Grand Voyager tuli taloon, melkein kolme päivää toimi....
-
- Tietäjä
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ke Joulu 09, 2015 10:35 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Sebring
- Vuosimalli: 2004
- Iskutilavuus: 2.7 V6
- Varustetaso: LX
#61
Onnistui ainakin mun entisessä Stratuksessa tuo kompuran ohittaminen lyhkäsemmällä hihnalla. Kompura hirtti kiinni minkä seurauksena hihna kuumeni ja katkesi, lähti muuten tosi paha haju siitä hihnasta kun se kärysi.
Chrysler Sebring 2.7 V6 LX autom. 2004
Honda CR-V 2.0 i-vtec autom. 2003
ex-Chrysler Stratus 2.5 V6 LX autom. 1996
Honda CR-V 2.0 i-vtec autom. 2003
ex-Chrysler Stratus 2.5 V6 LX autom. 1996
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 375
- Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 2.8 CRD
#62
Mulla haju taisi tulla enemmän raudasta kuin hihnasta. Eli savu oli enemmänkin pölyä.
Mä olen nyt itse asiassa ajanut tuolla rohisevalla kompressorilla jo 300+ kilometriä,
mutta en enää uskalla paljoa jatkaa. Nyt selvittelen lyhyemmän hihnan pituutta.
Helpointa tietenkin olisi leikata vanha poikki ja laittaa juoksemaan mittausta varten uutta reittiä,
mutta hakisin mieluiten uuden remmin ensin. Lienee kuitenkin hieman yli metrin kun varsinaisen pituus kai on n. 1425mm.
Mutta kun nämä on aina 2-3-cm kiinni että menee paikalleen.
Ja autohan on 2.8 CRD:llä.
Mä olen nyt itse asiassa ajanut tuolla rohisevalla kompressorilla jo 300+ kilometriä,
mutta en enää uskalla paljoa jatkaa. Nyt selvittelen lyhyemmän hihnan pituutta.
Helpointa tietenkin olisi leikata vanha poikki ja laittaa juoksemaan mittausta varten uutta reittiä,
mutta hakisin mieluiten uuden remmin ensin. Lienee kuitenkin hieman yli metrin kun varsinaisen pituus kai on n. 1425mm.
Mutta kun nämä on aina 2-3-cm kiinni että menee paikalleen.
Ja autohan on 2.8 CRD:llä.
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 375
- Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 2.8 CRD
#63
Väliraporttina kerron että mun 2.8 CRD:ssä lyhyempi hihna ei mene aivan suoraan paikalleen jos meinaa ohittaa ilmastoinnin kompressorin.
Laitoin 1305 milliä pitkän hihnan. 1290 ei riitä, kiristimessä loppuu liike. 1350mm on liian pitkä, reilusti. Jää semmoinen senttimetri rakoa laturin hihnapyörään
kun kiristimestä on oteettu kaikki liike pois. Alkuperäinen hihna lienee 1420mm.
Laturista alas juokseva, kampiakselin pyörälle alakautta menee hipoen kiristäjältä vastakkaiseen suuntaan laturille nousevaa. Eli jotain piti kehitellä.
Kaikki käyttölaitteethan pyörivät tässä myötäpäivään. Ei tuo kuumennut paikallaan koekäytössä, mutta ei siitä paperiakaan saannut välistä menemään.
Oikeassa käytössä en viitsi ottaa riskiä kun se on sitten aika nopeaa menoa jos jotain liikettä kiristimessä esiintyy tai muita lämpölaajentumia tai löystymisiä.
Oikeastaan ainoa mitä vakavasti tuli mieleen oli pelata laturin kanssa tilanteen parantamiseksi. Laitan kuvia myöhemmin.
En ole tutkinut saisiko maailmalta kompressorin kiinnikkeisiin laitettavan hukkapyörän jolloin voisi käyttää alkuperäistä remmiä.
Näitä ei varmaan juurikaan muuhun tarvitakaan kuin tuon kompressorin ohittamiseen. Tiedän että näitä on saatavana, muttta saako voyageriin...
Laitoin 1305 milliä pitkän hihnan. 1290 ei riitä, kiristimessä loppuu liike. 1350mm on liian pitkä, reilusti. Jää semmoinen senttimetri rakoa laturin hihnapyörään
kun kiristimestä on oteettu kaikki liike pois. Alkuperäinen hihna lienee 1420mm.
Laturista alas juokseva, kampiakselin pyörälle alakautta menee hipoen kiristäjältä vastakkaiseen suuntaan laturille nousevaa. Eli jotain piti kehitellä.
Kaikki käyttölaitteethan pyörivät tässä myötäpäivään. Ei tuo kuumennut paikallaan koekäytössä, mutta ei siitä paperiakaan saannut välistä menemään.
Oikeassa käytössä en viitsi ottaa riskiä kun se on sitten aika nopeaa menoa jos jotain liikettä kiristimessä esiintyy tai muita lämpölaajentumia tai löystymisiä.
Oikeastaan ainoa mitä vakavasti tuli mieleen oli pelata laturin kanssa tilanteen parantamiseksi. Laitan kuvia myöhemmin.
En ole tutkinut saisiko maailmalta kompressorin kiinnikkeisiin laitettavan hukkapyörän jolloin voisi käyttää alkuperäistä remmiä.
Näitä ei varmaan juurikaan muuhun tarvitakaan kuin tuon kompressorin ohittamiseen. Tiedän että näitä on saatavana, muttta saako voyageriin...
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 375
- Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 2.8 CRD
#64
Tässä kuva jossa lopputulos on pettymys. Tällä ei uskalla lähteä liikenteeseen.
Ratkaisu: laturi on kiinni kahdella pultilla, tehdään toisesta sarana ja nostetaan laturia takalaidastaan.
Laturin takimmaisen pultin tilalle laitettu U-rauta jossa kierteet mutterivarmistukselle.
Itse en vielä laittanut, katsotaan alkaako elämään. Puristus on aika hyvä ja etummainen pultti on kireällä.
Näillä mennään toistaiseksi.
Ratkaisu: laturi on kiinni kahdella pultilla, tehdään toisesta sarana ja nostetaan laturia takalaidastaan.
Laturin takimmaisen pultin tilalle laitettu U-rauta jossa kierteet mutterivarmistukselle.
Itse en vielä laittanut, katsotaan alkaako elämään. Puristus on aika hyvä ja etummainen pultti on kireällä.
Näillä mennään toistaiseksi.
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 375
- Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 2.8 CRD
#65
Olin siis juuri saanut takajarrut laitettua uusiksi kun koeajon lopussa pihaan kääntäessä alkoi sirinä ja savu.
Savu loppui ja ajoin 15 km kotiin kun taas parkkipaikalle kääntäessä alkoi kovempi kolina. Tällaista sieltä sitten löytyi seuraavana päivänä.
Seuraavana aamuna kolina oli hieman hiljaisempi ja ajoin 15km pajalle. Tämä löytyi irtotavarana, ihme ettei ollut jäänyt tien varteen. Ruuvi päästä poissa.
Savu loppui ja ajoin 15 km kotiin kun taas parkkipaikalle kääntäessä alkoi kovempi kolina. Tällaista sieltä sitten löytyi seuraavana päivänä.
Seuraavana aamuna kolina oli hieman hiljaisempi ja ajoin 15km pajalle. Tämä löytyi irtotavarana, ihme ettei ollut jäänyt tien varteen. Ruuvi päästä poissa.
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 375
- Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 2.8 CRD
#67
Tuossa auton alla ryömiessä ja eri komponenttien kuntoa tutkiessa otin kuvan turbosta:
Mikä on asiantuntijoiden mielipide? Onko vuoto paha? Normaali kosteutta? Vaikuttaa perkeleelliseltä työltä irrottaa...
Tuo kompressori olikin sitten tehdaskunnostettu. Kannattaakohan siihen tilata uutta magnettikytkintä ja laakeria?
Vastaavia saisi ilmeisesti reiluun 200€ hintaan maailmalta. Säästyisinkö systeemin huuhtelulta ja muiden komponenttien uusimiselta jos systeemi vain on tiivis?
Mitähän nuo väripisteet tarkoittavat?
Mikä on asiantuntijoiden mielipide? Onko vuoto paha? Normaali kosteutta? Vaikuttaa perkeleelliseltä työltä irrottaa...
Tuo kompressori olikin sitten tehdaskunnostettu. Kannattaakohan siihen tilata uutta magnettikytkintä ja laakeria?
Vastaavia saisi ilmeisesti reiluun 200€ hintaan maailmalta. Säästyisinkö systeemin huuhtelulta ja muiden komponenttien uusimiselta jos systeemi vain on tiivis?
Mitähän nuo väripisteet tarkoittavat?
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 375
- Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 2.8 CRD
#68
Tuli tänään aukaistua keskikonsoli ja mittaristo, polttimoiden uusimista varten.
Mittaritaulussa ei ollut polttimon polttimoa paikallaan, vain digitaaliset matka- ja infonäyttö ja ne muutamat ledit ovat siis antaneet hehkua!
Eli ei mitenkään kovin kirkkaasti ole kierros- ja nopeusmittarit loistaneet. Mulla ei sitten tietenkään ollut mallikappaletta ottaa kaupoille,
mutta Motonetin B8,4D VDO-POLTTIMOPARI 12V 1,2W 43-2638 istui hyvin. Harkitsin mallin B10D 1-POLTTIMOPARI 12V/5W HALOGEN
43-2641 ostamista, mutta niitä ei ollut hyllyssä kuin kolme pakettia = kuusi kpl kun tarve on kahdeksan.
Oli semmoinen epäilys noista 1,2 wattisista ja ei ne nyt mitenkään kirkaasti valaisekaan, tai sitten ovat pimeänä. Asiaa vaikea tarkistaa kun liitäntäjohto mittariston takana on todella lyhyt, taakse ei näe. No ehkä se nyt vähän paremmin näyttää. Tekisi mieli testata kolme tai viisi wattisilla...
Sinänsähän tuo kanta on joustava fyysisesti, kunhan on tarpeaksi kapea läpi menevä osa polttimon puolella ja ottaa virran mittariston takaa ja pysyy paikallaan. Luulen ettei tuo ostamani ole edes 100% oikea. Tai sitten on. Paitsi ettei se säädön kirkkainkaan asento silmiin satu.
Tuo keskikonsoli sitten taas oli helppo homma, paitsi onhan siinä enemmän purkamista, mutta kun on tarjolla vain kirkkaita polttimoita ja en alkanut niitä sinisiä kortsuja vanhoista irroittelemaan niin nyt on sitten vähän keltaisempi hehku puhaltimen valinnoiden ympäristössä. Värillisiä muovikannattomia löytyy, mutta katselin ettei lanka riitä kierrellä vanhojen nastojen ympäri JA ennen kaikkea lasikanta on ehkä hieman liian pitkä.
Ja sitten taas se ylin nappulajono, hätävilkku ja takalasin pyyhkimien ja pesimen valaistus onkin kolvattu kiinni niin jäi uusimatta. Mulla on kokonaan pimeänä tuo osasto, paitsi merkkiledit toimii.
Mittaritaulussa ei ollut polttimon polttimoa paikallaan, vain digitaaliset matka- ja infonäyttö ja ne muutamat ledit ovat siis antaneet hehkua!
Eli ei mitenkään kovin kirkkaasti ole kierros- ja nopeusmittarit loistaneet. Mulla ei sitten tietenkään ollut mallikappaletta ottaa kaupoille,
mutta Motonetin B8,4D VDO-POLTTIMOPARI 12V 1,2W 43-2638 istui hyvin. Harkitsin mallin B10D 1-POLTTIMOPARI 12V/5W HALOGEN
43-2641 ostamista, mutta niitä ei ollut hyllyssä kuin kolme pakettia = kuusi kpl kun tarve on kahdeksan.
Oli semmoinen epäilys noista 1,2 wattisista ja ei ne nyt mitenkään kirkaasti valaisekaan, tai sitten ovat pimeänä. Asiaa vaikea tarkistaa kun liitäntäjohto mittariston takana on todella lyhyt, taakse ei näe. No ehkä se nyt vähän paremmin näyttää. Tekisi mieli testata kolme tai viisi wattisilla...
Sinänsähän tuo kanta on joustava fyysisesti, kunhan on tarpeaksi kapea läpi menevä osa polttimon puolella ja ottaa virran mittariston takaa ja pysyy paikallaan. Luulen ettei tuo ostamani ole edes 100% oikea. Tai sitten on. Paitsi ettei se säädön kirkkainkaan asento silmiin satu.
Tuo keskikonsoli sitten taas oli helppo homma, paitsi onhan siinä enemmän purkamista, mutta kun on tarjolla vain kirkkaita polttimoita ja en alkanut niitä sinisiä kortsuja vanhoista irroittelemaan niin nyt on sitten vähän keltaisempi hehku puhaltimen valinnoiden ympäristössä. Värillisiä muovikannattomia löytyy, mutta katselin ettei lanka riitä kierrellä vanhojen nastojen ympäri JA ennen kaikkea lasikanta on ehkä hieman liian pitkä.
Ja sitten taas se ylin nappulajono, hätävilkku ja takalasin pyyhkimien ja pesimen valaistus onkin kolvattu kiinni niin jäi uusimatta. Mulla on kokonaan pimeänä tuo osasto, paitsi merkkiledit toimii.
-
- CCoF-Addikti
- Viestit: 173
- Liittynyt: Ma Marras 24, 2014 3:47 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Town & Country
- Vuosimalli: 2005
- Iskutilavuus: 3.8
#69
mittaristo - PC74 (1.4W)
Eli pitkä, siis syvälle uppoava polttimo. Meneeko motonetin 43-2638 näin syvälle ?
Keskikonsoli:
http://chryslerclubfinland.com/viewtopi ... 32ac#p2519
Eli pitkä, siis syvälle uppoava polttimo. Meneeko motonetin 43-2638 näin syvälle ?
Noi polttaa mittariston muovit...Tekisi mieli testata kolme tai viisi wattisilla...
Keskikonsoli:
http://chryslerclubfinland.com/viewtopi ... 32ac#p2519
3.8 T&C Stow'n Go
ex 3.3 LE MS Design
ex 3.3 LE MS Design
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 375
- Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 2.8 CRD
#70
Kylläpäs nyt muistinkin väärin: otin mittaristoon B8,5D/BAX10D-POLTTIMOPARI 12V/2W 43-2600 eli 2w vihreäkantaisia.
Pitkään siinä hyllyllä pyörin ja spekuloin.
Pitkään siinä hyllyllä pyörin ja spekuloin.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa