Hitsaus
#1
Ei mennyt -99 Grand Voyager katsastuksesta läpi, liikaa ruostetta pohjassa takavasemmalla, tunkinnostokohdassa. Hitsari alkoi keriä huonoa peltiä pois ja löysi kotelosta uretaania, ja homma loppui siihen. Kuulemma olisi isompi remontti (koko helma auki ja uretaani pois) ennen kuin uskaltaa hitsata, ja muuta korjaustapaa ei ole kuin hitsaaminen. Vinkkasi kuitenkin että jollakulla kauemmin korihommia tehneellä voisi olla joku kikka kakkonen tähän tilanteeseen.
Ajattelin kysäistä täältä olisiko vinkkejä vai lasketaanko eläkkeelle. Muuten on kyllä hyväkuntoinen ikäisekseen, sääli olisi luopua.
Ajattelin kysäistä täältä olisiko vinkkejä vai lasketaanko eläkkeelle. Muuten on kyllä hyväkuntoinen ikäisekseen, sääli olisi luopua.
-
- CCoF-Addikti
- Viestit: 159
- Liittynyt: La Heinä 11, 2015 11:12 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Town&Country
- Vuosimalli: 2003
- Iskutilavuus: 3.3
#2
Nyt ei ole muuta vaihtoehtoa kuin hitsata, kun katsuri on sen todennut. Tosin on eräs konsti, mitä kokeiltiin Vito-Mersuun, kun oli mennyt kanssa ihan mahdottomaksi. Liimattiin metalliliimalla paikka.
-
- Tietäjä
- Viestit: 66
- Liittynyt: La Maalis 07, 2015 8:17 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 3.3
#4
Omasta edellisestä Voikusta avasin helmaa molemmin puolin metrin verran, kaavin kaikki urtsut pois, joihin yletyin, ja hitsailin uudet paikat kiinni. P*ska homma, mutta tulipa tehtyä.
Tuossahan on hyvät mahdollisuudet polttaa koko auto(ja talli), kun urtsa kytee jossain kotelossa näkymättömissä.
Tuossahan on hyvät mahdollisuudet polttaa koko auto(ja talli), kun urtsa kytee jossain kotelossa näkymättömissä.
Grand Voyager RG 3.3 2006 Rhd (ex. Grand Voyager RG 2001, Grand Voyager GS 3.8 AWD, Voyager ES 3.3 AWD, Sebring 2.7)
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
-
- CCoF-Pro
- Viestit: 83
- Liittynyt: Ti Elo 04, 2015 8:38 pm
- Merkki: chrysler
- Malli: town country
- Vuosimalli: 2002
- Iskutilavuus: 3.8
- Varustetaso: ex
#5
mulla kanssa uretaania helmat täynnä on vissiin ääni eristeenä siellä.
sumute pullolla suihkin ekaks vettä sinne ja hitsasin reiän umpeen
sumute pullolla suihkin ekaks vettä sinne ja hitsasin reiän umpeen
2002 town country 3.8
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 248
- Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2008
- Iskutilavuus: 2.8 I4
- Varustetaso: Limited
#6
GV -99
Aattelin että tää on harvinaista mutta kas, on sitä muillakin.. aloin vanhaa katsastuskuntoon saattamaan niin löyty kynnyskotelojen takapäästä hapanta. Ja tottakai: uretaania! Onkohan ne lisätty jälkeenpäin vai eikai kuitenkaan kyse oo tehtaan ajatuksesta?
Onneksi vain siellä täällä ettei koko kotelo ole täynnä mutta nyt joutuu sitten puoli päivää kuluttaa ensin että saa palavan aineen pois ennenku voi hitsata uutta paikkaa.
Koetin koputella kynnystä ja näyttäis että vain takaosa on puhki, liekö liukuoven alareunan reiästä päässyt sisälle vesi muttei ulos. Keskellä on myös uretaania mutta siinä kohtaa on (vielä) pelti ehjä.
Aattelin että tää on harvinaista mutta kas, on sitä muillakin.. aloin vanhaa katsastuskuntoon saattamaan niin löyty kynnyskotelojen takapäästä hapanta. Ja tottakai: uretaania! Onkohan ne lisätty jälkeenpäin vai eikai kuitenkaan kyse oo tehtaan ajatuksesta?
Onneksi vain siellä täällä ettei koko kotelo ole täynnä mutta nyt joutuu sitten puoli päivää kuluttaa ensin että saa palavan aineen pois ennenku voi hitsata uutta paikkaa.
Koetin koputella kynnystä ja näyttäis että vain takaosa on puhki, liekö liukuoven alareunan reiästä päässyt sisälle vesi muttei ulos. Keskellä on myös uretaania mutta siinä kohtaa on (vielä) pelti ehjä.
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
#7
On ihan tehtaalta asti urtsut siellä.sen takia hiljaisia autoja. Itse vaihdoin neloskoppaseen takakaaret ja oli vahti sisällä paineilman kanssa ja sisusta purettuna. Ja paras tapa rälläkällä tarpeeksi peltiä pois ja tekee samalla pidemmältä matkalta uutta ja samalla tulee tilaa poistaa urtsut
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 248
- Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2008
- Iskutilavuus: 2.8 I4
- Varustetaso: Limited
#8
No ompa taas.. Jeeppiin korjasin muutama vuosi sitten takakaaren reikää ja sieltäkin löyty sitä ainetta, tosin ilmeisesti ei niinkään tehtaan jäljiltä, sen verran huonosti oli reikä paikattu.
Tuo ison paikan laitto on sikäli hankalaa kun takana on useampi pelti näemmä, ja siellä täällä pistehitsillä kiinni. Oudointa kyllä on kun oikealla puolella on yksi poikkisauma kynnyksessä ja vasemmalla kolme..
Mutta eiköpä tuon nyt saa, bilteman pokkauskoneella saan saumaan tavaraa taakse ettei hitsit pala jatkuvasti läpi. Mutta tämän ikäisten hinnat on jo sen verran alhaalla näemmä että seuraava kohde tuolle autolle taitaa olla sulatto. Vaikka kone kyllä toimiikin ku sveitsiläinen kello, mutta kauanko sekään.
Tuo ison paikan laitto on sikäli hankalaa kun takana on useampi pelti näemmä, ja siellä täällä pistehitsillä kiinni. Oudointa kyllä on kun oikealla puolella on yksi poikkisauma kynnyksessä ja vasemmalla kolme..
Mutta eiköpä tuon nyt saa, bilteman pokkauskoneella saan saumaan tavaraa taakse ettei hitsit pala jatkuvasti läpi. Mutta tämän ikäisten hinnat on jo sen verran alhaalla näemmä että seuraava kohde tuolle autolle taitaa olla sulatto. Vaikka kone kyllä toimiikin ku sveitsiläinen kello, mutta kauanko sekään.
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 375
- Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 2.8 CRD
#9
Taitaa olla sitä uretaania vielä V korisissakin? Ainakin IV:t on sillä laitettu. Paska homma pitkän päälle joo. Jos meinaa autoa vielä pitää niin auki vaan niin pitkälti kuin sielu ja kukkaro kestää ja kaikki uretaanit (tai mitä lienee) pois mitä saa kaiveltua. Kohta kukkii muualta kuitenkin. Ei noi helmat kaarien kulmineen tekemättömiä paikkauksia osaavalle ole.
Joskushan ollut semmoista melkein pesusientä pari senttiä äänieristeenä autojen varsinaisten lattiamattojenkin alla. Siinä ei paljoa Hesariniput talvella lattialla ole vääjäämätöntä siirtäneet.
Joskushan ollut semmoista melkein pesusientä pari senttiä äänieristeenä autojen varsinaisten lattiamattojenkin alla. Siinä ei paljoa Hesariniput talvella lattialla ole vääjäämätöntä siirtäneet.
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 248
- Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2008
- Iskutilavuus: 2.8 I4
- Varustetaso: Limited
#10
Se onkin mukava kuulla että uudessakin olisi sitä uretaania. Täytyy ottaa se työn alle ruostesuojaukseen ettei tartte sitä heti alata hitsailemaan. Sisäpuolelta tuo vanhakin alkoi ruostumaan, lisäksi vesi ei ollut päässyt ulos alareunasta. No onhan tuolla jo toki ikää..
Kuinkahan tuossa uudessa ne kynnyksen helmamuovit on kiinni? En oo ehtinyt tutkia tuota uutta juurikaan vielä altapäin.
Kuinkahan tuossa uudessa ne kynnyksen helmamuovit on kiinni? En oo ehtinyt tutkia tuota uutta juurikaan vielä altapäin.
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija