Vetokoukku, asennus

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
Pasti
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 83
Liittynyt: To Syys 25, 2014 7:40 am
Merkki: Mopar

#21

Viesti Kirjoittaja Pasti »

GMC Suburban 6.5TD -95
Chrysler Neon -00
Chrysler Voyager -06
Pasti
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 83
Liittynyt: To Syys 25, 2014 7:40 am
Merkki: Mopar

#22

Viesti Kirjoittaja Pasti »

Onko tietoa??? :shock:
GMC Suburban 6.5TD -95
Chrysler Neon -00
Chrysler Voyager -06
Mopadi
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#23

Viesti Kirjoittaja Mopadi »

Onkohan tämä kategoria muuttunut muutamassa vuodessa.. jotain EC94/20- hyväksynnästä luin tuolla eur-lexin sivuilla ja siellä oli jotain mainintaa että olisi muuttunut joskus 2013. Rameder niminen yritys kauppaa netissä bolt-on koukkua valmiilla sähkösarjalla ja sanoo että kuka tahansa saa asentaa :shock:

Koukkupajan sivuilla taasen lukee että heidän merkkikoukuissaan on E-hyväksyntä että sen takia ei tartte katsastaa asennuksen jälkeen, itse tietysti asentavat kalliilla rahalla. Aika hölmöä jos täällä suovostoliitossa noin vaan saa tommosen työn tehdä itse kyselemäti :D

Uudempaan 2008 Grandiin tuota suunnittelen. Ensin en meinannut laittaa että loota kestäis mutta pienempää jarrutonta kärryä tuollakin kai vetää, ja saisi emännän pyörän tarttiessa kyytiin taakse. Vaunun vetokin kyllä houkuttais myöhemmin mutta se lootan kesto kyllä mietityttää.
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
korgie
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 79
Liittynyt: To Touko 21, 2020 8:07 am

#24

Viesti Kirjoittaja korgie »

Mopadi kirjoitti: La Touko 23, 2020 11:18 pmUudempaan 2008 Grandiin tuota suunnittelen. Ensin en meinannut laittaa että loota kestäis mutta pienempää jarrutonta kärryä tuollakin kai vetää, ja saisi emännän pyörän tarttiessa kyytiin taakse. Vaunun vetokin kyllä houkuttais myöhemmin mutta se lootan kesto kyllä mietityttää.
Kyllä näin olen ymmärtänyt että koukut on jollainlailla tyyppihyväksyttyjä, joten niitä ei tarvitse muutoskatsastaa. Ja asennus ei ole luvanvaraista, joten periaatteessa kuka tahansa saa asentaa, kunhan asennus on oikein tehty ja koukku kyseiseen automalliin tarkoitettu/hyväksytty.

Sen jarruttoman kärryn kanssa kannattaa sitten muistaa, että jos autolle sallittu jarruton vetopaino on vaan 450 kiloa, niin siihen jarruttomaan kärryyn - varsinkaan kuomulliseen - ei saa paljoa kuormaa ottaa, koska kärry + kuorma saa painaa yhteensä vaan sen 450, vaikka kärry olisikin speksattu 750 kilon kokonaismassalle.

Ja kyllä monet automaateilla vetää isompiakin vaunuja, mutta järki täytyy pitää mukana silloin kun on mökki kiinni koukussa. Kyllä sen manuaalivaihteistonkin saa vaunun vedossa hajalle jos ei sitä käytä järkevästi.
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#25

Viesti Kirjoittaja turboapc »

kukaan itse viritellyt näihin koukkuihin sähköjä siten että sumuvalokin kärryssä toimii?
Oiskos ideoita miten kytkeä tuo takasumuvalo?

Nimimerkillä olihan tässä jokin juttu miks mun piti ostaa se johtosarja eikä yrittää säästää ja tehdä itse :)
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija