2.4 Voyager käy todella huonosti

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
raksleri2015
Jäsen
Jäsen
Viestit: 15
Liittynyt: Su Tammi 04, 2015 3:30 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2000
Iskutilavuus: 3.3 & 2.4

#1

Viesti Kirjoittaja raksleri2015 »

Juu eli -00 2.4 voyager käy todella huonosti. Kierroksia ei saa nostettua yli 1000rpm ja sammuu heti kun kaasun laskee.. Nokka akselin anturin liittimen irroittamisella on joku vaikutus koska ilman sitä toimii vähän paremmin. Nyt on vaihdettu puola,tulpat,nokka ja kampuran anturit. Mistä lähtis seuraavaks vikaa etsimään? Mitään vikakoodeja ei anna
jak900
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 194
Liittynyt: Pe Loka 30, 2015 5:59 pm

#2

Viesti Kirjoittaja jak900 »

2.4 konetta en tunne mutta 3.3 koneessa samoja oireita ilman vikakoodeja, ( eli ei siis anturi vikaa ) kaasuläppäkotelon puhdistuksella korjaantui.
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#3

Viesti Kirjoittaja masiina »

bensanpaine kannattaa mitata,helppoa jakoputken venttiilistä.saa eliminoitua mahdollisen bensapumppuvian.
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#4

Viesti Kirjoittaja turboapc »

miten alkoi oireilemaan?

Tuliko vika yhtäkkiä autolla ajaessa?
Vai paheniko pikkuhiljaa?

vai onko tullut esim seisonnan aikana?

Oireileeko kylmänä ja lämpimänä samalla lailla?

Onko tehty mitään muuta ennen mainittujen osien vaihtoa?
Vaihdettiinko osat koska pyrittiin korjaamaan vikaa vai huoltotoimenpiteenä?
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
raksleri2015
Jäsen
Jäsen
Viestit: 15
Liittynyt: Su Tammi 04, 2015 3:30 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2000
Iskutilavuus: 3.3 & 2.4

#5

Viesti Kirjoittaja raksleri2015 »

Täysin varmaa ei ole miten vika on tullut koska ostin auton viallisena mutta epäilen että on varmasti oireillut jonkun aikaa enne ku on hyytynyt kokonaan. Edellinen omistaja kuitenki sanoi että on ajamalla siihen parkkiin saatu mistä itse hinasin sen pois. Lämpimäksi konetta ei saa koska noin 20s on pisin aika mitä koneen saa pysymään käynnissä väkisin. Ja on vaihdettu osat vian selvittämisen vuoksi. Ainoa millä tosiaan on ollut vaikutusta niin nokan anturilla, ostaessa ei edes lupaillut käyntiin ja vaihdoin purkuautosta anturin niin nyt käy vähän mutta huonosti ja kun irrottaa anturin liittimen niin ottaa jopa kierroksia rajattomasti mutta käy silti huonosti. Taidan vielä tilata uuden varmasti toimivan nokan anturin varalta ja koittaa sillä. Ai niin ja myös öljyvalo jää palamaan eli todennäkösesti sillä on ajettu jonkuverran valosta huolimatta.
Viimeksi muokannut raksleri2015, Su Kesä 05, 2016 8:54 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#6

Viesti Kirjoittaja turboapc »

Ootko kurkannut koneen ajoitusta ja hammashihnan kuntoa?
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
jak900
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 194
Liittynyt: Pe Loka 30, 2015 5:59 pm

#7

Viesti Kirjoittaja jak900 »

Jos se ei anna vikakoodeja niin älä tuhlaa rahoja antureihin, niissä vika ei ole. Palaako moottorin häiriövalo kun käy sen mitä käy ? Tuo öljynpaineen valo huolestuttaa, puristukset normaalit?
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#8

Viesti Kirjoittaja turboapc »

-Puristukset
-oikea polttoaine ilma seos suhde
-Kipinä oikeaan aikaan
-moottorin ajoitus kohdallaan


En tiedä aloittajan taitotasoa tai mitä on jo mahdollisesti tehty mutta lähtisin ensimmäisenä mittaamaan puristukset. (mittarit joilla harrastaja pärjää eivät nykyään paljon maksa)

jos puristukset kunnossa niin seuraavaksi katsoisin tuleeko kipinää ja oikeaan aikaan.

jos kipinä tulee niin tuleeko polttoainetta ja oikealla paineella oikeaan aikaan, sekä aukeavatko suuttimet oikein

jos nämäkin kunnossa niin entäs moottorin ajoitus mitä kyselin aikaisemmin, Tuli vain mieleen että jos hammashihna huoltoa laiminlyöty ja jako pielessä jos hihnasta puuttuu hampaita. :D

Tai sitten kone käynyt jostakin syystä jumissa kun se öljynpaineen valokin palaa ja yläkerta esim käynyt jumissa jolloin ajoitus taas pielessä..
Viimeksi muokannut turboapc, Su Kesä 05, 2016 10:54 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#9

Viesti Kirjoittaja masiina »

jak900 kirjoitti:Jos se ei anna vikakoodeja niin älä tuhlaa rahoja antureihin, niissä vika ei ole. Palaako moottorin häiriövalo kun käy sen mitä käy ? Tuo öljynpaineen valo huolestuttaa, puristukset normaalit?
tuo on tosiaan turhaa alkaa huvikseen vaihtelemaan antureita jos ei näytä koodeja."mekaaninen" vika tod.näk.tuolla stratus osiossa mulla kokemusta.bensapumppu oli paskana.oli pumpun sisältä lähteny roipetta joka tukki bensa letkut,hyytyi vähitellen,kunnes ei enään käynnistynyt.antureita vaihdettiin+puola,turhaan näin jälkiviisaana,kun koodejakaan ei antanut.kokeileppa huvikseen bensaletku irti sahat käyntiin,tuleeko letkusta tavaraa.tuon saa myös sillai hyvin eliminoitua että lasettaa startti suihketta ilmanputsarista,käy aivan normaalisti jos muuten kunnossa.
Mopadi
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#10

Viesti Kirjoittaja Mopadi »

Oma-99 2,4 kävi katkonaisesti tulppien vaihdon jälkeen. Vika korjaantui uusilla Motonetin tulpanjohdoilla eikä oo tullut takaisin. Aattelin vaan ootko niitä kokeillu vaihtaa? Ei sen kyllä pitäs öljynpainevaloa sytyttää tosin, olisko anturi rikki?
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa