Grand Voyager tuli taloon, melkein kolme päivää toimi....

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 375
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#101

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Jösses! Johan mä olen foorumille rekisteröitynyt joulukuussa 2015!
Eli termostaatti on laitettu tammikuussa 2016 ja kolmatta talvea käytössä.

Nyt on semmoinen kutku myös että peli menisi ensimmäisellä katsastuksella läpi tänä vuonna. Jos olisi viime keväänä ollut aikaa katsoa sitä seisontajarrua niin olisi varmaan silloinkin mennyt. Olisi mulla ensimmäinen kerta tällä autolla. Kaikkea kyllä kerkeää vielä tapahtumaan...
Ihme ettei ole koiranluista pompannut. Vai saako tähän oikeasti kestäviä?
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 375
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#102

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Kallistuksenvakaajan puslat vaihdettu. Vaikutti kyllä yllättävän positiivisesti ominaisuuksiin, ja kolinat katosi. Ei tarvitse enää miettiä jousitusta.
Katsatus läpi puhtain paperein. Jarrut melkein täydelliset. Mitäänhän mä en niille ole vuoteen nyt tehnyt paitsi säätänyt hiemen seisontajarrua. Katsastajan eniten ajettu Voyageri mitä eteen sattunut. Ja hämmästyttävän ruosteeton myöskin. Näin kertoi.


Eilen vaihdoin öljyt moottoriin. Laatikon puolivaihto imemällä meni vähän pieleen kun pumppu alkoi työntää sisällä olleita edellisen puolivaihdon öljyä ulos männän varresta. Täytyy tutkia.

Laturi on alkanut pitämään sellaista huutoa että vaihtoon menee. Nopeasti vaihtoehtoja tutkittuani olen löytänyt hintahaarukalla 200-400€ vaihtoehtoja. Kallein USPartsista, heti hyllyssä. Fixus tarjoaa Lucasta n. 350€ hintaan ja netin syövereistä sitten eri myyjien enemmän tai vähemmän kunnostettuja, luultavasti pantillisia vaihtoehtoja.

Omko kukaan tilannut? Kokemuksia? Kovasti jotkut sitä mieltä että kunnostetuissa on riskinsä. Varmaan korostuvat halvimmissa. Joissakin mainitaan vaihdetut osat ja lista näyttäisi täydelliseltä. Ottaako riski 200-250€ laturin kanssa vai laittaisiko rahansa 100-150€ kalliimpaan vaihtoehtoon...?
Razur
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 38
Liittynyt: La Kesä 06, 2015 1:45 pm
Merkki: Eurooppalaisia

#103

Viesti Kirjoittaja Razur »

Itsellä korkkasi 2.8 laturista vapaakytkin, pyöri tyhjää molempiin suuntiin. Kyselin suomesta uutta vapaakyktintä, hintaa jäi enemmän kuin jollekkin tarvikelaturille ulkomailta. Sellaisen tilasin ensihätään ja hyvin sopi paikoilleen. Auto kuitenki lähti ja edellinen laturi + uusi vapaakytkin jäi hyllyyn odottelemaan. Tuosta paketista voin pantin hinnalla luopua, pitäisi olla ihan toimiva kunhan vain vaihtaa tuon vapaakytkimen (uusi mukana). Laita yv jos kiinnostaa.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 375
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#104

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Tuli jo haettua.

Adita täällä Helsingin Malmilla myy hilkun alle 300€ + panttimaksu sopivaa laturia (muutama vielä hyllyssä).
Nopeaa toimintaa mulla tällä kertaa.

Mitä lukenut niin nämä kunnostetut leviää aika nopeasti jos ovat levitäkseen. Vaan löytynekö edes muita? Eppäilen.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 375
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#105

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Uusi laturi antaa muutaman kymmenyksen alempia voltteja kuin vanha.
Eli kun vanha työnsi 14.1-14.4 säännöllisesti niin uusi ei juurikaan yli 14.1:ä.
Yleensä jää 13.7-13.9. ja seilaa ehkä kevyesti enemmän.

Tarkkailut tosin tehty tupakansytytin USB/volttinäyttö laitteella,
mutta joskus vertasin yleismittarin antamaan lukemaan ja 0.1v oli
heittoa latausjännitteessä kun mittasin mittarilla akulta. Mittarilla enemmän.

Ongelmaa tästä ei välttämättä tule mutta tuo AGM-akku mielellään ottaisi varsinkin alkuun sitä lähemmäs 15:ta.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 375
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#106

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

425 00km mittarissa, nyt kesällä on tullut ja tulee vielä kilometrejä.

Motonetin kallistuksenvakaajan puslat alkaneet ääntelemään vajaassa puolessa vuodessa. Tai siis väljät jo.
Piti saada nopeasti katsastusta varten. Taidan seuraavaksi tilata maailmalta silikoniset.
Takaluukun lukko lakkasi taas toimimasta painimesta. Toivottavasti taas vaan piuhakatkos.
Subbe99
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 94
Liittynyt: Pe Joulu 22, 2017 9:47 am
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#107

Viesti Kirjoittaja Subbe99 »

I.A.T kirjoitti: To Elo 15, 2019 9:20 am Takaluukun lukko lakkasi taas toimimasta painimesta. Toivottavasti taas vaan piuhakatkos.
Yleensä sinne sisään menee vettä ja ruostuu paskaksi.
Tilasin ittelle ebaystä moisen jollain naurettavalla hinnalla.
Vielä kun pääsis asentamaan.
https://www.ebay.com/itm/CHRYSLER-VOYAG ... 2749.l2649
Hinta oli huimat 26,60 eur kotiin kannettuna.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 375
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#108

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Korjaukseksi riitti toistaiseksi ruuvimeisselin näyttäminen ja päättäväinen ilme.
Katotaan kestääkö.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 375
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#109

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Ensi viikolla, ehkä, olisi tarkoitus alkaa nokkahihnan vaihtoon.
Nokka-akselien lukkotapit saapuivat.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 375
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#110

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Tämä nokkahihna on nyt sitten jo joku aikaa sitten vaihdettu omaan autoon. Suht v-mäinen homma ensikertaa tehdessä kun ihmettelee missä ne kaikki ulomman kannen pikku ruuvit lymyilevät, osahan on kiristysrullan alla piilossa ja osaa ei meinaa nähdä ja joku on melkein työkalujen ulottumattomissa. Ei mene lyhyt eikä pitkä hylsy räikän kanssa. Ja tuo pakopuolen lukituksen tulppa oli niin tärviöllä ettei siihen mikään avain istunut. Vaan eipä siellä ole paljon tilaakaan operoida. Pienet lukkopihdit, jotka täytyi laittaa sokkona sormikopelolla paikalleen eivät jaksaneet ja isommille ei ole tilaa.

No lopulta sitten päättelin että kun kampi ja imu on paikallaan niin tottakai se pakokin on ja en koskenut siihen sen jälkeen . Silti se liikkui kiristäessä imupuolen rullaa ja jouduin hakemaan hammas kerrallaan paikan. Kiristäessä on todella hankalaa kontrolloida molempien rullien tapahtumia. Tietenkin pyöritin moottoria käsin ja ensimmäisellä pyörityksellä otti sitten yhteen. Tällöinhän on vaikea sanoa kuinka paljon se ratas on hypännyt ja otin sitten löystettyäni hihnan hampaan kerrallaan vastapäivään, siis kiristystä vastaan. Korjauksen ja pyörityksen jälkeen kyllä käynnistyi, mutta kävi vähän karkeasti. Savutuskin oli runsasta. Sitten yksi hammas lisää ja kävi jo paremmin. Kuitenkin tuntui että voisi käydä vieläkin paremmin, oli kyllä vaikea sanoa kun auto oli ahtaassa tallissa ja äänet olivat mitä olivat. Sitten taas hampaan verran ja voi pojat, onko tämä diesel auto? Kyllä tuntui käynti pehmeältä.

Ja joka käsinpyörityksen päätteeksi katsoin endoskoopilla imunokan lukituskolon olevan oikeassa paikassa. Silloin tietää kampiakselinkin olevan ja pakonokka ei voi olla kaukana sekään. Montaa starttia ei muuten akku kestä kun laturi on pois paikaltaan, dieselpumppu vie niin paljon sähköä. Kerran ei sitten startannutkaan, ei edes pyörittänyt. Luulinkin jo jonkun menneen huolelliseti v.....ralleen. Hetken pähkäilyn jälkeen onneksi tein oikean analyysin, laitoin akun läpi lisävirtaa ja taas käynnistyi. Mutta olihan se jännittävä kaksiminuuttinen. Lisäksi kun ei ole laittanut sitä tulppaa paikalleen kannen kylkeen niin tulee ylimääräistä savutusta jonka lähde ei ole ihan heti selvä...
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa