Hitsaus

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
harri
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2016 12:57 pm

#1

Viesti Kirjoittaja harri »

Ei mennyt -99 Grand Voyager katsastuksesta läpi, liikaa ruostetta pohjassa takavasemmalla, tunkinnostokohdassa. Hitsari alkoi keriä huonoa peltiä pois ja löysi kotelosta uretaania, ja homma loppui siihen. Kuulemma olisi isompi remontti (koko helma auki ja uretaani pois) ennen kuin uskaltaa hitsata, ja muuta korjaustapaa ei ole kuin hitsaaminen. Vinkkasi kuitenkin että jollakulla kauemmin korihommia tehneellä voisi olla joku kikka kakkonen tähän tilanteeseen.

Ajattelin kysäistä täältä olisiko vinkkejä vai lasketaanko eläkkeelle. Muuten on kyllä hyväkuntoinen ikäisekseen, sääli olisi luopua.
Minivanfan
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 159
Liittynyt: La Heinä 11, 2015 11:12 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Town&Country
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3.3

#2

Viesti Kirjoittaja Minivanfan »

Nyt ei ole muuta vaihtoehtoa kuin hitsata, kun katsuri on sen todennut. Tosin on eräs konsti, mitä kokeiltiin Vito-Mersuun, kun oli mennyt kanssa ihan mahdottomaksi. Liimattiin metalliliimalla paikka.
Dewlin
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 31
Liittynyt: Su Elo 02, 2015 9:25 am

#3

Viesti Kirjoittaja Dewlin »

Uretaania auton pelintakana.... :evil: Hirttää sellaset pitäis. Jos paikan laittaa niin uusi on pian muualla missä uretaania.
Grand Voyager 3.3LE 1996
Ali Koo
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 66
Liittynyt: La Maalis 07, 2015 8:17 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 3.3

#4

Viesti Kirjoittaja Ali Koo »

Omasta edellisestä Voikusta avasin helmaa molemmin puolin metrin verran, kaavin kaikki urtsut pois, joihin yletyin, ja hitsailin uudet paikat kiinni. P*ska homma, mutta tulipa tehtyä.

Tuossahan on hyvät mahdollisuudet polttaa koko auto(ja talli), kun urtsa kytee jossain kotelossa näkymättömissä.
Grand Voyager RG 3.3 2006 Rhd (ex. Grand Voyager RG 2001, Grand Voyager GS 3.8 AWD, Voyager ES 3.3 AWD, Sebring 2.7)
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
samil696
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 83
Liittynyt: Ti Elo 04, 2015 8:38 pm
Merkki: chrysler
Malli: town country
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.8
Varustetaso: ex

#5

Viesti Kirjoittaja samil696 »

mulla kanssa uretaania helmat täynnä on vissiin ääni eristeenä siellä.
sumute pullolla suihkin ekaks vettä sinne ja hitsasin reiän umpeen
2002 town country 3.8
Mopadi
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#6

Viesti Kirjoittaja Mopadi »

GV -99

Aattelin että tää on harvinaista mutta kas, on sitä muillakin.. aloin vanhaa katsastuskuntoon saattamaan niin löyty kynnyskotelojen takapäästä hapanta. Ja tottakai: uretaania! Onkohan ne lisätty jälkeenpäin vai eikai kuitenkaan kyse oo tehtaan ajatuksesta?
Onneksi vain siellä täällä ettei koko kotelo ole täynnä mutta nyt joutuu sitten puoli päivää kuluttaa ensin että saa palavan aineen pois ennenku voi hitsata uutta paikkaa.

Koetin koputella kynnystä ja näyttäis että vain takaosa on puhki, liekö liukuoven alareunan reiästä päässyt sisälle vesi muttei ulos. Keskellä on myös uretaania mutta siinä kohtaa on (vielä) pelti ehjä.
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
hevy84
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 130
Liittynyt: Ke Helmi 08, 2017 1:14 pm

#7

Viesti Kirjoittaja hevy84 »

On ihan tehtaalta asti urtsut siellä.sen takia hiljaisia autoja. Itse vaihdoin neloskoppaseen takakaaret ja oli vahti sisällä paineilman kanssa ja sisusta purettuna. Ja paras tapa rälläkällä tarpeeksi peltiä pois ja tekee samalla pidemmältä matkalta uutta ja samalla tulee tilaa poistaa urtsut
Mopadi
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#8

Viesti Kirjoittaja Mopadi »

No ompa taas.. Jeeppiin korjasin muutama vuosi sitten takakaaren reikää ja sieltäkin löyty sitä ainetta, tosin ilmeisesti ei niinkään tehtaan jäljiltä, sen verran huonosti oli reikä paikattu.

Tuo ison paikan laitto on sikäli hankalaa kun takana on useampi pelti näemmä, ja siellä täällä pistehitsillä kiinni. Oudointa kyllä on kun oikealla puolella on yksi poikkisauma kynnyksessä ja vasemmalla kolme..

Mutta eiköpä tuon nyt saa, bilteman pokkauskoneella saan saumaan tavaraa taakse ettei hitsit pala jatkuvasti läpi. Mutta tämän ikäisten hinnat on jo sen verran alhaalla näemmä että seuraava kohde tuolle autolle taitaa olla sulatto. Vaikka kone kyllä toimiikin ku sveitsiläinen kello, mutta kauanko sekään.
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 375
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#9

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Taitaa olla sitä uretaania vielä V korisissakin? Ainakin IV:t on sillä laitettu. Paska homma pitkän päälle joo. Jos meinaa autoa vielä pitää niin auki vaan niin pitkälti kuin sielu ja kukkaro kestää ja kaikki uretaanit (tai mitä lienee) pois mitä saa kaiveltua. Kohta kukkii muualta kuitenkin. Ei noi helmat kaarien kulmineen tekemättömiä paikkauksia osaavalle ole.

Joskushan ollut semmoista melkein pesusientä pari senttiä äänieristeenä autojen varsinaisten lattiamattojenkin alla. Siinä ei paljoa Hesariniput talvella lattialla ole vääjäämätöntä siirtäneet.
Mopadi
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#10

Viesti Kirjoittaja Mopadi »

Se onkin mukava kuulla että uudessakin olisi sitä uretaania. Täytyy ottaa se työn alle ruostesuojaukseen ettei tartte sitä heti alata hitsailemaan. Sisäpuolelta tuo vanhakin alkoi ruostumaan, lisäksi vesi ei ollut päässyt ulos alareunasta. No onhan tuolla jo toki ikää..

Kuinkahan tuossa uudessa ne kynnyksen helmamuovit on kiinni? En oo ehtinyt tutkia tuota uutta juurikaan vielä altapäin.
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija