Grand Voyager/Town&Country ilmastoinnista?

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
JazzMar
Jäsen
Jäsen
Viestit: 22
Liittynyt: La Kesä 13, 2015 1:20 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Town&Country
Vuosimalli: 1996
Iskutilavuus: 3.8 v6
Varustetaso: LXI

#1

Viesti Kirjoittaja JazzMar »

Huomentapäivää..

Tuli hommattua uitto-vojakeri eli town&country ja eikös noi oo aikalailla yks yhteen grand voyagerin kanssa?

-96 ja 3,8l automaatti etuveto vekotin on tämä ja kaikenmoista pientä kivaa on laitettavana mutta ensimmäisenä ihmetystä aiheuttaa ilmastointi.

Eli eli..järjestelmässä pysyy liemet sisällä kun sitä tossa testailtiin korjaamolla mutta kompura ei mee päälle..napissa palaa valo kyllä mutta nopeella testikynällä tökkimisellä liittimelle ei nähtävästi tuu virtaa..siis jos se liitin siinä piuhasarjassa kompuran lähellä on edes oikee..sulake oli ehjä..

Kysymys kuuluukin että onko noissa joku kikka3 joka katkoo virtaa vai onko mulla jostain kenties piuha poikki?

Toivottavasti sais jotain selvyyttä mahd pian koska nahkapenkit on aika kylmät istua kesähelteillä :D eikä reilu 2kk ikänen jätkäkään oikein viihdy kyydissä kun lämpötila tuppaa nouseen aika reilusti...
Eihän se tartu jos heti pesee saippualla?
Tousta
Ylläpito
Ylläpito
Viestit: 208
Liittynyt: To Syys 25, 2014 12:25 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2005

#2

Viesti Kirjoittaja Tousta »

Tarkistitteko relettä? Yleensä magneettikytkintä ohjaa vielä erillinen rele pellin alla
2.4 L 2005 Sebring
JazzMar
Jäsen
Jäsen
Viestit: 22
Liittynyt: La Kesä 13, 2015 1:20 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Town&Country
Vuosimalli: 1996
Iskutilavuus: 3.8 v6
Varustetaso: LXI

#3

Viesti Kirjoittaja JazzMar »

Empäs oo muuten varma..räplättiin releitä kyllä samalla reissulla ku startti vittuili..se tokeni kyllä ku vaihto ehjän tilalle :D eikös siinä sulake/releboksin kannessa oo merkinnät mikä niistä releistä on ilmastoinnille?
Eihän se tartu jos heti pesee saippualla?
jak900
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 194
Liittynyt: Pe Loka 30, 2015 5:59 pm

#4

Viesti Kirjoittaja jak900 »

Autona 2002 3.3 manuaali ilmastoinilla. Ei kytkeydy ilmastointi päälle, napin valo kyllä syttyy. Mitkä paikat nyt ensimmäiseksi tarkastaa että pääsis vähällä könyämisellä ?
jak900
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 194
Liittynyt: Pe Loka 30, 2015 5:59 pm

#5

Viesti Kirjoittaja jak900 »

Jäi mainitsematta että aineet on ok.
juss
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 173
Liittynyt: Ma Marras 24, 2014 3:47 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Town & Country
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.8

#6

Viesti Kirjoittaja juss »

Pyöriikö kompura ?
3.8 T&C Stow'n Go
ex 3.3 LE MS Design
jak900
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 194
Liittynyt: Pe Loka 30, 2015 5:59 pm

#7

Viesti Kirjoittaja jak900 »

Ei pyöri. Eli magneetti kytkin ei kytkeydy, täytyy varmaankin tuolta kompuran päästä taaksepäin lähteä mittailemaan ja tutkimaan tilannetta. Saako tuon magneetti kytkimen testattua syöttämällä sille 12v ?
juss
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 173
Liittynyt: Ma Marras 24, 2014 3:47 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Town & Country
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.8

#8

Viesti Kirjoittaja juss »

Ei pyöri.
Entäs manuaalisesti ? Voi olla jumissa...
3.8 T&C Stow'n Go
ex 3.3 LE MS Design
Cirrus97
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 31
Liittynyt: To Syys 25, 2014 8:33 pm

#9

Viesti Kirjoittaja Cirrus97 »

Sama vika oli myös täällä manuaali ilmastoinnin kanssa. Jos kytkinlevyn väli on liian suuri niin magneetti ei jaksa vetää kytkinlevyä kiinni. Irroita kompuran kytkinlevy ja poista prikka akselin päästä tai levyn sisältä. Tämä auttoi mulla.
Mopadi
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#10

Viesti Kirjoittaja Mopadi »

Ei nyt varsinaista vikaa vielä mutta huomasin vojakkerin ilmastoinnin magneettikytkimestä tulevan jotain nestettä vaiko öljyä. Sellasen vanan jättää alamuoviin kun laittaa päälle jos ei oo hetkeen käytetty, hetken naksuttelun jälkeen ei tunnu näkyvän mitään. Ja kylmääkin tulee.

Aineet on vaihdettu autokäyttöön tarkoitetulla automaattisella laitteella kolme vuotta sitten öljyjen kera eli vaihtaa jo saa. Mietin vain että vuotaako kompura iteksiin vai onko ominaisuus? Vai mistä se öljy tulee kun en tietääkseni ole moottoriöljyäkään kaatanut sinneppäin eikä muualla märkää näkynyt..
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa