Öljymäärä tarkistetaan aina auton käydessä ja siten, että vaihteenvalitsimella käydään jokainen vaihde läpi ja jokaisen vaihteen kohdalla käytetään n. 15s.
Moottorien seisoessa tikusta saa selville vain öljyn värin tai jos tikku ei kastu lainkaan, niin silloin tiedetään, että vaihteisto "tyhjä".
Öljyn laatu tuskin on ongelman syy, eikä todennäköisesti myöskään tuo pitkä vaihtoväli.
Otitko suodattimen vanhan O-renkaan pois ja laitoit uuden?
Chrysler Voyager 3.3 Automaattivaihteisto häiriö
-
- Uusi jäsen
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ke Joulu 02, 2015 8:44 am
#12
Okei, elikkäs, siinä tapauksessa öljyn määrä on tällähetkellä liian vähän.
Mikäs se oikea määrä öljyä nyt sitten on? jos asteikkona on coldin alaraja ja hotin yläraja. Tarkastuksen teen 50km ajon jälkeen auton käydessä, siten että olen käyttänyt eri vaihteita jonkin aikaa ennen tarkistamista.
Niin, joo oli se entinen o-rengas siinä vanhassa paikallaan. Suodatinkin napsahti hyvin paikalleen vaihdossa, tosin unohdin kostuttaa sitä uudella öljyllä etukäteen...ainakin moottoriöljynsuodattimen täytän aina vaihdonyhteydessä.
Kärsiikö öljyä muutoin lisätä siinä samalla kun moottori käy? vai vaatiiko se sitten aina vähän ajoa, vai riittääkö, että lisää esim. puoli litraa ja sit käyttää ne vaihteet läpi ja tarkistaa?
Mikäs se oikea määrä öljyä nyt sitten on? jos asteikkona on coldin alaraja ja hotin yläraja. Tarkastuksen teen 50km ajon jälkeen auton käydessä, siten että olen käyttänyt eri vaihteita jonkin aikaa ennen tarkistamista.
Niin, joo oli se entinen o-rengas siinä vanhassa paikallaan. Suodatinkin napsahti hyvin paikalleen vaihdossa, tosin unohdin kostuttaa sitä uudella öljyllä etukäteen...ainakin moottoriöljynsuodattimen täytän aina vaihdonyhteydessä.
Kärsiikö öljyä muutoin lisätä siinä samalla kun moottori käy? vai vaatiiko se sitten aina vähän ajoa, vai riittääkö, että lisää esim. puoli litraa ja sit käyttää ne vaihteet läpi ja tarkistaa?
-
- Tietäjä
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ke Joulu 09, 2015 10:35 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Sebring
- Vuosimalli: 2004
- Iskutilavuus: 2.7 V6
- Varustetaso: LX
#13
Samanlaista vikaa oli omassa Stratuksessa. Kun esim. motarilta lähti pois ja antoi auton moottorijarruttaa rampilla, niin kun vauhti putosi noin kuuteenkymppiin auto nykäisi voimakkaasti ja heitti "limp modeen" eli pakkokakkosen päälle. Kun auton sammutti ja starttas uudelleen toimi taas normaalisti. Vaihtuuko sulla tuon nykäyksen jälkeen vaihteet taas normaalisti, vai vaatiiko uudelleenkäynnistyksen?
Öljyt oli omassa oikeat ja sitä oli riittävä määrä. Aluksi vikaa esiintyi vain satunnaisesti ja lopuksi siitä tuli jatkuva riesa, eikä autolla enää oikeastaan voinut ajaa kun oli vaan ykkönen ja kakkonen käytössä. Välillä vetokin tuntui katoavan täysin.
Öljyt oli omassa oikeat ja sitä oli riittävä määrä. Aluksi vikaa esiintyi vain satunnaisesti ja lopuksi siitä tuli jatkuva riesa, eikä autolla enää oikeastaan voinut ajaa kun oli vaan ykkönen ja kakkonen käytössä. Välillä vetokin tuntui katoavan täysin.
Chrysler Sebring 2.7 V6 LX autom. 2004
Honda CR-V 2.0 i-vtec autom. 2003
ex-Chrysler Stratus 2.5 V6 LX autom. 1996
Honda CR-V 2.0 i-vtec autom. 2003
ex-Chrysler Stratus 2.5 V6 LX autom. 1996
-
- Uusi jäsen
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ke Joulu 02, 2015 8:44 am
#14
Moro,
Kyllä ne muutoin ihan normaalisti pelaa. Ainoastaan se tökäys, kun tullaan kovemmasta vauhdista, lähinnä kun vaihteisto pudottaa neloselta kolmoselle, tai kolmoselta kakkoselle. Laitoin lisää öljyäkin, nyt on lämpimillä öljyillä siinä HOT puolessa välissä, kun kone käy.
Ei ole mennyt mitenkään safemode tilaat tai muutenkaan. Sehän se jännää onkin, että kuitenkin noin oireilee. Olisin varmaan käyttänytkin jo jossain piuhannokassa,mutta kun asustelee täällä korvessa (Kemissä), niin lähin huolto on ilmeisesti Oulun Wetteri, eikä sinne ole ollut asiaa. Olen omalla OBD2 lukijalla kattellut arvoja ja koodeja, mutta ei sieltä niillä mitään näy..kait...perussetit, lämpötilat ja kierrokset, kaasuläpän asennot yms. liekkö vaatii ihan oikean ohjelmiston ja laitteet.
Ei viitsisi alkaa uusia öljyä laittamaan, kun on kuitenkin noilla öljyillä pelannut aiemmin moitteitta.
Kyllä ne muutoin ihan normaalisti pelaa. Ainoastaan se tökäys, kun tullaan kovemmasta vauhdista, lähinnä kun vaihteisto pudottaa neloselta kolmoselle, tai kolmoselta kakkoselle. Laitoin lisää öljyäkin, nyt on lämpimillä öljyillä siinä HOT puolessa välissä, kun kone käy.
Ei ole mennyt mitenkään safemode tilaat tai muutenkaan. Sehän se jännää onkin, että kuitenkin noin oireilee. Olisin varmaan käyttänytkin jo jossain piuhannokassa,mutta kun asustelee täällä korvessa (Kemissä), niin lähin huolto on ilmeisesti Oulun Wetteri, eikä sinne ole ollut asiaa. Olen omalla OBD2 lukijalla kattellut arvoja ja koodeja, mutta ei sieltä niillä mitään näy..kait...perussetit, lämpötilat ja kierrokset, kaasuläpän asennot yms. liekkö vaatii ihan oikean ohjelmiston ja laitteet.
Ei viitsisi alkaa uusia öljyä laittamaan, kun on kuitenkin noilla öljyillä pelannut aiemmin moitteitta.
-
- Jäsen
- Viestit: 29
- Liittynyt: To Syys 25, 2014 7:50 am
- Merkki: Chrysler
- Malli: GranVoyager
- Vuosimalli: 2000
- Iskutilavuus: 3.3 V6
- Varustetaso: SE
#15
Aika pitkään ajat jos 50000km oot vaihteisto öljyillä jo ajanut. Itse vaihdan korkeintaan 30000km välein ja käytän ainoastaan Mopar ATF4+ tai motonetin MAG1 öljyä. Täällä maalla on tuota maantie ajoa suurimmaksi osaksi, kaupunki ajossa kannattaa puolittaa tuo öljynvaihto väli. Ok, väittäisin ettei sulla noi öljyt lämpene yhtään vielä50km ajon jälkeen, itse kun nyt pari viikkoa takaperin hain peräkärryllä 2*450kg heinä paalia 55km päästä niin öljyt oli juuri käden lämpöiset, siis silloin öljy pinta hiukan sen hot alapuolella. Kun teet niin että tuollaisen 50km lenkin jälkeenpysähdyt tasaiselle pihalle ja käytät vaihteen joka asennossa 20-30sek/asento ja pidät kierrokset kohtuullisina n 1500 r/ min voi tuo öljytaso olla puolessa välissä cold/ hot....... Väittäisin että, vääristä öljyistä johtuvaa vihdelaatikon kiukuttelua.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa