerin vaihto.
-Alamuoveja edestä pois
-Poljinpaketti irti, kokonaisuudessaan (2x 13mm pultti sekä 1x 13mm mutteri)
-Itse lyhensin tuota pulttia, missä mutteri oli paikoillaan. Muuten ei taittunut ulos paikoiltaan. Hieno kolo työstää, mutta onnistui lopulta.
-Paketti kun käsissä, saa sen rymppäyksen avattua, missä vaijeri on paikoillaan.
-Uutta vaijeria vain paikoilleen, ähinän ja tuhinan saattelemana. Kireetä on :)

Kannattaa tovi varata aikaa, kun alkaa tekeen. Toisella kerralla menis jo varmaan hieman nopeemmin, nyt tais ottaa kaikkinensa yli kolme tuntia.

miten helvetissä tuo vaijeri lähtee polkimesta,siis se kuori osa.vaijerin pään sain irti.pitääkö sen kuoren ympärillä oleva holkki aukaista ympäriltä vai painaa koko paska siitä reiästä läpi?mulla lepäilee nyt tuo poljin systeemi kuskin lattialla kun en saa vaijeria (mustaa kuoriosaa)siitä polkimen rungosta irti.
juss
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 173
Liittynyt: Ma Marras 24, 2014 3:47 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Town & Country
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.8

#20

Viesti Kirjoittaja juss »

masiina kirjoitti: miten helvetissä tuo vaijeri lähtee polkimesta,siis se kuori osa. vai painaa koko paska siitä reiästä läpi?
Jep :)

Kuva
3.8 T&C Stow'n Go
ex 3.3 LE MS Design
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa