Voyager polttoainemittarin näyttö?

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
Jape-79
Jäsen
Jäsen
Viestit: 27
Liittynyt: La Kesä 11, 2016 10:11 am
Merkki: Chrysler
Malli: Voyager
Vuosimalli: 2007
Iskutilavuus: 2.8
Varustetaso: SE, Signature Editio

#1

Viesti Kirjoittaja Jape-79 »

Tuli hommattua -07 2.8crd Voyager. Hämmästelleensä tuota polttoainemittarin näyttöä ja dieselin merkkivaloa. Valo helähtää palamaan kojelautaan suhteellisen aikaiseen, ajotietokone ilmoittaa vielä toimintasäteeksi reilusti yli 100km. Tuossa ei sen kummempaa, muistapa ainakin mennä tankilla ennen kuin löpö loppuu...

Se on oikeastaan hämmästykseni aiheena kun oon ajanut sitten ajotietokoneen mukaan tankin lähes kuiviin niin silti en ole onnistunut tankkaamaan edes 60l löpöä :shock: Tankin tilavuushan on 76l eli jäljellä pitäisi olla vielä abaut 20l menovettä kun ajotietokoneen mielestä mennään jo höyryillä :D

Onkohan muilla vastaavia kokemuksia ja saisiko tuota mittarin näyttämää tai tarkkuutta jotenkin lähemmäs todellisuutta?
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#2

Viesti Kirjoittaja masiina »

kyse lienee siitä että pelataan varmaakin varmemmin varman päälle.mulla bensa voja näyttää että tankillisella ajaa n.550-600km.olen ajanut sen jälkeen kun ajotietsikka näyttänyt 0km ja mittari pohjilla,valo palaen yli 80km,eikä loppunut vieläkään.trippimittari näytti että kilometrejä "vielä jäljellä".(ajettu tankkauksen jälkeen reilu 400km)joten siksi uskalsin ajaa nollilla noinkin paljon.taitaa siis olla ominaisuus.ja kun ajokin vaihtelee.joskus näyttää että pääsee 3km kaupungissa,ja maantiellä pomppaa vaikka jonnekkin 30km tienoille.
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#3

Viesti Kirjoittaja turboapc »

mittarin säätö pitäisi onnistua merkkitesterillä..
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
Jape-79
Jäsen
Jäsen
Viestit: 27
Liittynyt: La Kesä 11, 2016 10:11 am
Merkki: Chrysler
Malli: Voyager
Vuosimalli: 2007
Iskutilavuus: 2.8
Varustetaso: SE, Signature Editio

#4

Viesti Kirjoittaja Jape-79 »

Ovat siis Ameriikan maalla varmistaneet oikein huolella että pääsee seuraavalle huoltsikalle :D Pitääpä käydä pajalla kysäisemässä saisiko tuota mittaria säädettyä edes hivenen lähemmäs totuutta, tuntuu jotenkin typerälle mennä tankille vaikka todellisuudessa pääsee vielä reilut 200 km ennen menoveden ehtymistä. Ite oon kuitenkin sen verran yksinkertainen tapaus että on kylmärinki hanurissa jos ajaa parisataa kilsaa löpömittarin osoittaessa tyhjää, vaikkakin tietää menovettä vielä piisaavan :mrgreen:
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#5

Viesti Kirjoittaja masiina »

taitaa saksassa olla sakkojen paikka mikäli autobaanalla loppuu bensa.sen takia siellä kuulemma tiheään asemia jottei jää ainakaan siitä kiinni.(en ole käynyt saksassa,jossain ohjelmassa oli)
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#6

Viesti Kirjoittaja masiina »

turboapc kirjoitti:mittarin säätö pitäisi onnistua merkkitesterillä..
mites muuten avaimella tehtävä mittarikoe?(key dance)oisko siitä hyötyä?
Jape-79
Jäsen
Jäsen
Viestit: 27
Liittynyt: La Kesä 11, 2016 10:11 am
Merkki: Chrysler
Malli: Voyager
Vuosimalli: 2007
Iskutilavuus: 2.8
Varustetaso: SE, Signature Editio

#7

Viesti Kirjoittaja Jape-79 »

masiina kirjoitti:
turboapc kirjoitti:mittarin säätö pitäisi onnistua merkkitesterillä..
mites muuten avaimella tehtävä mittarikoe?(key dance)oisko siitä hyötyä?
Eikös key dance ole vikakoodien lukua varten? PA-mittarin virheellinen näyttämättä enemmän ominaisuus kuin vika :) Viime viikolla auto kävi pajalla parkkitutkan remontissa ja laatikkoöljyn vaihdossa, lukivat samalla koodit eikä ainakaan kertoneet muista löydöksistä...
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#8

Viesti Kirjoittaja masiina »

Jape-79 kirjoitti:
masiina kirjoitti:
turboapc kirjoitti:mittarin säätö pitäisi onnistua merkkitesterillä..
mites muuten avaimella tehtävä mittarikoe?(key dance)oisko siitä hyötyä?
Eikös key dance ole vikakoodien lukua varten? PA-mittarin virheellinen näyttämättä enemmän ominaisuus kuin vika :) Viime viikolla auto kävi pajalla parkkitutkan remontissa ja laatikkoöljyn vaihdossa, lukivat samalla koodit eikä ainakaan kertoneet muista löydöksistä...
keydancellä pystyy käsittääkseni tekemään mittaristo kokeen+jopa ilmastoinnin toiminnan tarkastamaan yms.eli ei pelkkää vikakoodin lukua.
Jape-79
Jäsen
Jäsen
Viestit: 27
Liittynyt: La Kesä 11, 2016 10:11 am
Merkki: Chrysler
Malli: Voyager
Vuosimalli: 2007
Iskutilavuus: 2.8
Varustetaso: SE, Signature Editio

#9

Viesti Kirjoittaja Jape-79 »

Koitin tuota off-on-off-on-off-on yhdistelmää useammankin kerran, tuloksetta... Onko noihin keydance yhdistelmiin olemassa jossain ohjeita?
jak900
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 194
Liittynyt: Pe Loka 30, 2015 5:59 pm

#10

Viesti Kirjoittaja jak900 »

Mittariston testaus, trippi pohjassa virrat päälle.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa