Grand Voyager tuli taloon, melkein kolme päivää toimi....

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
Mopadi
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#121

Viesti Kirjoittaja Mopadi »

Dieselissä valkoinen savu kuulemma viittais kansipahviin. En siis väitä näin, tarkoitan että kannattaa seurata jäähdytinnesteen ja öljyn määrää ajojen jälkeen sekä öljyn färiä. Näin olen tehnyt nyt tuon uudemman -08 Vojakkerin kanssa, jäähdytinnestettä oon joutunut nyt lisäämään pari kertaa kun laskee sen nuolen alle mikä paisarin kylkeen on laitettu (en kyllä ota mitään tolkkua missä kohtaa sen pitäis olla :D ), ajatellut silleen että ainakin syylärin yläpinnan tasolla olisi oltava mutten tiedä. Joskus omistin vanhemman -89 Nissan Kingcab 2.4 dieselin jossa neste ei pysynyt ollenkaan paisarissa (alukansi), mutta syylärin korkissa oli aina nestettä yläpintaan asti. Koskaan ei lämmöt kiehuneet tai muuta ylimääräistä. Kun ei tiedä miten ne nesteet pysyy näissä uudemmissa koneissa perk.. kun niissä ei ole sitä korkkiakaan syylärissä perk..

Öljyä on saanut myös lisätä, mutta kilometrejä on vielä niin vähän etten uskalla sanoa mitään. Turbo on aika öljyntaturassa että liekö jo sökö sekin..
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#122

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Kyllä sen hajusta tuntee milloin tulee palamatonta dieseliä läpi. Ja savu on silloin valkoista.
Toki vesikin saman värin tekee. Tästä ei nyt ole pelkoa. Lisäksi sitä jäähdytysnestettä silloin katoaa
ja mahdollisesti öljyn mittatikussa pinta nousee ja vettä tulee jopa pakoputkesta.
Mopadi
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#123

Viesti Kirjoittaja Mopadi »

Kyllä kyllä. Entä jos kun sitä palamatonta kerran tulee putkesta nii sillonhan tuo catti eli mikäs dpf:ä nykyään onkaan niin täyttyisi ja kai siitä koodi tulis?
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#124

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Oli egr-systeemistä jäänyt yksi putki irti siitä mikä lie musta jakaja moottorin päällä siinä pakonokan
päällä lähempänä nokka-akselin anturia, tässä mallissa ainakin.
Koodit pitkälti hoidettu sillä ilmeisesti, kerran vain katsonut eilen illalla kun on ollut tässä muutakin.
P1601 kyllä vielä tuli key dancella. Pitäisi kai viitata Chryslerissä laatikkoon. Epäilen johtuvan siitä, että moottoria
pyöritetty useamman kerran ilman laturia ja aina ei ole ehtinyt latautumaan piuhan päässä. Mihin lie muuhun vaikuttanut?

Pitäisi hommata uudet tiivisteet ruiskujen nokkiin, sen verran vuotavat. Ajattelin ostaa vasta kun kaikki on kunnossa jos tulee useamman kerran irroiteltua, niin kuin on tapahtunutkin. Kertakäyttöisiähän nuo ovat periaatteessa. Olisihan ne tietenkin voinut etukäteenkin hommata...
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#125

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

P1601 Fault Symptoms :
Check engine light comes on
Engine stalling or misfiring
Engine performance issues
Car not starting
If one of these reasons for P1601 code is occuring now you should check P1601 repair processes.
Now don't ask yourself; What should you do with P1601 code ?
The solution is here :
Jeep Grand+Cherokee P1601 Possible Solution :
The crankshaft sensor signals the fuel injection computer or the ignition control when the cylinders are firing. This causes the ignition coil to provide a spark and the injector to inject fuel into each cylinder at the right time.If either sensor isn't working correctly, the car will run rough and the engine will be less efficient. In later car models, the car's computer can usually keep the vehicle running, but the engine warning light on the dashboard goes on to warn the driver.

P1601 OBD-II Diagnostic Powertrain (P) Trouble Code Description
P1601 engine trouble code is about Crankshaft Position Sensor A Circuit Low Input.
Reason For P1601 Code
The reason of P1601 OBD-II Engine Trouble Code is Fuel Temperature Sensor B Circuit Range/Performance.
Parts or components should not be replaced with reference to only a P1601 DTC. The vehicle service manual should be consulted for more information on possible causes of the fault, along with required testing.

Main engine trouble code archive on Web.



Tiedä sitten mikä näistä pätee?!

Ja tosiaan; check engine ei ole palanut.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#126

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Chrysler Chrysler DTC P1601
Make:
Chrysler
Code:
P1601
Definition:
Internal Tcm Computer Error
Description:
The Transmission Control Module (TCM) has detected an internal failure.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#127

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Semmoista tietoa haluan tässä nyt jakaa niille jotka tarvitsevat jatkossa 2.8 CRD koneeseen uutta, pelkkää jakohihnaa,
että Motonetistä saa pelkkää hihnasarjaa rullineen, vesipumppuineen, mutta tilaavat kanta-asiakkaille erikseen hihnaakin. Hinta rapiat 80 €...!

Fixus pistää verkkosivujensa mukaan paremmaksi; 115 € !!! Yhdestä jakohihnasta !!!

Bilteman valikoimiin ei kuulu edes. Saattaisivatkohan tilata....?

Gates hihna netistä maailmalta 40 €.

Ei mulla muuta.
rane
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 46
Liittynyt: To Kesä 02, 2016 1:14 am
Merkki: Jeep
Malli: Grand Cherokee
Vuosimalli: 1995
Iskutilavuus: 4.0L
Varustetaso: Laredo

#128

Viesti Kirjoittaja rane »

Jos katsoisi hihnan mittojen mukaan, olisiko jossain muussa autossa samanlainen hihna....? :oops:
Mopadi
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#129

Viesti Kirjoittaja Mopadi »

Ainakin tuohon omaan uudempaan katellu suodattimia ja muita yleisosia ja antureita nii varaosanumeroilla tulee usein esim. pökötin ja fiatin ja rellun ja joskus mersunkin tietoja vastaan, tais olla ooppelinkin. Tuntuu että google löytää paljon tietoa just niillä varaosanumeroilla, kunhan on sama mikä autossa alunperin oli, että siis on ainakin osa joka sopii/toimii.
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#130

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Mulla taitaa egr jäähdytin hieman vuotaa. Eli paisuntasäiliössä aavistuksen poreilee kun antaa paikallaan kunnolla kaasua.
Vuoto ei voi olla paha kun nestettä ei tunnu katoavan. Ja kun öljyjen sekaan ei tule lisäystä niin ei kyllä kansipahvi vuoda ainakaan öljyihin.
Pitäisi tietenkin päästä pidempin ajosuoritteiden jälkeen pysäköimään kuivemmille ja puhtaille alustoille niin näkisi mahdolliset vuodot ulospäin. Näitä kuivia ja puhtaita alustoja on nyt ollut hieman harvassa. Mä olen kuitenkin jo kuukausia näitä seurannut, auto tosin oli pois ajosta sen kolme kuukautta. Nyt on kuitenkin tullut useita satoja kilometrejä ajettua.

Valkoinen savu voisi tästä tulla, mutta kun se haisee dieselille ja nestettä ei kuitenkaan häviä. Jäähdytysnesteen väri saattaa olla hieman muuta kuin kirkas juuri lisätty. Eli tulisiko hieman pakokaasua joukkoon? Olen nähnyt paljon pahemmankin värisiä jäähdytysnesteitä. Mähän nuo loppukesästä vaihdoin huuhtelemalla puhdistusaineen kanssa. Ihan 100% tyhjentyminen ei varmaan siltikään onnistunut tai kökköjä vielä irronnut värjäämään jostain, lämmittimen kennosta?

Käsittääkseni mikään muu ei paisuntasäiliöön painetta tee kuin kansipahvi ja egr jäähdyttimen vuoto.

Mitään en ole nyt kerennyt selvittelemään mistä ruiskusta tuo savutus tai koodit johtuu. Tehot tallella ja vaihtaa hyvin.
Kun aikaa on niin katson ruiskujen vuodot.

Tarkistin jokunen viikko sitten muuten vaan pa linjan ylipaineventtiilin sieltä railin päästä. Olikin muuten ainoa komponentti kampiakselin asentotunnistimen lisäksi jota en aukaissut käynnistysongelmien aikana (joka siis johtui kuolevasta startista). Tihkuttaa tipan noin 2-3 sekunnin välein joutokäynnillä. Käsittääkseni pitäisi pysyä täysin kiinni eikä tuntuisi olevan ihan tavallisimpia varaosia. Ebaysta on löytynyt, mutta sieltä en ole ikinä mitään tilannut. Muutoinkin tulee kai virallisesti vain jakotukin mukana $$$.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija